












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Wijs schreef:Geen zorgen, we hebben uitgerekend dat het zo ongeveer 800 Euro gaat kosten. (Verder gaat hij niet). En dat heb ik zeker voor deze bak over. Foto’s komen als hij terug is, want ik heb er nog geen gemaakt!
Uhh 800 euro voor een nieuwe Diravi-stuurhuis plus andere zaken? Weet je zeker dat het geen stuurkogel betreft, of stuurcommando?
Voor dat geld maak ik meteen een afspraak met VdLaan
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ja, volgens mij gaat er een heel nieuw stuurhuis in. Ook wordt de fuseekogel er opnieuw ingezet (want die was er niet goed ingedraaid) en krijgt deze een hitteschild (dat ontbrak). Maar let wel het is een v6 uit ‘91, dus hadden die al zo’n diravi-stuurhuis?














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wijs schreef:Ja, volgens mij gaat er een heel nieuw stuurhuis in. Ook wordt de fuseekogel er opnieuw ingezet (want die was er niet goed ingedraaid) en krijgt deze een hitteschild (dat ontbrak). Maar let wel: het is een v6 uit ‘91, dus hadden die al zo’n diravi-stuurhuis?
Ja, die hebben allemaal standaard een Diravi-stuurhuis. Nette prijs overigens. Let je wel op dat ‘t daar ook bij blijft
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Vind het ook een koopje, ik was een paar jaar geleden 650 euro kwijt voor een LHM-lekkage aan de Diravi stuurhuis. De cilinder was uitgeschuurd en dat ene deel is vervangen…...Bij Civer…Toevallig famile van
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Zorg er dan maar voor dat je zeker weet dat hij niets anders doet…zeker niets minder! Hoewel ik goeie ervaringen heb met Van der Laan, is dit toch een rare prijs voor een diravi-stuurhuis vervangen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Wijs schreef:Ja, volgens mij gaat er een heel nieuw stuurhuis in. Ook wordt de fuseekogel er opnieuw ingezet (want die was er niet goed ingedraaid) en krijgt deze een hitteschild (dat ontbrak). Maar let wel: het is een v6 uit ‘91, dus hadden die al zo’n diravi-stuurhuis?
Geen gaten in dorpels en bodemplaat??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nee! D
Inmiddels is mijn XM weer veilig thuis. Het heeft me uiteindelijk 950 Euro gekost om nieuwe leidingen in het Diravi-stuurhuis aan te laten leggen, de fuseekogel te monteren, een lekke oliesensor te vervangen, bollen te laten vullen en wat kosmetische dingetjes te laten doen (zoals het vervangen van de plaat tussen de acterknipperlichten).
Zoals beloofd volgen hier wat foto’s:
Het interieur ben ik vergeten te fotograferen, wat jammer is want het is nog erg mooi. Bijna geen gebruiksporen! En mooi zwart leer. Maar daar volgen nog foto’s van en evt. ook nog van de toestand in het vooronder.
Gr
O ja, en dan nog een vraag
Nadat ik de XM opgehaald had bij de garage, ben ik naar huis gereden waar ik blij uit de auto stapte. Maar… de oude bekende verbrande oliegeur was er nog! Dat is natuurlijk niet leuk als je net bij de garage bent geweest.
Ik ben er gewoon mee door blijven rijden, om te kijken of hij olie verbruikt. Volgens het metertje is dat echter niet het geval. Binnen in het interieur ruik je er tijdens de rit niets van, maar bij het uitstappen ruik je het in varierende sterkte. Soms sterk, soms (na bijv. een lange rit) juist bijna helemaal niet! Ik heb ook een keer bij een tankstation meegemaakt dat de motor licht rookte…
Ik vind het erg vervelend dat ik dit nog ruik (het is ‘t enige wat in mijn ogen nog schort aan de auto). Weet iemand wat er aan de hand is? Kan ik door blijven rijden? Lekt hij olie? Kan dit, zoals eerder al geschreven was, de krukaskeering zijn?
Gr
ik zou zeggen, leg het eens voor bij van der laan….
Het zou kunnen zijn dat het rest olie/vet is ivm de werkzaamheden maar dat mag niet lang duren.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De krukaskeerring lekt. Die tussen de motor en bak. Dan lekt het op de voorpijp die onder de motor doorloopt.
Een bekende V6 kwaal.
nah, dan kun je nog wat euro’s gaan wegbrengen… lijkt me dat dat niet direct de goedkoopste klus is om te laten doen…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zonder meer uiterlijk een fraaie dame
Als ze van onderen ook hard is, lijkt het mij de moeite waar om er nog wat euris op stuk te slaan. Maarja, als student…. ‘K weet er alles van!
Ik hoop wel dat je de olie peilt met de peilstok en niet alleen met het metertje!
Overigens heel mooie plaatjes, zo’n XM op een Leids grachtje!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
krukaskeerring is een van de doodsoorzaken van mijn V6….
Dan moet het blok eruit..
eXaMple schreef:krukaskeerring is een van de doodsoorzaken van mijn V6….
Dan moet het blok eruit..
uhm, misschien had je dit nieuws toch beter wat subtieler kunnen brengen.
Met zulke reacties zou ik geen carriere move richting diplomatieke dienst overwegen