16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

CX Ambulance; de revalidatie (vanaf p6).
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 januari 2008 09:50 PM
  [ # 226 ]

“CX, BX of GS?” Wil je nog een keer kiezen? Very Happy

Ff serieus: Succes met de raparaties en met de APK. Komt goed hoor!

Citroen!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 10:45 PM
  [ # 227 ]
Serge schreef:

de lekzakken-voor zo droog als hop zijn

Foto!

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 januari 2008 12:05 AM
  [ # 228 ]

Wil je het slechte humeur van Serge nou nog verder kietelen?  Smile

Maar goed, we hoeven jou geloof ik niet te vertellen dat het soms tegen kan zitten met een CX, maar zoals al is gezegd: Kop op, volgende maand lach je erom. Nou ja, dat is misschien weer over dreven, maar het rijden in een CX maakt veel goed. Blijf die verhalen mailen, is mooi leesvoer Wink

garagestmarien schreef:
Serge schreef:

de lekzakken-voor zo droog als hop zijn

Foto!

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 januari 2008 01:13 AM
  [ # 229 ]

Godskolere wat een verhaal. Dacht ik dat ik al tamelijk koddig begon te worden (ik ben al meer dan 8 uur bezig om bij de BX het thermostaathuisdeksel te verwijderen en opnieuw te monteren). Goed, t’is dan wel weer bij de Turbo D12.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 28 januari 2008 03:03 AM
  [ # 230 ]
DriverD schreef:

“CX, BX of GS?” Wil je nog een keer kiezen? Very Happy

Ff serieus: Succes met de raparaties en met de APK. Komt goed hoor!

Een BX rijdt als een vijgeblad in de wind; veel te licht voor z’n grootte, in een GS kan ik m’n kont niet keren, dus een CX is in dat rijtje wel de way to go voor mij. Het levert alleen wel schijtweekeinden op…  Laughing

garagestmarien schreef:

Foto!

Wil je nu echt dat ik een foto ga maken van een droge zak….? Rolling Eyes

ernst23 schreef:

Wil je het slechte humeur van Serge nou nog verder kietelen? 

Maar goed, we hoeven jou geloof ik niet te vertellen dat het soms tegen kan zitten met een CX, maar zoals al is gezegd: Kop op, volgende maand lach je erom. Nou ja, dat is misschien weer over dreven, maar het rijden in een CX maakt veel goed. Blijf die verhalen mailen, is mooi leesvoer

Ramptoerist! Laughing

Maargoed, het rijden maakt idd alles goed. Maar als je ook regelmatig eens aan een XM en DS sleutelt, dan is een CX werkelijk jeukverwekkend Neutral  Over [toevallig precies] een maand zit ik echter weer achteroverliggend te deinen richting zuid Frankrijk en dan is dit klotenweekeind idd weer lang en breed vergeten.

mpostma schreef:

Godskolere wat een verhaal. Dacht ik dat ik al tamelijk koddig begon te worden (ik ben al meer dan 8 uur bezig om bij de BX het thermostaathuisdeksel te verwijderen en opnieuw te monteren). Goed, t’is dan wel weer bij de Turbo D12.

Dat is dan weer 1 van de weinige dingen waar ik in m’n ambu geen last van heb; sleutelruimte, ik kan overal uitstekend bij en helaas is dat ook nodig… Laughing  Succes iig met jouw klus!

Animal triste post coitum

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 januari 2008 03:08 AM
  [ # 231 ]

Ik zag ooit eens een plaatje van Sjef van Oekel die pech had met zijn auto. De wegenwacht gebeld en die sukkel laat zijn bril in de motorruimte vallen en om de bril te recupereren zie je in de volgende plaatjes alle losgesleutelde onderden overal naar toe vliegen teneinde weer bij die bril te kunnen.
Dat idee heb ik nou ook… Eigenlijk het enige wat nog vast zit aan het blok is de hydrauliek, de assen en het schakelmechanisme. Voor de rest heb ik zowat alles los moeten halen om het blok maar ver genoeg naar voren te krijgen voor de benodigde sleutelruimte.

Wel lollig: laatste plaatje van die Sjef van Oekel strip: zet je hem wel weer snel in elkaar want ik heb geen zin om weken in dit opzichtige gele kreng te moeten rondrijden, terwijl hij er vandoor gaat met de wegenwacht auto.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 februari 2008 08:37 PM
  [ # 232 ]

Na wat zeikverhalen nu ook eens iets positiefs: Vandaag in een uurtje of 6 bijna alle klusjes gedaan die nog op het programma stonden voor de APK, zonder ook maar 1 tegenslag…! Daarom om dit heugelijke feit te vieren een vrolijk emoticontje: dance

Morgen haal ik 2 mooie break-achterbumper-flappen en een setje lichtmetaal van de blokjes-variant. Maandag ff de banden laten omzetten, nog 1 flexibel remleidinkje en alle uitlaatophangingen vervangen + een massa-probleempje fixen bij het achterlicht en dan kan ze eindelijk voor de APK!

Als fijne afsluiter -en dan houd ik ook op met al dat positieve gelul- kwam ik er tevens achter dat de [minieme] olielekkage aan de distributie-zijde niet te wijten is aan een rotte keerring maar bij de carterpakking wegkomt. Dat is dus een klusje voor bij de volgende oliewissel. Ik = blije haas.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 06 maart 2008 12:23 PM
  [ # 233 ]

Zo zie je maar weer; op positief gelul zit helemaal niemand te wachten. 
Laughing

Maargoed, ff voor de dieselkenners onder ons; als ik na het voorgloeien wil starten raakt de dame soms een paar seconden in een impasse, om dan vervolgens de startmotor in gang te zetten. Het voorgloeien gaat normaal, het starten gaat normaal, er zit echter een gat in het moment dat de sleutel omgedraaid wordt. Dit fenomeen treed sowieso op als de motor koud is, soms ook bij warme motor en begon nadat ik het blok weer had ingebouwd. Ik vermoed dat er ergens een slecht contact is, maar ik heb bij de plaatsing alle contacten gereinigd en slechte draden/verbindingen vervangen, dus….. Electronica is niet mijn grootste hobby, wie heeft er een goed idee?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 maart 2008 12:27 PM
  [ # 234 ]
Serge schreef:

Zo zie je maar weer; op positief gelul zit helemaal niemand te wachten. 
Laughing

Nou….. we zitten allemaal nog met smart te wachten op een verhaal-aanvullende fotoreportage!

Maar goed, alsnog gefeliciteerd met je APK!!!  banana

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 maart 2008 12:38 PM
  [ # 235 ]

Het lijkt me niet echt een elektrisch probleem. Dan zou ze immers niets doen. Ik denk eerder, dat je startmotor zo ongeveer aan een opknapbeurt toe is.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 06 maart 2008 12:53 PM
  [ # 236 ]

Hooo, wacht ff, ze heeft nog geen APK…. Ik moet alleen nog ff de uitlaatophanging vernieuwen en een massa-dingetje bij de lampen RA fixen. Het is allemaal weer een beetje uitgelopen, wat met zo’n auto makkelijk gaat. Zo was ik zaterdag de dashboardlampjes aan het vervangen, wat via via tot gevolg had dat ik gisteren de halve bodem aan de binnenkant kaal heb getrokken en in de loodmenie heb gezet…. Ik zal eens kijken of ik voor maandag of dinsdag met Emiel een afspraak kan maken.

Hoeveel foto’s wil je hebben!? Een paar pagina’s terug heb ik toch al een foto geplaatst van de dame, van toen ik in december op weg was naar Madrid. Intussen heeft ze echt geen grotere tieten of dikkere reet gekregen dat er weer wat visuele update nodig is, hoor.  Laughing  Volgend weekeinde ga ik ff het plaatwerk strak maken en daarna krijgt de dame een nieuw laklaagje. Als dat klaar is zal ik voor jullie eens een mooie reportage maken. Iets toepasselijks mbt haar ambu-verleden is misschien wel aardig; met een autoongeluk met flink wat bloed en ledematen, of misschien met een bomaanslag (wanneer werd die film van wilders nog maar uitgezonden?...) als decor, zou de dame echt mooi uit de verf komen denk ik.  Cool

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 06 maart 2008 12:55 PM
  [ # 237 ]
garagestmarien schreef:

Het lijkt me niet echt een elektrisch probleem. Dan zou ze immers niets doen. Ik denk eerder, dat je startmotor zo ongeveer aan een opknapbeurt toe is.

Maar dan is het toch raar dat ze dit probleem niet had voordat ik het blok er uit trok?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 maart 2008 12:58 PM
  [ # 238 ]

Startmotorproblemen openbaren zich vaak als hij een tijdje buiten gebruik is geweest. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn GS. Na 4 weekje stilstand door C-matic-problemen deed de startmotor het ineens waardeloos.
Waarom niet even openmaken, koperbanen schoonmaken, nieuwe koolborstels plaatsen en het zaakje opnieuw proberen?

Als je bij Emiel vandaan komt, kom je de dame dan ook even showen? Mantgum ligt op de route!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 06 maart 2008 01:10 PM
  [ # 239 ]
patje74 schreef:

Startmotorproblemen openbaren zich vaak als hij een tijdje buiten gebruik is geweest. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn GS. Na 4 weekje stilstand door C-matic-problemen deed de startmotor het ineens waardeloos.
Waarom niet even openmaken, koperbanen schoonmaken, nieuwe koolborstels plaatsen en het zaakje opnieuw proberen?

Als je bij Emiel vandaan komt, kom je de dame dan ook even showen? Mantgum ligt op de route!

Hmmm… komt dit jou ook voor als een startmotor-probleem?

Pb me ff je telnr (die ben ik weer kwijt….), dan bel ik je nadien ff.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 maart 2008 01:14 PM
  [ # 240 ]

Jazeker… Mijn HY deed onlangs iets vergelijkbaars. Als ik direct na het indrukken van de startknop een huf op de startmotor gaf, deed hij het wel direct!

Voor en na de behandeling;

Zodra je het ding open pulkt, zie je duidelijk waarom hij moeilijk doet!

Profiel  

16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook