Rare automaatbak
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 januari 2008 07:53 PM

Sinds gisteren heb ik weer een D12T met automaat. Maar daar is iets raars mee aan de hand. De bak schakelt wel, maar niet uit zichzelf. Je moet optrekken tot ongeveer 3000 toeren, dan gas los en dan weer op ‘t gas. Dan schakelt de bak wel… Terugschakelen bij afremmen gaat wel vanzelf trouwens.

Rare zaak, maar ach, een complete wagen, goed in de lak, met airco, open dak en stoelverwarming voor een vriendenprijsje. Toch zou ik ‘t euvel graag opgelost zien. Weet iemand hoe dit te doen is?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 januari 2008 08:26 PM
  [ # 1 ]

Re: Rare automaatbak

Daffodil31LE schreef:

Sinds gisteren heb ik weer een D12T met automaat. Maar daar is iets raars mee aan de hand. De bak schakelt wel, maar niet uit zichzelf. Je moet optrekken tot ongeveer 3000 toeren, dan gas los en dan weer op ‘t gas. Dan schakelt de bak wel… Terugschakelen bij afremmen gaat wel vanzelf trouwens.

Rare zaak, maar ach, een complete wagen, goed in de lak, met airco, open dak en stoelverwarming voor een vriendenprijsje. Toch zou ik ‘t euvel graag opgelost zien. Weet iemand hoe dit te doen is?

Misschien de bakolie eens verversen.

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 januari 2008 08:30 PM
  [ # 2 ]

Ja, die ziet goed bruin. Doe ik morgen of dinsdag eens. Wellicht helpt dat.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 januari 2008 08:37 PM
  [ # 3 ]

Dit is nog de, 4 HP18 bak, geloof ik?? dan kan er dexron II of III in.
De 4 HP 20,heeft speciale olie nodig!! Wink

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 januari 2008 08:39 PM
  [ # 4 ]

‘t Is een TD, dus ik verwacht echt geen nieuwerwetse bak…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 januari 2008 10:09 PM
  [ # 5 ]

Wat is de kilometerstand?

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 januari 2008 11:49 PM
  [ # 6 ]

186000

Profiel  
 
Gepost: 14 januari 2008 02:30 AM
  [ # 7 ]

controleer ook je kickdownkabel, als die verkeerd staat bouwt ie niet genoeg druk op en schakelt ie niet makkelijk

owja, die van jouw schakelt nog, die van mij blijft in 1, hehe Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 06 februari 2008 07:30 PM
  [ # 8 ]

Even update: De olie is vervangen, het magneetje schoongemaakt en de filter gereinigd. De opmerking “bruin” in een eerder bericht was een understatement: Het leek wel zeer sterke koffie wat eruitkwam. Daarna nog even de gaskabel afgesteld en gaan rijden. Af en toe moet je nog even “helpen” tussen stap 2 en 3, maar dat betert ook langzaam.

Nu nog wat andere kleinigheidjes oplossen en ik kan er weer even tegen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook