kachel waterslangen xm 21td
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 04 februari 2008 05:25 PM

Mijn kachelwaterslang is lekgegaan doordat de vorige eigenaar te lang doorgereden heeft met een kapotte bovenste motorsteun.
Nu bestaat de kachelwaterslang van het blok naar de paravantbak uit 2 aan elkaar gekoppelde slangen doormiddel van een klem in de vorm van een 8.
De krul is door dus die moet vervangen worden, maar die andere slang vervang ik dan maar gelijk mee, echt betrouwbaar vindt ik hem niet meer na 390k.
Het probleem is dat ik na afrekening bij de dealer een slang meekrijg die er anders uitziet.
De “lange” slang heeft er ineens een knikje inzitten (richting egr)en het gevlochte omhulsel om de warmte te weren van de egr(is bij mij dichtgemaakt) zit er ook niet meer op.
De slang komt echt heel dicht tegen de egr buis te liggen.
Ik heb wel navraag gedaan bij de dealer maar die weten tegenwoordig ook niet meer wat de computer tegen ze zegt.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? of rijdt er al iemand hiermee en gaat dit ook goed.

Goede raad is voorraad

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 februari 2008 05:44 PM
  [ # 1 ]

Re: kachel waterslangen xm 21td

Redbird schreef:

Mijn kachelwaterslang is lekgegaan doordat de vorige eigenaar te lang doorgereden heeft met een kapotte bovenste motorsteun.
Nu bestaat de kachelwaterslang van het blok naar de paravantbak uit 2 aan elkaar gekoppelde slangen doormiddel van een klem in de vorm van een 8.
De krul is door dus die moet vervangen worden, maar die andere slang vervang ik dan maar gelijk mee, echt betrouwbaar vindt ik hem niet meer na 390k.
Het probleem is dat ik na afrekening bij de dealer een slang meekrijg die er anders uitziet.
De “lange” slang heeft er ineens een knikje inzitten (richting egr)en het gevlochte omhulsel om de warmte te weren van de egr(is bij mij dichtgemaakt) zit er ook niet meer op.
De slang komt echt heel dicht tegen de egr buis te liggen.
Ik heb wel navraag gedaan bij de dealer maar die weten tegenwoordig ook niet meer wat de computer tegen ze zegt.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? of rijdt er al iemand hiermee en gaat dit ook goed.

Bedoel je met “de krul” het korte slangetje met de ontluchtnippel dat links (voor de kijkers dus) vlakbij de motorsteun op een verticaal pijpje uit het blok zit aangesloten? Die heb ik nog liggen. Gratis op te halen.

De lange slang gaat als het goed is naar een pijpje rechts op de kop (dus vlak boven de drukbuis vanaf de turbo. Voor zover ik weet had mijn donorblok daar ook geen gewapende slang. Evt. kun je de slang natuurlijk met een tie-wrap vastmaken op een plek dat ie wat verder van de EGR afblijft.

Profiel  

Redbird
> 200 berichten
RankRankRank

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 05 februari 2008 10:29 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al de krul slang erop zitten en de slang die niet echt goed past heb ik er niet opgezet, dus toch maar de oude terug gezet.

Goede raad is voorraad

Profiel  

Redbird
> 200 berichten
RankRankRank

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 05 februari 2008 10:29 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al de krul slang erop zitten en de slang die niet echt goed past heb ik er niet opgezet, dus toch maar de oude terug gezet.

Goede raad is voorraad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook