Hai,
Gisteren viel mijn oog op een mooie licht blauwe metallic CX 25 Prestige Turbo met ABS en zwart dak en….... ik ben al bijna verkocht!
Ik heb altijd al graag een keer in mijn leven een CX willen rijden, dit lijkt nu mijn kans te worden! (alleen parkeren in R’dam )
A.s. vrijdag kan ik een proefrit maken. Hij staat bij mijn Citroen garage, is ook daar in onderhoud geweest.
Heel veel info weet ik nog niet, wel dat hij uit ‘86 is en goed onderhouden is. Volgens de garage een hele mooie.
Wie kan meer vertellen over dit type? Ik ben een echte Citroen rijdster, maar daar blijft het dan ook bij.
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een CX is gewoon ultiem Lidewij en een Prestige is natuurlijk extra leuk.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan je zelf sleutelen? Een CX benzine-turbo is wel een uitdaging hoor!
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
prestige
gewoon lekker/goed in het onderhoud houden, dan gaat het prima.
ruim de bekende plekken controleren op evt roest ontwikkeling.
evt antiroest behandeling eroverheen om haar maximaal te conserveren.
ken je zelf de cx-en een beetje, of gaat er iemand mee?
of laat je hem ergens zien ?
leer of stoffen interieur ?
en veel plezier ermee, deze combi is zeker genieten !
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is het probleem met parkeren in Rotterdam? Er zijn maar een paar parkeerplaatsen die niet bedoeld zijn voor CX. Die plaatsen zijn maar 4,80 meter lang.
Ik kan helaas niet sleutelen, ben totaal afhankelijk van de garage.
Ook ken ik de CX niet, wel van een vriend die er mee heeft gereden. Het enige wat ik wel weet dat ik de vormgeving super vind en dat hij erg lekker rijdt.
De garage waar hij staat is een Citroen garage die geen onzin verkoopt, ik en mijn ouders zitten er al jaren. Wanneer de auto niet de moeite zou zijn zou hij hem niet (aan mij) verkopen. Dus… ja… daar moet ik op af gaan.
Ja, het parkeren, soms toch wel lastig in R’dam hoor. De ene keer heb ik zo een plek, maar vaak moet ik wat rondjes rijden voordat ik iets vind. Met de Xantia is het soms al lastig, met name omdat heel veel mensen niet binnen de vakken kunnen parkeren. Maar…. voor zo’n mooie auto zou ik het niet erg vinden om een paar straten verder te parkeren.
Stoffen bekleding en zo’n 180.000 op de teller
Waarom is de Prestige t.o.v een ander type extra leuk?
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
prontoli schreef:
Waarom is de Prestige t.o.v een ander type extra leuk?
beenruimte achterin ................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja, die is wel enorm he… maar wat nog meer?
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
De prestige is gewoon een extra luxe uitvoering,standaard airco,het topmodel.
Dingen die je bij een ander model erbij moet kopen zit hier standaard al op.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
De Prestige is verlengd en heeft een hoger dak. Om dit te kunnen doen is het subframe (de ski’s) ook verlengd. Dat maakt de auto vrij bijzonder. Het is echt een fors grote auto.
Ik denk echter wel dat je je eerst eens flink zou moeten inlezen, hier op het forum is natuurlijk al een schat aan informatie te vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ray schreef:De prestige is gewoon een extra luxe uitvoering,standaard airco,het topmodel.
Dingen die je bij een ander model erbij moet kopen zit hier standaard al op.Gr Raymond
alleen dat ze standaard, geen leer hebben .
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
kan je haar niet aan iemand anders laten zien die er vaker een gezien heeft/kent? voor 2e oordeel…
jij bent er al voor gevallen (!), kijkt er dus anders naar.
ik kan niet mee, woon niet om de hoek.
iemand anders in de buurt vh forum / de club ??
historie bekend / aantoonbaar ?
roestpreventie verricht ? anders alsnog te adviseren.
doet de airco het ?? vaak niet. puntje voor de prijs onderhandeling.
en wel lid worden van de cx club !!
http://www.citroen-cxclub.nl
ook daar tips voor onderhoud / aanschaf / attentie.
ook bij de links staan diverse kenners, + tips.
ook (in ‘t frans) op
http://www.generationcx.com
suc6
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Bedankt voor de tips, ik maar maar eerst eens een ritje maken…. en laat dan weer van mij horen!
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Niets ten nadele van de Citroën garage, ik weet niet eens welke, maar als ze de CX niet (meer) goed kennen zou ik altijd een specialist/hobbyist/forummer meenemen die de CX wel kent
Ben na al benieuwd naar de foto’s
prontoli schreef:Bedankt voor de tips, ik maar maar eerst eens een ritje maken…. en laat dan weer van mij horen!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep cx’en en vooral prestiges kunnen op bepaalde punten wel eens slecht zijn die je niet altijd direct ziet bv. binnenspatborden achteraan.
heb je foto van de wagen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
prontoli schreef:Ja, die is wel enorm he… maar wat nog meer?
Een prestige gaat door haar langere wielbasis nog soevereiner over de weg dan een “korte” CX al doet.
Een Turbo 2 is geen goedkope dame als je al het onderhoud moet uitbesteden; ze zit boordevol techniek (welke niet altijd even gemakkelijk toegankelijk is) en sommige onderdelen zijn kostbaar.
Maar je krijgt er zo veel genot voor terug… dus die paar centen ben je zo vergeten . En een goed exemplaar kan heel betrouwbaar zijn.
Succes ermee. Ik ben benieuwd!
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)