Hallo.
mijn 2400 GTI begint langzaam weer tot leven te komen. Ze loopt, heeft een nieuw stuk carroserie balk, tank schoon en weer op zijn plek en het motortje spint weer van genoegen
Enige probleem nu is dat de STOPlamp brandt met het lampje voor de oliedruk. En het meest vreemde is dat dit weer uit gaat ook, na een minuutje. Nu wil ik eerst eens het contactje op die plek gaan schoonmaken; kan iemand mij vertellen waat ik dit kan vinden? of is dit hoe dan ook een teken dat er iets aan de hand is met de oliepomp? Ik heb nog de hoop van “rust roest” maar ik heb niet zo heel lang geleden een verhaal gelezen van iemand die het hele blok naar de gallemiezen hielp hiermee.
Zijn er andere tekenen die op het wel of niet werken van de oliepomp kunnen duiden? De temperatuur houdt zich heel goed bijvoorbeeld, de de oliepeilstok is na een tijdje lopen bedekt met olie, dus het gaat blijkbaar wel rond in het systeem..
groet
Yke

Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Zou meteen de oliedruksensor vervangen. Ik had ook af en toe een lampje dat brandde en daarna een heftig lekkende sensor. Zit aan de achterzijde van je blok, van bovenaf te zien en te bereiken, kan bijna niet missen.
OK, bedankt, dat moeten we dan maar eens gaan proberen. Net Van Bemmelen gebeld en die had het er over dat er een “dikke” en een “dunne” uitvoering zijn. Vanavond er maar eens uitdraaien en kijken hoe het eruitziet. Loopt er gelijk veel olie uit als je die sensor eruit haalt?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Van Bemmelen heeft gelijk. Nee, er komt niet meteen een hele sloot olie uit. Succes, want je hebt niet al te veel ruimte.
OK die is er uit zonder al te veel problemen. Hij lekte inderdaad, het was een natte boel erachter. Hopen dat het nieuwe exemplaar dat niet doet maar wel zijn werk doet.
Er kwamen ook wat losse stekkers naar boven, eentje zit in het zelfde draadboompje als de stekker voor de olie druksensor maar ik kon geen plek vinden waar hij in moet passen. Het is er een met twee ronde polen waar de meeste stekkers toch platte pooltjes hebben. Iemand enig idee waar dit hoort/voor is? Ik zal zsm een fotootje maken ter verduidelijking