3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Schakelgedrag EBV6 2.0 HDI
Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 15-07-2007

Gepost: 14 februari 2008 09:36 PM
  [ # 31 ]

Heb nu 1500 KM er op zitten maar heb nog geen moment de behoefte gehad om de bak te helpen d.m.v. de peddels.

Schakelt formidabel

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 februari 2008 10:47 PM
  [ # 32 ]

Ik gebruik ze bijna nooit.
Een enkele keer terugschakelen bij een verkeerslicht om de snelheid er wat meer uit te halen.
Leuke dingen dus die ‘peddels’, maar voor mij vrij zinloos.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 14 februari 2008 11:41 PM
  [ # 33 ]

Eindelijk de 30000 km beurt gehad. Ik werd helemaal gek van de EB6V. Ik reed als een beginneling weg met de auto. Wat schetst mijn verbazing. Ik herken mijn auto niet meer terug. Hij is totaal als nieuw. Op de bon staat update software en inregelen koppelingservo met verschillende proefritten. Zo zie je maar, aan de techniek ligt het niet, software is de zwakke schakel.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 februari 2008 11:42 PM
  [ # 34 ]

Goed te horen dat hij weer als vanouds glijdt… Cool

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 15 februari 2008 01:16 AM
  [ # 35 ]
Lezer schreef:

Hee das mooi nieuws.

Ga zelf toch ook nog even rijden met de 2.0 Ambiance van de dealer.
Deze heeft ook een automaat en .... gisteren heb ik in de 2.0 Eb6V gereden. Moet zeggen je voelt hem bij het schakelen iets in houden.
Maar .... zekers niet hinderlijk , schijn je met gas iets op te laten komen nog te kunnen beinvloeden.

wordt vervolgd….

Dat inhouden voel jij, maar niet de bijrijder. Dat komt omdat je niet weet wanneer het schakelmoment is. Na 30000 km weet je het precies en stel je jezelf erop in.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 17 februari 2008 11:15 PM
  [ # 36 ]
hkonin02 schreef:

Eindelijk de 30000 km beurt gehad. Ik werd helemaal gek van de EB6V. Ik reed als een beginneling weg met de auto. Wat schetst mijn verbazing. Ik herken mijn auto niet meer terug. Hij is totaal als nieuw. Op de bon staat update software en inregelen koppelingservo met verschillende proefritten. Zo zie je maar, aan de techniek ligt het niet, software is de zwakke schakel.

Te vroeg gejuicht, het is weer terug. Wordt vervolgd.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 februari 2008 11:21 PM
  [ # 37 ]

Dat is slecht nieuws Confused

Weten ze van Citroen Nederland niet wat er mis is, want bij mijn weten is het een algemeen probleem. HEt komt voor zover ik heb kunnen lezen frequent voor.
Ik hou men hart vast.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 februari 2008 05:29 PM
  [ # 38 ]

Bepaald de werking van een transmissie het type auto dat je gaat rijden?  Shocked

Ik mag hopen dat dat niet de enige reden is om een klasse kleiner te gaan rijden… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 februari 2008 08:16 PM
  [ # 39 ]

Ik heb ook even met een touran gereden, maar de TDI maakte teveel lawaai, trilde teveel, ...

OOk het ophangingscomfort was aanzienlijk stugger, en een kennis van me heeft nu 120.000 km met zijn touran, en hij heeft er al erg veel problemen mee gehad.
Intussen heeft hij hem een C4 GP 2.0 HDI bestled Very Happy Very Happy

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 18 februari 2008 09:50 PM
  [ # 40 ]

Ik heb nu (in ruim een week) 2500 km mogen sturen met mijn EB6V (zit vast aan de 1.6 110pk diesel). @hkonin02: het kost echt geen 30000 om de schakelmomenten aan te voelen komen hoor, ik heb het al aardig in de gaten. Alleen het schakelmoment van 5 naar 6 komt soms heel snel en soms duurt het een poosje. Nog geen logica in kunnen ontdekken.

