hallo,
als nieuweling meteen een vraag die vast al 1.000 keer gesteld is:
ik heb een 95er 2.0 16V automaat op het oog;
240.000 gelopen en volgens de huidige eigenaar(es) moet er met 10.000 km een nieuwe distributieriem in.
Wat gaat dat geintje kosten?
De prijs van de auto is absurd laag, maar ik wil wel even weten of die niet meteen verdubbeld (of meer) wordt ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Uiteraard kost het geld, maar de 2.0i 16v is 1 van de makkelijkere motoren qua distributie. Ik zou rekenen op 300 euro.
Wel goed op twee dingen letten bij een 2.0i 16v automaat uit 1995
-schakelt de automaar schokvrij en slipt ie niet ?
-Maakt de motor koud geen overmatig geluid, je hebt dan last van kantelende zuigers. Een bekend probleem van de 1995 2.0i 16v. Is te herkennen aan een overmatig rumoerige staionaire loop als ie koud is, het is dan bijna een diesel.
Domme vragen bestaan niet.
dank voor je snelle reactie, slimmetje,
voor alle volledigheid: is die 300 euri gerekend bij een citroenspecialist?
(Ik heb hier Bart Ebben om de hoek ...)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Waarschijnlijk wel.
Als het de makkelijkste D-riem wissel is, is de dealert er zo klaar mee.
Een riem kost een paar tientjes, de waterpomp en spanrol zijn duurder, daarmee kom je op een ruwe 150e materiaal.
Kan je zelf een beetje klussen, of ga je het laten doen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
bij de heer Hebben ben je minimaal het dubbele kwijt…
Je zult op zoek moeten gaan naar een garage bedrijf dat je vertrouwd en geen dure voorgevel heeft.
De prijs van simmetje klopt wel. Voor mijn 16v was ik 330 kwijt, dat was wel met alle spanrollen en de waterpomp. Die moet je echt mee laten doen hoor..
Oh ja, enneuh tip van de juf.. een 16v riem kun je beter wat eerder vervangen dan de gestelde kilometers.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Re: Distributieriem 2.0 16V aut.
Tinfoil schreef:De prijs van de auto is absurd laag, maar ik wil wel even weten of die niet meteen verdubbeld (of meer) wordt ...
Hoeveel is absurd laag?
En zoals Gompy zegt: meteen laten doen die d-riem!
Ennuh, welkom hier!
absurd laag is 950 euri ...
of ben ik dan te goed van vertrouwen over de status van de auto?
240k kilometers; ik rijd 15-20k per jaar; houd ik het er nog 5 jaar mee uit?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Dat is in mijn ogen niet absurd laag. Een simpele 2 liter met die stand moet er dan wel verdomd goed uitzien en top zijn onderhouden.
Geen idee natuurlijk of je het nog een tijdje volhoudt, dat ligt helemaal aan het onderhoud en hoe er mee gereden is. Lijkt me overigens wel, als je maar 50 tot 100d km gaat rijden.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Nou Frank, en 16v die voor 950 euro in top conditie moet zijn ... dat sputter ik wel wat tegen. Ook jij ziet de prijzen op MP voorbij komen toch ?
Ik zou eerder zeggen dat de prijzen voor xm;s absurd hoog worden gezet hier en daar. Totaal niet meer in verhouding.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Jongens toch, de 8V is een eitje, de 16v is ruk om bij te komen en de motorsteun moet er af, motor op de krik…..
Kost bij de dealer meer dan €1100!
Inderdaad, bij de 16V is het een pokkeklus, de motorsteun die eraf moet, waar ook de pomp aan vastzit, en om die goed te kunnen verwijderen moet het inlaatspruitstuk eraf.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX1.4i schreef:Inderdaad, bij de 16V is het een pokkeklus, de motorsteun die eraf moet, waar ook de pomp aan vastzit, en om die goed te kunnen verwijderen moet het inlaatspruitstuk eraf.
Jullie zijn allemaal gek. De riem vervangen is een klus van niets. Dat doe je in 3 uurtjes. Er hoeft helemaal geen motorsteun los. Dat wat jullie beweren, 1100 euro, is voor een V6!!! Niet voor een 16V…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik ga morgen wel wat rondbellen ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Mee eens Waterman, een 16v is voor iemand die snapt hoe en wat idd een eitje. Je kunt overal prima bij. dit is overigens in een ander topic ook al aan d orde geweest.
Bij een 16v hoef je helemaal geen steun los te maken, klets.
so 330 euro it is ...
lijkt me overkomelijk; voor mijn oude Fordje was ik meer kwijt ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
gompy58 schreef:Mee eens Waterman, een 16v is voor iemand die snapt hoe en wat idd een eitje. Je kunt overal prima bij. dit is overigens in een ander topic ook al aan d orde geweest.
Bij een 16v hoef je helemaal geen steun los te maken, klets.
Ook die reactiesteun niet? Als ik dat zo bekijk zit deze vlak voor het deksel.
Maar daarentegen staat er in de vraagbaak ook niets over het verwijderen van de motorsteun, of wat voor steun dan ook…