10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT van Furio: HIJ GAAT TOCH WEG (definitief)
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 13 februari 2008 03:02 PM
  [ # 136 ]

Vertstandige keuze om alles te laten doen zolang je het zelf (nog) niet ziet zitten!

Emiel

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 februari 2008 03:11 PM
  [ # 137 ]

jammer ! eerst wilde ik ook naar de meeting maar gaat waarschijnlijk niet lukken… zie ik nog de GT niet Sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15874
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 februari 2008 01:04 AM
  [ # 138 ]

Overigens Simon, de foto’s die ik plaatste van hoe mijn retourleiding was gebroken op de vorige pagina, was een leiding die klapte de dag nadat ik exact dezelfde slang al eens had vervangen. De dag ervoor was ie echter niet gebroken op de aansluiting van die 2 kleine hooteregelaarslangetjes, maar zo:

Succes in ieder geval met het oplappen van de LHM-slang van de GT. Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 14 februari 2008 09:19 AM
  [ # 139 ]

Poeh! dat moet ook wel een zwakke verbinding zijn geweest, want zo’n dikke slang moet niet snel kunnen knappen.

Overigens denk ik dat het ook te maken heeft met het niet goed ontluchten. De lucht die nog in het systeem zat en wordt samengepersd als de auto in de laagste stand staat levert heel veel druk op en kan ook nieuwe slangen laten knappen. Mijn slangen zijn natuurlijk oud en waren daar dus no veel gevoeliger voor.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 februari 2008 09:32 AM
  [ # 140 ]

Als er nog lucht in het systeem zit, zal de druk die op de lucht staat niet hoger zijn dan de druk op de LHM. Tevens zal de lucht beter kunnen samenpersen t.o.v. LHM waardoor de slangen minder op hun donder krijgen bij plotselingen drukverschillen.
Maar nogmaals, het gaat om retourslangen. Alle lucht die daar in zit, gaat er vanzelf uit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 februari 2008 10:38 AM
  [ # 141 ]

Die slang is gewoon geknapt door veroudering. Dat zie je wel vaker. Het maakt volgens mij ook uit hoe vaak en waarmee de LHM is bijgevuld. Je komt wel eens oude retourslangen tegen die van voor tot achter helemaal uitgedroogd en verbrokkeld zijn. Maar net zo goed kom je slangen tegen die tot op hoge leeftijd nog redelijk flexibel blijven. De retourslangen zijn zodanig ontworpen dat ze wel wat kunnen hebben, dus dat beetje lucht moet geen enkel probleem zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 24 februari 2008 02:03 PM
  [ # 142 ]

Slangenbende wordt nu bij duckservie Leek gefixed. Very Happy

Vraag: Weet er iemand hoe de glas (plastic: ik noem het maar even glas omdat jullie dan weten wat ik bedoel) plaat van een achterlichtunit aan het huis zit bevestigd?

Ik wil namelijk bij een achterlichtunit het glas (plastic) overzetten en ik zie wel wat bevestigingsklemetjes e.d. maar ben er niet zeker van of ik het dan sloop.

Dus weet iemand hoe dat vast zit (geklemd of gelijmd) of heeft iemand er ervaring mee?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 februari 2008 02:47 PM
  [ # 143 ]

Zitten die 2 helfden niet aan elkaar vastgekit dan? Volgens mij is het makkelijker om gewoon de hele achterlichtunit te vervangen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 24 februari 2008 03:49 PM
  [ # 144 ]

Daar heb je helemaal gelijk in!

Maarrrrr… Ik heb nieuwe type 2 lichten voor mijn type 1 Bix. Ze zijn optisch identiek, echter past het deel waar de lampjes in zitten niet in de unit (type 1: wit, type 2: zwart). De stekkertjes passen overigens wel allemaal, maar dan doet ie het niet goed, dus ik moet echt het oude stuk gebruiken. Vandaar dat ik wil proberen het glas (ruit, plastic, hoe eht ook heet) over te zetten.

Maar dit is dus vastgekit zeg jij?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 februari 2008 04:26 PM
  [ # 145 ]

Ik dacht het wel, anders moet je even de klemmetjes verwijderen voorzichtig en met beleid aan het ‘‘glas’’ trekken. Als je geluk hebt wil het loslaten, je zal wel opnieuw moeten kitten, dit om vocht ed. buiten je achterlicht te houden anders heb je binnen de kortste keren verlichte vissekommen achter je auto.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 februari 2008 11:33 PM
  [ # 146 ]

Ik dacht het wel, anders moet je even de klemmetjes verwijderen

Ik heb eigenlijk geen klemmetjes gezien… en we hebben ze toch goed bekeken.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 februari 2008 12:28 AM
  [ # 147 ]

Ik wil namelijk bij een achterlichtunit het glas (plastic) overzetten en ik zie wel wat bevestigingsklemetjes e.d. maar ben er niet zeker van of ik het dan sloop.

Deze,  Confused:

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 25 februari 2008 12:33 AM
  [ # 148 ]

Geen klemmetjes misschien.. Maar hoe noemde je die dingen die je wel zag Harm? In totaal waren er toch vier van die haakjes/klemmetjes ?

Ik kan er nu even niet bij omdat de lichten in de auto liggen en die staat in Leek.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 februari 2008 12:38 AM
  [ # 149 ]

Oh haakjes ja… 2 hele kleintjes en 2 grote..

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 25 februari 2008 12:41 AM
  [ # 150 ]

Zou met een fohn erbij kunnen helpen bij het proberen los te maken van de ruit?

Ik heb dus een proefexemplaar (lichtunit) die ik eerst kan uitproberen voordat ik het bij de nieuwe ga doen.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
 
10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook