Hallo!
Ik heb een probleempje. Voor de weigerende cruise control, de slechts half functionerende buitenspiegel (bij inschakelen achteruit), de vering die een eigen leven leidt (overmorgen naar Chyparse voor m’n bollen), het typische ploffe-plof-geluid van de motor (te horen met het hoofd onder de motorkap) en de - tijdens een lange rit - stuiterende snelheidsmeter zal ik nog ‘ns op trefwoord zoekend het forum doorlopen.
Wat ik hier wil vragen is het volgende: heeft iemand ervaring met een op afstand weigerende deurvergrendeling? De bestuurdersdeur gooit, naar het schijnt, roet in het eten. Lijkt ook samen te hangen met het alarmsysteem (klein vierkant kastje met afgeronde hoeken, 2 knoppen: 1 gladde voor het zomaar in werking stellen, 1 geribbeld voor aan/uitzetten van alarm). Ik weet het: de omschrijving is vaag, maar misschien heeft tóch iemand een goeie tip! Moet nu het centrale systeem met de sleutel bedienen.
Je moet wél een klein b’tje masochistisch zijn om in een XM te (blijven) rijden. Zucht. Maar het blijft een mooie, heerlijke auto!
Groet,
Bram
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
Je moet er inderdaad wat voor hebben inderdaad, soms…....
Het lijken allemaal electriche storingen, is er niet algemeen probleem?
Slechte massa zou niet moet kunnen bij dit type maar goed.
Wat bedoel je met het alarm systeem?
Had met mijn XM gelazer met de bezine meter. Nu heb ik de startonderbreker er tussen uit gehaald en dat lijkt nu opgelost, kan toeval zijn.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Tja, er zit een alarm op - hoewel het geluid uitstaat, hoor; alleen de knipperlichten knipperen. Het is, naast de startonderbreker, een extra handeling om de boel op gang te krijgen. Knoppie (geribbelde) indrukken en het rode verklikkerlichtje gaat uit, en ik kan starten; als ik dat niet doe gebeurt er nix. Een soort extra onderbreker, dus.
Schijnt op meer XM’s te zitten volgens de garage, vandaar mijn vraag alhier.
Is verder geen halszaak, maar wel irritant
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
Kun je het hele alarm er niet uitgooien?
Heb ook al eens gelazer gehad met een alarm, toen eruit gehaald.
Zat een rot contact in daarom sloeg ie soms af.
Want het voordeel van een citroen, gejat woden ze niet gauw!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hmm nee, de auto zelf wordt niet gauw gejat, maar wel m’n radio/cd/dvd-speler ... Nieuw hoekruitje: dik 300 euro (niet voor verzekerd). Vervangingswaarde radio: 1700 euro (heb een 2e-handsje kunnen vinden). Ja, zó tikt het lekker aan, allemaal
Maar goed, alarm zonder geluid helpt dan ook niet veel Ik ben alleen niet zo van de elektrische dingetjes, dus de kans dat ik meer kwaad dan goed doe is aanwezig, als ik de boel eruit wil halen ...
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993