Bij deze ff het resultaat van een uurtje plakken en rolletje folie en een deskundig verwijderde handtekening
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDGPPVIT
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik moet zeggen dat je de folie er strak op hebt zitten.
Alleen jammer dat wanneer je de derde zitrij gebruikt, deze mensen niet naar buiten kunnen kijken..
(daarom heb ik gekozen voor die losse orginele zonneschermpjes die je er zo in zet)
tilanus schreef:Ik moet zeggen dat je de folie er strak op hebt zitten.
![]()
Alleen jammer dat wanneer je de derde zitrij gebruikt, deze mensen niet naar buiten kunnen kijken..
![]()
(daarom heb ik gekozen voor die losse orginele zonneschermpjes die je er zo in zet)
Bedankt voor het compliment
Wat kijken naar buiten betreft van binnen naar buiten; de folie heeft hoegenaamd geen invloed op het zicht. Klinkt raar, maar is waar. De rijders met de af fabriek getinte achterzijde zullen dat wellicht kunnen bevestigen :
Denk er nog over om het glas van de achterportieren mee te pakken, echter dat vereist iets meer tijd vanwege het ontbreken van de donkere lakrand op het glas (super strakke mal maken duss )
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zou je dan niet beter de ramen er even uit kunnen halen. (althans de beweegbare ramen) Dan kan je na het plakken ze strak afsnijden.






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
tilanus schreef:Zou je dan niet beter de ramen er even uit kunnen halen. (althans de beweegbare ramen) Dan kan je na het plakken ze strak afsnijden.
Zou ik inderdaad ook zo doen!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
tilanus schreef:Zou je dan niet beter de ramen er even uit kunnen halen. (althans de beweegbare ramen) Dan kan je na het plakken ze strak afsnijden.
Ik ben best handig, maar dat zie ik ff niet zitten
Wanneer de avonden weer “wat langer” worden ga ik er nog wel es voor zitten. Ging met m’n vorige kar ook super.
Met een rood hoofd bij de dealer aankomen met wat losse (afgebroken) onderdeeltjes in de tas lijkt me ook geen optie
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
jammer dat je de foto’s onder de carport hebt gemaakt, is niet zo goed zichtbaar wat je hebt gedaan.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Mooi die donkere ramen! Strak werk.
Maar waarom moest die handtekening eraf?
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Gerrit T schreef:Mooi die donkere ramen! Strak werk.
Maar waarom moest die handtekening eraf?Gerrit
Heb ff een plaatje extra geschoten waar ‘t effect beter op te zien is
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDGPPVIT
De handtekening is eraf omdat ik deze (persoonlijk) beslist niet vindt staan bij deze verder zo schitterende voiture…
Wellicht komt dit omdat het dezelfde is als op die auto waarbij je twee keer moest kijken om de voor en achterzijde te ontdekken
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Ziet er mooi uit.
Heb je de achterruit ook gedaan (deze is sowieso al iets donkerder getint) ?
Welk type/merk folie heb je gebruikt ?



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Dankzij jouw nieuwe foto nu een goed beeld van wat je hebt gedaan. Ziet er strak uit!
In he programma wegmisbruikers wordt regelmatig aandacht besteed aan folie op de ruiten. Heb je zelf nog geen problemen gehad als de politie je aanhoudt?
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
C4 2.0 HDI fan schreef:Dankzij jouw nieuwe foto nu een goed beeld van wat je hebt gedaan. Ziet er strak uit!
In he programma wegmisbruikers wordt regelmatig aandacht besteed aan folie op de ruiten. Heb je zelf nog geen problemen gehad als de politie je aanhoudt?
Achterramen mag je gewoon beplakken, als je maar niet de voorruit en de voorste zijruiten doet.
Ik heb gisteren “even"geprobeerd of de beweegbare zijruit er eenvoudig uit te halen is.
van binnenuit kom je er goed bij, alleen buiten valt ie nog in een soort rail, om hem hier uit te krijgen moet je wel even puzzelen.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
No problemo die folie. Zo wel dan zouden ze bijvoorbeeld alle Verso’s van de weg moeten halen met donkere raampjes… die zijn echt strak overigens ops:
Wat de folie betreft, gewoon een rolletje bij de auto acc winkel van 19 euri. niets bijzonders dus, als je maar aandacht er voor over hebt bij t aanbrengen.
De achterzijde lijkt mogelijk nog wat donkerder door de beperkte lichtinval van de zijlichten achter
Overigens het probleem met de achterportieren is niet zozeer de beweegbare ruit, die valt qua zicht achter rubbers.. De kleine driehokjes hebben geen zwarte lakrand en daar moet je dus heeeeeel percies een malletje voor maken wil dit netjes lijken
Conclusie, voorlopig ben ik wel tevree
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Molenaar schreef:No problemo die folie. Zo wel dan zouden ze bijvoorbeeld alle Verso’s van de weg moeten halen met donkere raampjes… die zijn echt strak overigens
ops:
Niet helemaal waar. Als de verso ze standaard heeft dan heeft deze een typegoedkeuring met die getinte ruiten.
Jou picasso heeft dat niet.
Maar voor zover ik begrepen heb zijn idd achterramen niet echt een probleem
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Gisteren heb ik de ruit eruit gehaald, ongeveer 10 minuten werk,(per ruit) hierdoor kon ik m netjes beplakken.
Het terugplaatsen duurde iets langer, zeker omdat er “verse” folie op zat die ik niet wilde beschadigen.
Al met al een kwartiertje prutsen en alles zat er weer netjes in.
De binnenzijde van het portier is afgeschermd met een soort hard schuim, dit voorzichtig open gesneden en later met duktape weer gerepareerd.
Ziet er strak uit, de rest van de ruiten doe ik later.
Overigens heb ik gekozen voor folie die niet geheel donker is, (35%)je kan nog wel naar binnen kijken.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Klinkt goed, Wim.
Foto’s :