Laatst voor een tweede keer in een maand of 3 met een lege accu komen te staan. ECHT helemaal leeg.
Dealer was zo vriendelijk hem te starten en mee te nemen voor diagnose
Voorlopige diagnose is dat motormanagement aanblijft als de auto van het contact afgaat. onder de motorkap blijf je ook een flinke zoem horen als de motor uitstaat en van het contact.
Ik heb hem eerst weer even meegenomen met een losse accupool die ik er af kan halen als ik hem meer dan een nacht niet gebruik, maar erg charmant is dat niet.
Komende week kan ik hem daar weer neerzetten voor nader onderzoek, maar men gaf al aan dat het een hele klus kan zijn.
Heeft iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben?
De auto is in goede conditie, heeft net een nieuwe accu en het enige gedoe dat ik er mee heb gehad is de (gebruikelijke) remlichtschakelaar in het rempedaal.
Het is een V624v uit 1999 automaat.
bvd bedankt voor reacties!
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
een flinke zoem komt van de H2 electroklep, niet van de injectiecomputer…
S
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Of van je benzinepomp die aangestuurd blijft als je injectierelais blijft hangen!
Gr Martijn
En is er ook iemand met enig idee waarom die aanblijven na het uitzetten van het contact?
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
BXidioot_rijdtXM schreef:En is er ook iemand met enig idee waarom die aanblijven na het uitzetten van het contact?
Oxidatie of inbranden van de contacten in relais.
Moet makkelijk zelf na te gaan zijn door relais er uit te trekken of zekeringen van de betreffende circuits.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Bij een van mijn auto’s (een Renault 1.8I Baccarat) was het inderdaad ook de brandstofpomp. Oorzaak: relais bleef hangen. Dat pompje deed er een week over om een volle accu helemaal leeg te zuigen.
Daar dus eerst eens naar kijken. Kan je een hoop geld schelen.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
gaat de rest wel uit? (anders contactslot misschien?)
Sjaak81 schreef:een flinke zoem komt van de H2 electroklep, niet van de injectiecomputer…
S
precies….... heb ik ook gehad vervolgens de stekkers (2)van de veer ecu losgetrokken en de volgende dag was de accu nog vol. daarna de veer ecu vervangen door een van een sloper en ziensdien is het probleem opgelost.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
MaartenH schreef:gaat de rest wel uit? (anders contactslot misschien?)
Ja, de rest gaat wel uit.
wat is “de veer ecu” ?
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Nou de workaround is zó effectief dat het probleem er nog wel is, maar ik er nauwelijks meer last van heb. Los van schampere blikken van collega’s als ik mijn accupool lostrek of vast maak.
Toch maar even ter reparatie aanbieden. ik hou jullie op de hoogte van wat het euvel was.
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png