4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Hèhè...ik heb er ook eentje..
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 25 februari 2008 11:23 AM
  [ # 46 ]

Dat ligt toch wat genuanceerder. Een controlelampje voor dunne remvoeringen lijkt me geen APK eis. Een ABS lampje bijvoorbeeld weer wel vanwege de vermeende veiligheid van zo’n systeem.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 februari 2008 08:54 PM
  [ # 47 ]

Ik doelde eigenlijk meer op de staat van de remblokken i.p.v. een wel of niet-werkend dashboardlampje.
Zover ik weet wordt altij de staat van de remmerij bekeken, en als remblokken de slijtagegrens ( inkeeping) voorbij zijn wordt daar doorgaans een vermelding ‘AC’ van gemaakt.
Dit is dus dit keer niet gebeurd…
Ik heb wel vaker m’n vraagtekens bij een APK gehad..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 25 februari 2008 09:30 PM
  [ # 48 ]

Daar had ie wel op afgekeurd moeten worden. Ik kocht een paar jaar terug een Dafje 33, vers gekeurd. Daar kon de autogordel niet van sluiten omdat domweg de insteek gesp ontbrak. Dan denk je inderdaad wel, wie heeft deze wagen door de APK geloodst en wat mankeert er nog meer aan….

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 25 februari 2008 09:50 PM
  [ # 49 ]

vergissen is en blijft menselijk natuurlijk ... of er moet sprake zijn van kwade opzet.

Die remblokken, als ik een auto keur kijk ik er wel altijd even naar ja, de remmerij moet ook visueel geinspecteerd worden (bijv. werkzaam oppervlakte remschijven en inderdaad of er nog een beetje remblok opzit).

Zij zullen wel gedacht hebben, hij remt dus het is OK Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 februari 2008 09:53 PM
  [ # 50 ]

Ik zal aankomend weekend eens naar de achterremmerij kijken; voorkomen is beter dan genezen…
Nogmaals; ze doet het sinds de carb-uitwisseling voorbeeldig.

Wel een vraagje aan de kenners; vanaf dat ik haar heb schommelde de motorolieniveau-meter in het dashboard.
totdat ze er op een dag helemaal de brui aan gaf.
het lampje doet het wel, de naald blijft echter liggen.
ik dacht eerst aan een vuil contact, en heb dus de multistekker aan het blok (onder de brandstofpomp) eens goed schoongemaakt.
Helaas zonder resultaat; de naald blijft liggen.
Waar kan dit nog meer aan liggen; kapotte vlotterelement of is er ergens nog een besturingseenheid die deze meter aanstuurt die wel eens kaduuk kan zijn?

Bedankt voor het meedenken Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 mei 2008 07:22 PM
  [ # 51 ]

Tis alweer eventjes dat ik een update gegeven heb:
het schommelen van de motoroliemeter in het dashboard bleek aan vuile/ slechte contacten te komen in de multistekker naast de accu (grote zwarte blokstekker).

Vandaag de klepjes maar even gecontroleerd op de juiste speling, en meteen het kleppendeksel maar eens onder handen genomen.
Het was me altijd een doorn in het oog dat wanneer je de motorkap opende je meteen dit met afbladderende verf object als ‘eyecatcher’ had.
Nu opgelost. Wink

en

Bijna tè mooi voor de rest….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook