




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
“CX, BX of GS?” Wil je nog een keer kiezen?
Ff serieus: Succes met de raparaties en met de APK. Komt goed hoor!
Citroen!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serge schreef:de lekzakken-voor zo droog als hop zijn
Foto!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Wil je het slechte humeur van Serge nou nog verder kietelen?
Maar goed, we hoeven jou geloof ik niet te vertellen dat het soms tegen kan zitten met een CX, maar zoals al is gezegd: Kop op, volgende maand lach je erom. Nou ja, dat is misschien weer over dreven, maar het rijden in een CX maakt veel goed. Blijf die verhalen mailen, is mooi leesvoer
garagestmarien schreef:Serge schreef:de lekzakken-voor zo droog als hop zijn
Foto!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Godskolere wat een verhaal. Dacht ik dat ik al tamelijk koddig begon te worden (ik ben al meer dan 8 uur bezig om bij de BX het thermostaathuisdeksel te verwijderen en opnieuw te monteren). Goed, t’is dan wel weer bij de Turbo D12.
DriverD schreef:“CX, BX of GS?” Wil je nog een keer kiezen?
![]()
Ff serieus: Succes met de raparaties en met de APK. Komt goed hoor!
Een BX rijdt als een vijgeblad in de wind; veel te licht voor z’n grootte, in een GS kan ik m’n kont niet keren, dus een CX is in dat rijtje wel de way to go voor mij. Het levert alleen wel schijtweekeinden op…
garagestmarien schreef:Foto!
Wil je nu echt dat ik een foto ga maken van een droge zak….?
ernst23 schreef:Wil je het slechte humeur van Serge nou nog verder kietelen?
Maar goed, we hoeven jou geloof ik niet te vertellen dat het soms tegen kan zitten met een CX, maar zoals al is gezegd: Kop op, volgende maand lach je erom. Nou ja, dat is misschien weer over dreven, maar het rijden in een CX maakt veel goed. Blijf die verhalen mailen, is mooi leesvoer
Ramptoerist!
Maargoed, het rijden maakt idd alles goed. Maar als je ook regelmatig eens aan een XM en DS sleutelt, dan is een CX werkelijk jeukverwekkend Over [toevallig precies] een maand zit ik echter weer achteroverliggend te deinen richting zuid Frankrijk en dan is dit klotenweekeind idd weer lang en breed vergeten.
mpostma schreef:Godskolere wat een verhaal. Dacht ik dat ik al tamelijk koddig begon te worden (ik ben al meer dan 8 uur bezig om bij de BX het thermostaathuisdeksel te verwijderen en opnieuw te monteren). Goed, t’is dan wel weer bij de Turbo D12.
Dat is dan weer 1 van de weinige dingen waar ik in m’n ambu geen last van heb; sleutelruimte, ik kan overal uitstekend bij en helaas is dat ook nodig… Succes iig met jouw klus!
Animal triste post coitum
Ik zag ooit eens een plaatje van Sjef van Oekel die pech had met zijn auto. De wegenwacht gebeld en die sukkel laat zijn bril in de motorruimte vallen en om de bril te recupereren zie je in de volgende plaatjes alle losgesleutelde onderden overal naar toe vliegen teneinde weer bij die bril te kunnen.
Dat idee heb ik nou ook… Eigenlijk het enige wat nog vast zit aan het blok is de hydrauliek, de assen en het schakelmechanisme. Voor de rest heb ik zowat alles los moeten halen om het blok maar ver genoeg naar voren te krijgen voor de benodigde sleutelruimte.
Wel lollig: laatste plaatje van die Sjef van Oekel strip: zet je hem wel weer snel in elkaar want ik heb geen zin om weken in dit opzichtige gele kreng te moeten rondrijden, terwijl hij er vandoor gaat met de wegenwacht auto.
Na wat zeikverhalen nu ook eens iets positiefs: Vandaag in een uurtje of 6 bijna alle klusjes gedaan die nog op het programma stonden voor de APK, zonder ook maar 1 tegenslag…! Daarom om dit heugelijke feit te vieren een vrolijk emoticontje:
Morgen haal ik 2 mooie break-achterbumper-flappen en een setje lichtmetaal van de blokjes-variant. Maandag ff de banden laten omzetten, nog 1 flexibel remleidinkje en alle uitlaatophangingen vervangen + een massa-probleempje fixen bij het achterlicht en dan kan ze eindelijk voor de APK!
Als fijne afsluiter -en dan houd ik ook op met al dat positieve gelul- kwam ik er tevens achter dat de [minieme] olielekkage aan de distributie-zijde niet te wijten is aan een rotte keerring maar bij de carterpakking wegkomt. Dat is dus een klusje voor bij de volgende oliewissel. Ik = blije haas.
Animal triste post coitum
Zo zie je maar weer; op positief gelul zit helemaal niemand te wachten.
Maargoed, ff voor de dieselkenners onder ons; als ik na het voorgloeien wil starten raakt de dame soms een paar seconden in een impasse, om dan vervolgens de startmotor in gang te zetten. Het voorgloeien gaat normaal, het starten gaat normaal, er zit echter een gat in het moment dat de sleutel omgedraaid wordt. Dit fenomeen treed sowieso op als de motor koud is, soms ook bij warme motor en begon nadat ik het blok weer had ingebouwd. Ik vermoed dat er ergens een slecht contact is, maar ik heb bij de plaatsing alle contacten gereinigd en slechte draden/verbindingen vervangen, dus….. Electronica is niet mijn grootste hobby, wie heeft er een goed idee?
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Serge schreef:Zo zie je maar weer; op positief gelul zit helemaal niemand te wachten.
Nou….. we zitten allemaal nog met smart te wachten op een verhaal-aanvullende fotoreportage!
Maar goed, alsnog gefeliciteerd met je APK!!!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het lijkt me niet echt een elektrisch probleem. Dan zou ze immers niets doen. Ik denk eerder, dat je startmotor zo ongeveer aan een opknapbeurt toe is.
Hooo, wacht ff, ze heeft nog geen APK…. Ik moet alleen nog ff de uitlaatophanging vernieuwen en een massa-dingetje bij de lampen RA fixen. Het is allemaal weer een beetje uitgelopen, wat met zo’n auto makkelijk gaat. Zo was ik zaterdag de dashboardlampjes aan het vervangen, wat via via tot gevolg had dat ik gisteren de halve bodem aan de binnenkant kaal heb getrokken en in de loodmenie heb gezet…. Ik zal eens kijken of ik voor maandag of dinsdag met Emiel een afspraak kan maken.
Hoeveel foto’s wil je hebben!? Een paar pagina’s terug heb ik toch al een foto geplaatst van de dame, van toen ik in december op weg was naar Madrid. Intussen heeft ze echt geen grotere tieten of dikkere reet gekregen dat er weer wat visuele update nodig is, hoor. Volgend weekeinde ga ik ff het plaatwerk strak maken en daarna krijgt de dame een nieuw laklaagje. Als dat klaar is zal ik voor jullie eens een mooie reportage maken. Iets toepasselijks mbt haar ambu-verleden is misschien wel aardig; met een autoongeluk met flink wat bloed en ledematen, of misschien met een bomaanslag (wanneer werd die film van wilders nog maar uitgezonden?...) als decor, zou de dame echt mooi uit de verf komen denk ik.
Animal triste post coitum
garagestmarien schreef:Het lijkt me niet echt een elektrisch probleem. Dan zou ze immers niets doen. Ik denk eerder, dat je startmotor zo ongeveer aan een opknapbeurt toe is.
Maar dan is het toch raar dat ze dit probleem niet had voordat ik het blok er uit trok?
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Startmotorproblemen openbaren zich vaak als hij een tijdje buiten gebruik is geweest. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn GS. Na 4 weekje stilstand door C-matic-problemen deed de startmotor het ineens waardeloos.
Waarom niet even openmaken, koperbanen schoonmaken, nieuwe koolborstels plaatsen en het zaakje opnieuw proberen?
Als je bij Emiel vandaan komt, kom je de dame dan ook even showen? Mantgum ligt op de route!
patje74 schreef:Startmotorproblemen openbaren zich vaak als hij een tijdje buiten gebruik is geweest. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn GS. Na 4 weekje stilstand door C-matic-problemen deed de startmotor het ineens waardeloos.
Waarom niet even openmaken, koperbanen schoonmaken, nieuwe koolborstels plaatsen en het zaakje opnieuw proberen?Als je bij Emiel vandaan komt, kom je de dame dan ook even showen? Mantgum ligt op de route!
Hmmm… komt dit jou ook voor als een startmotor-probleem?
Pb me ff je telnr (die ben ik weer kwijt….), dan bel ik je nadien ff.
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jazeker… Mijn HY deed onlangs iets vergelijkbaars. Als ik direct na het indrukken van de startknop een huf op de startmotor gaf, deed hij het wel direct!
Voor en na de behandeling;
Zodra je het ding open pulkt, zie je duidelijk waarom hij moeilijk doet!