5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
LHM ontluchten
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 januari 2008 01:57 PM
  [ # 61 ]

Ten overvloede.

Pomp vervangen:

Vergewis je ervan dat de aanzuigleiding goed zit aangesloten op het vooraadvat. Gebruik slangklemmen.

- voor het opstarten

- eerst de ontlastbout op de drukregelaar een slag losdraaien. (zodat het hoofdcircuit gelijk ontlucht wordt en de pomp makkelijk op gang komt).
- vul de aanzuigslang met LHM en druk em weer op het voorraadvat.

Nu de motor starten en checkendat je stroming in het voorraadvat waarneemt. Meestal vind dit wel plaats nadat de motor enkele tot 10tallen seconden heeft gedraaid

Draai nu de ontlastbout weer vast. Hierna moet er drukopbouw plaats vinden
- waarchuwingslampje op dash gaat uit
- als de wagen in de laagste stand stond moet ie nu weldra omhoog komen
- je hoort dat de pomp een ander geluid gaat maken, de drukregelaar gaat sissen en een klik geeft als de max. druk bereikt is.

Pas hierna ontlucht je de remmen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 januari 2008 03:47 PM
  [ # 62 ]

Re: LHM ontluchten

michaelkarstanje schreef:

Normaal gesproken ontlucht het systeem zichzelf.
Zoek een plaats op waar je rustig de auto flink wat
keren in de hoogste en laagste stand kan zetten !!
Daarna stuur tijdens rijden helemaal links en rechts
ook aantal malen(parkeerplaats ??) en daarna rondje
rijden en rustig aan remmen,ook aantal maal.
Groet,
Michael

Het kan natuurlijk geen kwaad om wat al zeer uitgebreid is besproken in dit topic nog maar eens te herhalen.  Laughing

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 januari 2008 04:49 PM
  [ # 63 ]

Ach, iedereen helpt.

Vanmorgen de remmen ontlucht, het remmen is een stuk beter geworden. Ook de debietregelaar nog een keer of wat ontlucht. Ben benieuwd of ze morgenochtend nu ook eerder omhoog komt, vanmorgen duurde het een kleine minuut voordat het lampje uitging en een kleine 2 minuten voordat ze eindelijk omhoog kwam. Uiteraard haperde de stuurbekrachtiging weer.

De pomp overigens niet verwisseld, dat kwam me planningtechnisch niet uit. Misschien morgen nog even de kans.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 februari 2008 08:06 PM
  [ # 64 ]

Dat is inmiddels dus wel gedaan, de pomp is weer vervangen door de oude, daarna 10 keer gegymd, de druk laten oplopen op de remmen en daarna alles ontlucht, via de debiet en via de remmen. Achter uit de remmen kwam flink wat gecomprimeerde lucht.

Wat ik nu al merk is dat ik geen gegorgel meer hoor op de pomp, geen gesis in de stuurbekrachtiging en dat die niet meer hapert. Morgenochtend even afwachten, maar heb het idee dat het enkel aan de pomp lag.

Er bestaan dus blijkbaar verschillende typen dh-pompen die op de 2.1 passen, toch raar. Enfin, die heb ik nu reserve liggen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook