




















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Is de XM 2.1 D12 met een automaat geleverd? Zo ja, zijn die in NL veel verkocht, welke bouwjaren en is het een mechanische/hydraulische of elektronische bak?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gelukkig bestaat dat niet, een ongeblazen XM 2.1D met automaat.
Groet,
L

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gelukkig bestaat dat niet, een ongeblazen XM 2.1D met automaat.
Groet,
L




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dat zou een 0-100 tijd opleveren die in de buurt van een eend komt volgens mij





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm… in dat geval, past de bak van een turbodiesel zonder problemen op een D12?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
eXaMple schreef:Dat zou een 0-100 tijd opleveren die in de buurt van een eend komt volgens mij
Niet in een BX
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
DAT zou dan weer heel goed kunnen!
Ik hoop dat ze niet bestaan… en als ie bestond, zou ik ‘m ontkennen, net als de D12, achtkleppers en carburateurs in een XM





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lucas Unger schreef:Gelukkig bestaat dat niet, een ongeblazen XM 2.1D met automaat.
Groet,
L
Soms zit er wel een airco op…..Als je weg wilt rijden, zet je de airco uit om op snelheid te komen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Nou, niet zo hautain mannen; de D12 is het meest degelijk blok wat ooit in de XM geleverd is, het wint de eerste 200m bij de stoplichtGrandprix van een 2.1TD, rijdt met gemak een gemiddelde van 1 op 17 en praktisch alles wat er aan versleuteld moet worden is een eitje. Kortom, de D12 is de perfecte km-vreter. Sterker nog; alles wat tussen de D12 en V6 in ligt is nodeloze opvulling; turbolag gepruttel, gescheurde bestelbusblokken en wat infantiel injectiegeneuzel met net zoveel bottompower als m’n snikkel in slappe toestand.
Met andere woorden; je hebt een XM voor de mensen die zichzelf niet al te serieus nemen, de D12 én je hebt een XM voor de mensen die zichzelf bijzonder serieus nemen, de V6. Voor de mensen die hier geen keuze in kunnen maken heeft Citroën die andere blokken gemaakt. Persoonlijk had ik echter die blokken achterwege gelaten en de dealers een paar doosjes met opel en vw foldertjes gestuurd, zodat die mensen zich wat kunnen orienteren naar een auto die wat meer op hun lijfje gesneden is. Natuurlijk kun je denken; ‘ach dat is maar zijn mening, dat deert mij niks, een turbo is best leuk’, maar een bijkomend fenomeen is dat D12 rijders ook nog eens een bijzonder hoog IQ hebben (volgens de statistieken is 78% van alle nobelprijswinnaars D12-rijder en de geruchten zijn sterk dat de overige 22% fraude heeft gepleegd, danwel er niet voor uit durft te komen dat er toch nog ergens achterin de garage een D12 staat), dus de kans dat ik hier niet uit m’n nek zit te lullen is nagenoeg nihil
Animal triste post coitum

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
En dan nog het slag dat zicht in allerlei bochten wringt om het bestaan van de D12 te rechtvaardigen
@Alcyone:
fysiek zullen de automaatbakken van onverschillig welke BX (trouwens altijd met XU(D) motor) of van de XM met XU(D) motor op de D12 motor passen. Ik denk niet dat de verhoudingen van de XM 21 TD automaatbak geschikt zijn.
Broeha! Briljant geformuleerd. Superlatieven schieten tekort.
Ben het nog eens met de schrijver eens ook, heb een XM gehad met zo’n D12 machien erin en ik vond het meer dan geweldig. Geen gelul gebak van krul apparaat.
Serge schreef:Nou, niet zo hautain mannen; de D12 is het meest degelijk blok wat ooit in de XM geleverd is, het wint de eerste 200m bij de stoplichtGrandprix van een 2.1TD, rijdt met gemak een gemiddelde van 1 op 17 en praktisch alles wat er aan versleuteld moet worden is een eitje. Kortom, de D12 is de perfecte km-vreter. Sterker nog; alles wat tussen de D12 en V6 in ligt is nodeloze opvulling; turbolag gepruttel, gescheurde bestelbusblokken en wat infantiel injectiegeneuzel met net zoveel bottompower als m’n snikkel in slappe toestand.
Met andere woorden; je hebt een XM voor de mensen die zichzelf niet al te serieus nemen, de D12 én je hebt een XM voor de mensen die zichzelf bijzonder serieus nemen, de V6. Voor de mensen die hier geen keuze in kunnen maken heeft Citroën die andere blokken gemaakt. Persoonlijk had ik echter die blokken achterwege gelaten en de dealers een paar doosjes met opel en vw foldertjes gestuurd, zodat die mensen zich wat kunnen orienteren naar een auto die wat meer op hun lijfje gesneden is. Natuurlijk kun je denken; ‘ach dat is maar zijn mening, dat deert mij niks, een turbo is best leuk’, maar een bijkomend fenomeen is dat D12 rijders ook nog eens een bijzonder hoog IQ hebben (volgens de statistieken is 78% van alle nobelprijswinnaars D12-rijder en de geruchten zijn sterk dat de overige 22% fraude heeft gepleegd, danwel er niet voor uit durft te komen dat er toch nog ergens achterin de garage een D12 staat), dus de kans dat ik hier niet uit m’n nek zit te lullen is nagenoeg nihil
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dank je Marten.
In dat geval is het plaatsen van een D12 gekoppeld aan de 19 TRS automaat nog best een interessante keuze… Zou de enige BX GT met Digit dash, diesel en automaat ter wereld zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Alcyone schreef:Dank je Marten.
In dat geval is het plaatsen van een D12 gekoppeld aan de 19 TRS automaat nog best een interessante keuze… Zou de enige BX GT met Digit dash, diesel en automaat ter wereld zijn.
Idd een interessant projekt!!
Dat moet volgens mij wel gaan lukken, als MB het kan met een 2.0L automaat, diesel met 75pk waarom jij niet!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:
Dat moet volgens mij wel gaan lukken, als MB het kan met een 2.0L automaat, diesel met 75pk waarom jij niet!?
Natuurlijk kan het.. maar je mot het nog wel ff doen.
Die 140 Nm 84 pk lijkt me peanuts voor een 4hp14.