Verder werkt het fantastisch. Ik reed zaterdag nog even in mijn oude handgeschakelde auto en liet bij het eerste verkeerslicht de motor al weer afslaan. Koppeling vergeten in te trappen… Surprisedops:

Nog geen schakelproblemen. Als die komen geef ik meteen een gil!

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 18 februari 2008 10:01 PM
  [ # 41 ]

@Beno: ik sluit me er helemaal bij aan.

Vanaf 11 jan staan er bijna 7000 op den tellert en het rijden met de fransaise is vanaf het begin geen probleem Wink

Zaterdag lekker naar Oostenrijk en ff op de manual als we de bergen in gaan en de bak niet exact om de hoek kan kijken als ie door wil schakelen… vlak voor een haarspeldje Cool

Heb wel het idee dat rijders die met een schakelbak als een hark rijden, er met de EB6V ook beroerd vanaf komen. Je hebt hét gevoel in je rechtervoet of niet very good

Kan iemand daar geen poll voor maken Very Happy

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 18 februari 2008 10:27 PM
  [ # 42 ]

[quote author=“Molenaar” Kan iemand daar geen poll voor maken Very Happy

Sterker, je kunt het zelf. Het is gewoon een speciaal soortvan nieuw onderwerp.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 02 maart 2008 02:05 AM
  [ # 43 ]

Re: Schakelgedrag EBV6 2.0 HDI

A' Biertje schreef:

Afgelopen di 22-01-2008 voor derde en laatste keer een update gehad aan de versnellingsbak. Probleem nog steeds niet verholpen. Dealer heeft aangegeven dat op verzoek van Citroen Nederlaand er een onderdeel in de versnellingbak vervangen moet worden. Ik ben mijn Citroentje dan minimaal drie dagen kwijt. Motor moet namelijk compleet uitgebouwd gaan worden. Welk onderdeel het betreft weet ik nog niet. Wordt vervolgd !!!!

A' Biertje schreef:

De EBV6 versnellingsbak van mijn C4 Grand Picasso, 02-2007 50.000 km, vertoont sinds enkele mnd. een zeer storend schakelgedrag. Dit uit zich in een zeer stotend rijgedrag in zijn 1e versnelling (file rijden), achteruit rijden en bij het omhoog rijden (parkeergarages). Volgende week wordt door de dealer voor de 3e keer nieuwe software geladen. Hierna ga het weer een aantal weken goed en dan doet het probleem zich weer opnieuw voor. Het schijnt dat de bak zijn zelflerend vermogen iedere keer opnieuw kwijtraakt. Heeft iemand anders dezelfde ervaring ???

14 maart is het zover. Bij mij gaan ze ruim een dag aan de EB6V sleutelen. Wanneer gaat jouw operatie plaatsvinden?

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 maart 2008 10:47 PM
  [ # 44 ]

Je zou denken dat ze voor een benzine-motor toch gewoon een ander schakelprogramma moeten kunnen toepassen… Rolling Eyes

Profiel  
 
ANP
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 05 maart 2008 11:50 PM
  [ # 45 ]
HensFH schreef:

Het valt mij op dat de ebv6 in de dieselversies beter funcioneert vanwege het feit dat het koppel bij lage toeren al aanwezig is .
Ik vindt dat de ebv6 nl. bij rustig rijden (weinig gas) nogal snel overschakelt .  bij weinig gas geven zit tie heel snel al in 6 en ook bij gas los op snelweg (bijv. van 100 km/u naar 60)  schakelt tie hooguit terug naar 5 .  .....
Ik heb de indruk dat de ebv6 software voor zowel de benzine als de diesel hetzelfde is…....

Zelfde ervaring bij proefrijden.
Ik begrijp wel dat de EBV6 zelflerend is (graag een bevestiging).
Wordt dan niet het schakelmoment dan anders na verloop van tijd zodat dit probleem opgelost is?

GC4P LB 2.0 16V EB6V LB gris aluminium
bluetooth + trekhaak
Sinds 5 mei 2008 kmstand 16.000

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook