2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Distributieriem 2.0 16V aut.
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 februari 2008 07:16 PM
  [ # 16 ]
Ries schreef:
gompy58 schreef:

Mee eens Waterman, een 16v is voor iemand die snapt hoe en wat idd een eitje. Je kunt overal prima bij. dit is overigens in een ander topic ook al aan d orde geweest.

Bij een 16v hoef je helemaal geen steun los te maken, klets.

Ook die reactiesteun niet? Als ik dat zo bekijk zit deze vlak voor het deksel.

Maar daarentegen staat er in de vraagbaak ook niets over het verwijderen van de motorsteun, of wat voor steun dan ook…

nope, helemaal nopes niets

kap los & wiel los
en dan de normale dingen vastzetten en losmaken en vervangen. Het opspannen en op tijd zetten daar heb ik geen kaas van gegeten maar je hoeft geen steunen of stangen los te maken….

De geen die het bij mij toen deed, legde na de rollen en pomp te hebben vervangen de riem boven op de tand wielen, klemde die ff vast met een tierep en haalde de riem toen via de wielkast naar de juiste plek toe.

alles bij elkaar met koffie enzo uurtje of 2 wellicht.

koste mij incl alles en olie en kvs en bougies 300 euro…

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 februari 2008 08:16 PM
  [ # 17 ]
gompy58 schreef:
Ries schreef:
gompy58 schreef:

Mee eens Waterman, een 16v is voor iemand die snapt hoe en wat idd een eitje. Je kunt overal prima bij. dit is overigens in een ander topic ook al aan d orde geweest.

Bij een 16v hoef je helemaal geen steun los te maken, klets.

Ook die reactiesteun niet? Als ik dat zo bekijk zit deze vlak voor het deksel.

Maar daarentegen staat er in de vraagbaak ook niets over het verwijderen van de motorsteun, of wat voor steun dan ook…

nope, helemaal nopes niets

kap los & wiel los
en dan de normale dingen vastzetten en losmaken en vervangen. Het opspannen en op tijd zetten daar heb ik geen kaas van gegeten maar je hoeft geen steunen of stangen los te maken….

De geen die het bij mij toen deed, legde na de rollen en pomp te hebben vervangen de riem boven op de tand wielen, klemde die ff vast met een tierep en haalde de riem toen via de wielkast naar de juiste plek toe.

alles bij elkaar met koffie enzo uurtje of 2 wellicht.

koste mij incl alles en olie en kvs en bougies 300 euro…

Da’s echt een mooie prijs, incl olie en kv…..Waterpomp ook? Is dat die vent in Nijkerk?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 08:30 PM
  [ # 18 ]
malle pietje schreef:

Da’s echt een mooie prijs, incl olie en kv…..Waterpomp ook? Is dat die vent in Nijkerk?

Zo ja, wanneer kan hij hier zijn Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 februari 2008 10:23 PM
  [ # 19 ]

yep, das nijkerk….

Hij is gespecialiseerd in peugeot. Niet gehinderd door mooie showroomkosten enzo. Heeft heerlijk openingstijden en wil eigelijk alleen aan auto’s werken van mensen die om hun voiuture geven.

@Ries
yep das incl alles. Rolletjes, pompjes etc. Geloof dat hij niet eens aan de klsu begint als hij de rollen etc niet mag vervangen. Of de hele klus of niets. Reden; je doet het goed of niet. en als het niet goed mag, dan maar ergens anders….

ennuh, niet gaan pingelen op zijn prijs.. das een stevig advies.. Sterker, ik vraag hem een prijs vooraf. die krijg ik en hij houd zich eraan. Hij is de enige die ik meer betaal als ik de indruk heb dat hij langer bezig is geweest dan hij had ingeschat.

zowel m’n zx als de xm gaan daar de brug op. zolang het maar geen hydraulisch gedoe is.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 10:37 PM
  [ # 20 ]

Weet iemand die nu meeleest niet een soortgelijk mannetje in de buurt van Enschede?

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 februari 2008 11:14 PM
  [ # 21 ]
gompy58 schreef:

yep, das nijkerk….

Hij is gespecialiseerd in peugeot. Niet gehinderd door mooie showroomkosten enzo. Heeft heerlijk openingstijden en wil eigelijk alleen aan auto’s werken van mensen die om hun voiuture geven.

@Ries
yep das incl alles. Rolletjes, pompjes etc. Geloof dat hij niet eens aan de klsu begint als hij de rollen etc niet mag vervangen. Of de hele klus of niets. Reden; je doet het goed of niet. en als het niet goed mag, dan maar ergens anders….

ennuh, niet gaan pingelen op zijn prijs.. das een stevig advies.. Sterker, ik vraag hem een prijs vooraf. die krijg ik en hij houd zich eraan. Hij is de enige die ik meer betaal als ik de indruk heb dat hij langer bezig is geweest dan hij had ingeschat.

zowel m’n zx als de xm gaan daar de brug op. zolang het maar geen hydraulisch gedoe is.

Klinkt als een toffe garage, moest toch nog maar eens langs rijden als de kop vrevangen moet worden (misschien doet ie het toch, als jij meegaat….. Wink ) Very Happy

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 februari 2008 08:36 PM
  [ # 22 ]

even kort rondbellen in de buurt (regio Nijmegen) leert het volgende:

Vakgarage:  EUR 450,-
Bart Ebben: EUR 395,-
Citroen garage Bulters: “doet geen XM meer ...”

Alle prijzen compleet met waterpomp en spanrollen.

De enige vraag die nu nog beantwoord moet worden:
wil ik fietsen naar mijn werk als ‘ie een keer de geest geeft ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 februari 2008 08:44 PM
  [ # 23 ]

tsja, je moet denk ik even in je schatkist kijken. Kun je er genoeg uithalen om een eventuele reparatie te betalen of is na aanschaf de kist leeg.

In het laatste geval… zou ik de xm laten staan.

overigens heeft het ook wat met je eigen instelling te maken. maken ze jou niet gek dan zou je het kunnen doen

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 februari 2008 09:15 PM
  [ # 24 ]

hm, nou, na aanschaf en vervangen van de distributieriem is de schatkist redelijk leeg ...

Ik kan leven met een electrisch raam dat niet werkt of een kapot knopje, maar een motorstoring is iets anders.
Ik heb 2 linker handen, dus dat werkt ook niet echt. (Ik praat voor m’n werk ...)

Misschien beter een jaartje wachten en dan een met minder km kopen?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2008 11:24 PM
  [ # 25 ]

Moet je een Xm hebben dan?

Met een beetje pech kun je er behoorlijk op leeglopen, vooral omdat je nu al aangeeft dat je pecuniaas al op zijn na de aanschaf en een D-riem.

Je koopt wel een auto van 13 jaar met een vage onderhoudshistorie, en ook niet meteen een goedkope auto in onderhoud. En als je alles moet uitbesteden kun al snel een vaste klant worden bij lenen.nl

Ik weet niet of je een beginnende bestuurder bent en dit je eerste auto moet gaan worden en of het een Citroën moet zijn, maar bezint eer ge begint…

groet, uw financieel adviseur.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 12 februari 2008 07:22 AM
  [ # 26 ]

het idee was om na vele jaren van wensen dan eindelijk een citroen te rijden.
Eigenlijk, diep in mij hart, is de ultieme auto een SM, maar dat zit er de eerst komende 20 jaar nog niet in (kids enzo).
Daarom was de gedachte dat een XM beter te doen zou zijn.

Ik heb tot nu toe altijd Ford gereden en wat er ook van gezegd wordt, in mijn ervaring gaan ze niet kapot. De eerste prijzen voor onderhoud aan een XM leken mij acceptabel; een d-riem op mijn mondeo kost 550 euro ...

Zoals gezegd; ik kan leven met een kapot raampje, knopje of dingetje, maar een versnellingsbak of koppakking kan er even niet vanaf.

Misschien over een jaartje nog een proberen, als de zon weer schijnt ...
Dank voor jullie adviezen en ongetwijfeld tot ziens in de toekomst.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 20 februari 2008 08:58 AM
  [ # 27 ]

Nou zie ik toch een mogelijkheid om deze topic te volgen met de vraag hoe moeilijk het is om de D-riem zelf te doen.

Mijn XM 2.0i uit ‘94 heeft 234K gelopen, op de veerbol links hangt een kaartje met daarop de info dat de vorige is vervangen op 134K Confused

Broodnodig dus..

Doen of laten doen? Dat is de vraag..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 februari 2008 06:40 PM
  [ # 28 ]

8 of 16 klappert?

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 20 februari 2008 08:49 PM
  [ # 29 ]

Een 8 klepper Cool

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 februari 2008 10:26 PM
  [ # 30 ]

Ik heb het zelf gedaan bij mijn 8 klapper.
Paar kappen er af en je kunt er bij, zelfs zonder brug.

De poelie zit vaak goed vast, dus die moet je met een slagmoersleutel los zien te krijgen.

Ik had destijds nog geen perslucht en heb een elektriese gehuurd, die kon het ook niet aan, toen de brander er op, dat ging wel.

Wel goed de tandwielen vastzetten want ik had dit zelf niet gedaan een dus een tikkende klep nadien Rolling Eyes

Ik zit zelf te overwegen mijn 16V te voorzien van een nieuwe riem, dit lijkt te doen volgens de verhalen hier op het forum.

Wordt ook wel tijd nu, na 130k km… Confused

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook