Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
haha, sjeeees
Ik had twee vensters open staan ops: wat had ik dan in het andere topic geroepen

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Whahahaha…..!!!!
Goed bezig, Rene!!

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Rene van Maren schreef:Leenwagen krijg je alleen maar omdat je een aardige dealer hebt!
Vergeet dat even niet!Ze hoeven helemaal NIKS
Weet je dat heel zeker???
Volgens mijn dealer krijg je altijd een leen auto voor zo lang de reparatie duurt. Er moet alleen aan 2 voorwaarden zijn voldaan:
1) de reparatie valt onder garantie
2) het gaat om een technisch probleem waardoor de auto niet meer als vervoersmiddel kan/mag worden gebruikt
In het 2de geval gaat het dus niet om comfort zaken zoals defect airco of radio, het niet automatisch sluiten van de schuif voor panorama dak, etc.
Leenauto
Bij de aankoop van een nieuwe auto laat ik bij de koopovereenkomst altijd opnemen dat ik bij elk onderhoud (in de ruimste zin van het woord) een leenauto krijg. Zonder een tijdsbeperking, dus over 7 jaar als je auto een beurt moet hebben, krijg je een leenauto. Ze verdienen tenslotte genoeg aan je. Uiteraard pas laten vermelden als je helemaal bent uit onderhandeld. Kost soms een beetje moeite, maar er zijn meer dealers. Heb je later nooit problemen. Misschien een voor anderen ?

- C5 X Shine Hybrid 225
ice96 schreef:Rene van Maren schreef:Leenwagen krijg je alleen maar omdat je een aardige dealer hebt!
Vergeet dat even niet!Ze hoeven helemaal NIKS
Weet je dat heel zeker???
Volgens mijn dealer krijg je altijd een leen auto voor zo lang de reparatie duurt. Er moet alleen aan 2 voorwaarden zijn voldaan:
2) het gaat om een technisch probleem waardoor de auto niet meer als vervoersmiddel kan/mag worden gebruikt
In het 2de geval gaat het dus niet om comfort zaken zoals defect airco of radio, het niet automatisch sluiten van de schuif voor panorama dak, etc.
Dat was ook mijn gedachten….

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
ice96 schreef:Volgens mijn dealer krijg je altijd een leen auto voor zo lang de reparatie duurt. Er moet alleen aan 2 voorwaarden zijn voldaan:
Dan heb je een vriendelijke dealer, maar hij is tot niets verplicht. Er zit garantie op de auto, maar niet op jouw mobiliteit…Daarnaast gaat jouw verhaal blijkbaar over storingen, en niet over regulier onderhoud.
Wat wél zo is, is dat je op een nieuwe auto drie jaar ASSISTANCE hebt. (En geen twee, zoals velen denken). Als de auto binnen die drie jaar standt, en niet direct hersteld kan worden, dan heb je recht op maximaal vijf dagen vervangend vervoer. Let wel: lees ook hier goed de voorwaarden van, want als je de auto bokkend en stotend het terrein van de dealer op rijd, is dat recht al vervallen en ben je op de dealer aangewezen voor een vervangende auto. En als die je het niet gratis geeft, staat hij wél is zijn recht… Of het aardig is, is ‘n tweede.
Dus: altijd eerst met de dealer overleggen wat de mogelijkheden zijn, en of het handig is eerst de assistance te bellen! Kan een hoop gedoe voorkomen.
Gr Martijn

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Mijn Citroen dealer is zeker vriendelijk en ik heb dan ook nooit klachten gehad.
Martijn, ik heb het idd over storingen (en defekten) onder de garantie en daarmee bedoel ik tijdens de mobiliteitsgarantie. Overigens de volgende vraag naar aanleiding de door jou aangegeven dria jaar ASSISTANCE. Wordt bij het verlengen van de fabrieks garantie niet ook de ASSISTANCE verlengt?
Ik heb verder nog nooit gebruik te hoeven maken van ASSISTANCE maar ik denk dat mijn dealer het helemaal geen probleem zou vinden wanneer ik gelijk ASSISTANCE bel en niet eerst met hem contact opneem.
Staat helaas nog steeds bij de dealer, ik schijn in de gelukkige omstandigheid te zijn dat ik de eerste ben met dat probleem op de C4 Picasso. Er wordt veelvuldig gebeld tussen mijn dealer en Citroen Nederland maar tot op heden nog geen uitsluitsel of het de mechaniek of de elektriek is. Hoop niet dat mijn auto als een soort proefkonijn behandeld wordt en er als ik hem terug krijg van alles en nog wat vervangen is. Ik rij nu al ruim anderhalve week in een C4 coupe en die rijdt ook lekker, maar is een drama als gezinsauto moet zijn 3-deurs en de ruimte houdt ook niet echt over, maar ja, deze kost me in ieder geval geen cent. Laat het weten als ik mijn eigen auto weer heb.
Dealer vanmiddag nog eens gebeld. Er schijnen experts van Citroen Nederland bij te zijn geweest en de diagnose luidt dat er een druklager in de versnellingsbak kapot is . Daarvoor moet de versnellingsbak EN de motor er totaal uit om te kunnen repareren. Ik hoop dat het allemaal goed wordt opgelost, maar ben een beetje bang wat de toekomst nog allemaal gaat brengen. Ik wil nu eigenlijk wel garantie bij kopen en denk erover een brief naar Citroen Nederland te sturen om dat of gratis of tegen een mooie prijs uit coulance voor elkaar te krijgen. De auto is prive gekocht en ik wil niet weten wat dit geintje me buiten de garantie gekost zou hebben

- C5 X Shine Hybrid 225
Het zou ze inderdaad wel netjes staan om je hierin wat tegemoet te komen….

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
harryhonda7 schreef:Ik rij nu al ruim anderhalve week in een C4 coupe en die rijdt ook lekker, maar is een drama als gezinsauto moet zijn 3-deurs en de ruimte houdt ook niet echt over, maar ja, deze kost me in ieder geval geen cent.
Kunnen ze u dan echt geene C4 berline geven als vervangwagen?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Zou de defecte druklager een algemeen probleem zijn, want er zijn nog enkele mensen die een gelijkaardig probleem hebben, hetzij in mindere mate.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Afgelopen vrijdag mijn auto weer op mogen halen, monteur gaf nog aan dat de koppeling nog wel af en toe abrupt op kon komen omdat de computer zich nog opnieuw moest inleren en dat gebeurde ook al 3 keer op weg naar huis
Vervolgens het weekend en maandag en dinsdag zonder problemen kunnen rijden ( vond wel dat de koppeling langzaam opkwam tussen de versnellingen en een beetje slipte) maar vanmorgen was het weer hetzelfde, met een klap schoot ie in zijn versnelling en in het display kwam weer de melding “storing versnellingsbak”. Hij staat nu dus weer bij de dealer waar ie al ruim 2 weken had gelogeerd. Heb vandaag ook de faktuur gehad met alles wat er vervangen en gerepareerd is en ik word daar niet vrolijk van. Er zijn mensen van Citroen Nederland en uit Frankrijk geweest omdat ik blijkbaar de eerste ben die dat heeft in Nederland en waarschijnlijk in Europa. De auto wordt nu dus als een soort proefkonijn gebruikt en ik ben daar dus helemaal niet blij mee. Voor het vervangen van de druklager wat ze vorige week hebben gedaan is het complete motorblok er uit geweest, ik kan je zeggen dat dat geen vrolijk gezicht is, tot aan de assen van de voorwielen lag alles eruit. En nu staat ie er dus weer

- C5 X Shine Hybrid 225
Da’s echt balen, Harry.
Hebben ze al enig idee waar ze het nu willen gaan zoeken? Je mag toch hopen dat als zowel mensen van Citroën-NL en Fr ernaar hebben gekeken dat ze met een set mogelijke oplossingen zijn gekomen. Wat ze nu gedaan hebben werkt dus niet, dus maar op naar de volgende optie op het lijstje?
Heb je nu wel fatsoenlijk vervangend vervoer gekregen?
Sterkte ermee…