Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Vandaag bij de Kwikfit geweest. Ze hebben een Michelin actie, maar de CX maat staat daar niet bij. Dus maar even gebeld en ze konden op maten die er niet bij staan de “4 halen, 3 betalen” actie doen!
Dus vanmorgen stond ik bij de Kwikfit op de stoep. Helaas was de opvolger van de Energy er nog niet in onze maat, dus zitten er nu 4 nieuwe Michelins onder (oudste is week 43/07) voor 366 euri. Lijkt me een goede deal.
Uiteraard veel bekijks met de NOS en ze waren wel ff aan het zoeken waar de rubberen blokken te plaatsen om de auto van de brug te tillen
Heb zelf de wielplaten maar ff verwijderd.
Leuk detail: Ze hadden als verlenging van de perslucht een Gardena tuinslanghaspel
Ze zijn aan het verbouwen, dus dit zal tijdelijk zijn.
Voor mensen die ook goedkoop nieuwe Michelin banden zoeken: De actie is net verlengd tot en met 23 februari, dus snel zijn!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- C1 Ambiance
- CX Gti
Blijft een zorgenkind, deze familiale. Blijkt dat de voetenbak van de bestuurder al een paar dagen nat is. Na de regen van vannacht is het ineens een plas! Zo erg, dat er een laag water instaat waardoor de rubberen Michelin mat ook ondergedompeld ligt
Nu heb ik 2 draadjes gevonden over lekkages voor. Ook is de motorkap vervangen en bij de scharnieren wil het ook wel eens lekken.
Zo meteen eerst maar eens de stoel en de vloerbedekking weghalen en dan de tuinslang er eens bij pakken….

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb zo’n vage lekkage gehad bij de UK. Met het hele dash eruit, de bekleding eraf en dus een kale carrosserie heb ik het nog steeds niet kunnen vinden. Met andere woorden: succes!
ik heb met de diesel ook een natte voetenbak gehad: bleek de A=stijl voor een deel niet meer te bestaan, je kon met enig wringen zo je hand van binnen naar de motorruimt steken
CX GTi Turbo 2 - All Black

- C1 Ambiance
- CX Gti
Dank jij en Evan voor de opbeurende woorden
Ik heb zo te zien buiten de tuinslang niet nodig, het komt al met bakken naar beneden
garagestmarien schreef:Ik heb zo’n vage lekkage gehad bij de UK. Met het hele dash eruit, de bekleding eraf en dus een kale carrosserie heb ik het nog steeds niet kunnen vinden. Met andere woorden: succes!
geen dank hoor, inmiddels bestaan deze gaten niet meer en is de diesel weer droog van binnen, wat je met een lasapparaat allemaal niet kunt

- C1 Ambiance
- CX Gti
Vanmiddag eens gekeken naar het zwembad, want dat was het! zie foto:
http://picasaweb.google.nl/Ernst2323/CX20Familiale1984/photo#5178458172685196098
Ik heb het nog niet voor 100% kunnen detecteren, maar ik ben vrij zeker dat ik de oorzaak heb.
Het tapijt was overal droog boven aan de randen. Eerst maar eens de stoel en het tapijt eruit gehaald en gedweild. Het deurrubber was erg nat. Toen het deurrubber weggehaald en het was aan de binnenkant zeiknat vanaf het punt waar de regengoot zijn hemelwater tussen de A-stijl en de deur dumpt, zie foto:
http://picasaweb.google.nl/Ernst2323/CX20Familiale1984/photo#5178458185570098002
Toen moest ik ook aan de opmerking van Serge denken over het roesten van de deurrubbers. Toen viel me op dat de rechterkant van de Familiale ook nat is bij de voetenbak en dat mijn GTi het achter ook heeft. Ik begin te vermoeden dat het een zwak punt is bij de CX.
Het water loopt dus via de regengoot naar de binnenkant van de deurstijl, komt daar het deurrubber tegen, kruipt eronder en kruipt zo via de binnenkant van het rubber naar beneden om vervolgens onderaan naar binnen te lopen. Ik hoop dat ik zonder tapijt morgen deze theorie kan bevestigen.
Kent iemand dit verschijnsel?
Maar hoe dit nu te voorkomen?? Vastkitten dat het water er niet meer tussen kan misschien?
Wordt vervolgd.
vastkitten is een tijdelijke oplossing en als het dan eronder gaat roesten kom je er niet makkelijk meer bij ook. Ik stop rubbers altijd erop met eerst waxoyl op de sponningen, roest krijgt geen kans en omdat het een wasproduct is stoot het ook water af. Lekt nooit

- C1 Ambiance
- CX Gti
OK, dit soort tips zoek ik.
Maar het is dus normaal dat het water daarlangs loopt. Dit moet haast bij meer CXen een probleem zijn, omdat het niet de meest snuggere constructie is.
Evan schreef:vastkitten is een tijdelijke oplossing en als het dan eronder gaat roesten kom je er niet makkelijk meer bij ook. Ik stop rubbers altijd erop met eerst waxoyl op de sponningen, roest krijgt geen kans en omdat het een wasproduct is stoot het ook water af. Lekt nooit
Je zou je deurrubbers er best af kunnen halen en weer monteren met een streepje siliconenkit, dan weet je zeker dat het daar niet meer weg kan komen. Siliconenkit dicht mooi af, maar je hoeft niet bang te zijn dat je je rubbers er in stukjes af moet knippen nadien, want zo groot is de kleefkracht van die kit niet. In de XM heb ik inmiddels zo’n beetje elk rubber voorzien van siliconenkit en die haal ik ook met weinig moeite weer los als het moet.
Daarnaast moet je er ook op letten of de rubbers nog wel goed klemmen om de houder. Door te knijpen met duim en wijsvinger kom je een heel eind, maar ik pak meestal een waterpomptang, draai om de bek een paar keer wat tape tegen het beschadigen van de rubbers en knijp daarmee de rubbers goed aan. Overigens kan de ijzeren wapening in het rubber ook verrot zijn en hangt het daar los om de houder-> vrijspel voor water. Bij de ambu was dat het geval bij kop-staart van het rubber en in de bocht onder bij de A-stijl.
Overigens kan ik sterk adviseren om -nu je toch in die hoek bezig bent- even je rubberhouders te conserveren, want ‘gaan’ doen ze hoedanook.
Animal triste post coitum

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ook kan het zijn, dat de deurrubbers niet bol genoeg meer zijn en daardoor ook niet lekker meer afsluiten. Je zou ze kunnen opvullen of er een stuk slang achter duwen, zodat het rubber weer iets meer naar buiten komt. In dat geval heb je zelfs altijd een extra stuk retourleiding bij je.

- C1 Ambiance
- CX Gti
Mooie oplossing met extra retourleiding aan boord
Nu wacht ik op regen, want met de gieter zie ik niets. Of het zou nu over moeten zijn doordat ik het rubber er beter op heb gezet. Nou ja, we zullen het zien.
Nu even iets anders. De tankmeter van de brandstof werkt niet. Kan ik bij mijn break vanuit de kofferbak bij de vlotter zonder de trekhaak en tank eraf te halen? Mijn vrouw is nu weg en de mat zit vastgeschroefd, dus makkelijk is het niet te zien.
Iemand een idee?

- BX 1.9 TURD, de Euro
De meter zit meer aan de rechterkant. Ik weet niet hoe dat bij een S2 zit, maar bij een S1 kan je er niet bij vanuit binnen. Inderdaad trekhaak ellende.
bij een s2 break kun je er van binnen ook niet bij. Je zult de tank moeten laten zakken, bij mijn break heb ik de dwarsversteviging weggezaagd, zodat de tank en de uitlaatdemper er makkelijker onderuit kan. wel aan beide uiteinden een stukje laten staan zodat er een custom dwarsversteviging opgebout kan worden.

Totaal aantal Berichten: 1379
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ernst23 schreef:
...
Nu even iets anders. De tankmeter van de brandstof werkt niet. Kan ik bij mijn break vanuit de kofferbak bij de vlotter zonder de trekhaak en tank eraf te halen? Mijn vrouw is nu weg en de mat zit vastgeschroefd, dus makkelijk is het niet te zien.Iemand een idee?
De tankmeter heeft een massapunt in de buurt van de tank ophanging,hier zat het probleem bij mijn vorige Break (2l serie1)
Ik heb toen de aansluiting wat vaster gezet en de meter werkte weer perfekt nooit meer last van gehad.
Om aan de tankmeter te kunnen moet je de tank er idd onderuit laten zakken.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.