1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

dakdrager / imperial
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 06 februari 2008 07:01 PM

iemand een idee, wat ik hiervoor kan gebruiken, of misschien is dit nog ergens orgineel te koop ..

Guy

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 06 februari 2008 08:36 PM
  [ # 1 ]

bedoel je zo eentje : 

Die zij onvindbaar Twisted Evil

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 06 februari 2008 08:44 PM
  [ # 2 ]

prachtig ! dat is wat ik zoek, en idd niet te vinden .. mag trouwens ook gewoon een zijn die erop past ..

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 februari 2008 09:16 PM
  [ # 3 ]
lupolo schreef:

prachtig ! dat is wat ik zoek, en idd niet te vinden .. mag trouwens ook gewoon een zijn die erop past ..

Bij de meeting van Heeswijk-dinther hadden de gebroeders Sanders er nog een, volgens mij namaak volgens originele tekeningen. Geef ze eens een belletje : 0499 422222.

Trouwens, als ik de voorgaande link open, blijft mijn internet exploder nieuwe tabbladen openen, en houdt mijn processor van andere dingen te doen. Ik heb iexplore.exe moeten afknallen. Evil or Very Mad

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145

Gepost: 06 februari 2008 10:55 PM
  [ # 4 ]

De meeste daksteunen van imperiaals rusten bij een DS op het dakrubber en vervormen het daardoor.  De gevolgen zijn voorspelbaar….
Er zijn ook modellen die op rubberdoppen steunen en dmv 4 beugels precies passend om de daklijst heen worden aangetrokken.
Sterk hierop lijkend zijn ook dakdragers leverbaar geweest.  Die kom je op beurzen (zeker in Frankrijk) wat vaker tegen.

Profiel  

dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 februari 2008 11:26 PM
  [ # 5 ]

kijk een op ebay duitsland /onderdelen citroen ds, daar staat er een te koop

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 07 februari 2008 12:17 AM
  [ # 6 ]

Ebay.de bezocht maar kan hem niet vinden .. (gevonden), 1963 deze zal toch ook wel passen ?

- gebroeders Sanders, Ik zal morgen hun een belletje geven
    bedankt voor de tip !

- ik dacht dat er twee soorten waren het rek en twee steunen, welke zou scade aan je rubber kunnen geven?, bij mijn is het trouwens gekit.

iemand nog tips idee’en ..

Guy

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 februari 2008 12:36 AM
  [ # 7 ]
Pierre schreef:

De meeste daksteunen van imperiaals rusten bij een DS op het dakrubber en vervormen het daardoor.  De gevolgen zijn voorspelbaar….
Er zijn ook modellen die op rubberdoppen steunen en dmv 4 beugels precies passend om de daklijst heen worden aangetrokken.
Sterk hierop lijkend zijn ook dakdragers leverbaar geweest.  Die kom je op beurzen (zeker in Frankrijk) wat vaker tegen.

Ik heb nog speciaal zitten kijken bij de stand van Sanders naar de bevestiging. Diep gravend in m’n geheugen, steunt de imperial met 4 rubber-doppen op het dak zelf, en met klemmen kun je ‘m vast sjorren onder de dakrand. Mijn schep raakte echter bot, dus helemaal zeker weet ik het ook niet meer. Laughing

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 07 februari 2008 12:57 AM
  [ # 8 ]

Hierbij mijn voorkeur:

De dakdrager zelf:

Het bevestigings materiaal:

Uiterlijk, iets ander type met dank aan (vikingo):

Ik heb volgens mijn een bedrijf gevonden die orginele bevestigings onderdelen leverd, als dit zo is ga ik bij ‘niets orgineel gevonden’ proberen het zelf te maken.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 07 februari 2008 10:53 AM
  [ # 9 ]

net geb. Sanders gebeld, ze hebben volgens mijn het model zoals ik gepost had zoals hij op de grond ligt als ik het goed begreep a 100 euro.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 februari 2008 09:36 PM
  [ # 10 ]

Faire prijs, lijkt me… Anders: zelf maken.

Citroen!

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 07 februari 2008 09:45 PM
  [ # 11 ]
DriverD schreef:

Faire prijs, lijkt me… Anders: zelf maken.

idd was er niet van geschrokken, zelf maken zit ik ook met de rubbers endergelijke !

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 07 februari 2008 10:09 PM
  [ # 12 ]
lupolo schreef:

Ebay.de bezocht maar kan hem niet vinden .. (gevonden), 1963 deze zal toch ook wel passen ?

- gebroeders Sanders, Ik zal morgen hun een belletje geven
    bedankt voor de tip !

- ik dacht dat er twee soorten waren het rek en twee steunen, welke zou scade aan je rubber kunnen geven?, bij mijn is het trouwens gekit.

Guy

Gekit of niet je duwt er 4 diepe gleuven in.
Kan je met kit wel terug dicht spuiten Wink

greetz

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 februari 2008 11:25 PM
  [ # 13 ]
lupolo schreef:

net geb. Sanders gebeld, ze hebben volgens mijn het model zoals ik gepost had zoals hij op de grond ligt als ik het goed begreep a 100 euro.

Ik ga het nu ook overwegen. Vanwege de geplande gezinsuitbreiding (nummer 2) en het niet langzaam met een karretje willen rijden, is dit een goede oplossing om het gemis aan bagageruimte door de 85 liter LPG tank op te vullen.
Afgelopen September hadden we een vlakke fietsendrager achterop gegooid, en konden zonder moeite en zonder extra brandstofverbruik toch 120 rijden. De imperial is dan mooi voor als het dan nog niet past.
Nu nog de vrouw over zien te halen maar weer in een warme DS te rijden naar zuid-Frankrijk, maar we zijn gelukkig nog niet aan het hoogseizoen gebonden.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 07 februari 2008 11:36 PM
  [ # 14 ]
bartjes schreef:
lupolo schreef:

Ik ga het nu ook overwegen. Vanwege de geplande gezinsuitbreiding (nummer 2) en het niet langzaam met een karretje willen rijden, is dit een goede oplossing om het gemis aan bagageruimte door de 85 liter LPG tank op te vullen.
Nu nog de vrouw over zien te halen maar weer in een warme DS te rijden naar zuid-Frankrijk, maar we zijn gelukkig nog niet aan het hoogseizoen gebonden.

mijn zoektocht komt door de a.k. zomervakantie om er het e.e.a. op te gooien voor vakantie, aangezien ik ook een goede vriend van 80liter achterin heb en dit dan een mooie oplossing is, ik ga met mijn vriendin van de zomer naar Saint Genies De Fontedit in Frankrijk, moet nog niet aan de warmte denken hahaha (in de auto)

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 809

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 07 februari 2008 11:42 PM
  [ # 15 ]
bartjes schreef:

Wij rijden wel met een aanhanger, maar hoezo langzaam? Dat is alleen in NL/Belgie, in Fr mag je in ieder geval 130 km/u. Onze DS-aanhanger combinatie rijdt lekker met 105-120 km/u (afhankelijk van hitte, bij warm weer wordt mn DS bij 120 km/u warm op de lange hellingen naar boven) op de teller, zonder aanhanger gaat het maar marginaal sneller. We hebben wel een aanhanger met relatief grote wielen en brede wielbasis, dus het hobbelt niet zo heel erg achter de DS.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook