Net na het wassen van de cx (trs) in zo’n wascabine een blokje rubber gevonden onder de cx ter hoogte van de linker-achter-kriksteun.
Aan de ene kant is het gerond aan de andere kant een piramidevorm. Nog geen 10 cm groot.
Ik heb geen idee wat het is en of het wel van onze cx afkomt (kan ook van een vorige auto afkomstig zijn).
Als het van de cx is, wat is het dan en kan het kwaad om nu zonder dat ding rond te rijden?
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk!!!
Het is voornamelijk van belang dat dat blok daar zit als je door kuilen rijdt. Of over niet al te gladde wegen. Het is een soort stop voor je vering.
Aha,
daar heb ik inderdaad doorheen gesproeid. Is het blokje zo weer terug te zetten?
en:
Waarom bewaar jij je planken daar?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is een stukje rubber afgebroken van jouw piramide. Dat zit door een gaatje heen gedrukt en dat houdt de piramide op haar plaats.
Die plank zit daar, omdat de sloopauto waar deze plank insteekt, op hoogte moet blijven. Door de draagarm te fixeren met deze plank, kan de auto niet zakken. Die metalen lepel zit aan de draagarm vast.
Rechts op de foto zie je die lepel.
Hmm, het blokje rechtsonder is idd weg. Nu moet ik meteen toegeven dat het “sproeien” eigenlijk spuiten met de hoge druk was ops: anders was het blokje er ook nooit aan de linkerkant weer uitgekomen.
Iemand nog een trucje om het blokje weer enigszins vast te krijgen tot ik weer bij Ad Brouwer langskom.
Blokje onder is voor het inveren zo te zien (en niet voor het uitveren). Dus zachtjes over de drempels om bonken te voorkomen; veel meer kwaad kan het niet neem ik aan…....
@wendela: Dit was wel een uitgelezen mogelijkheid om je gloednieuwe draagarm te showen

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die had ik al een keer geshowd.
HIER kan je nog vinden hoe je de voorkant kunt fixeren.
icefire schreef:Hmm, het blokje rechtsonder is idd weg. Nu moet ik meteen toegeven dat het “sproeien” eigenlijk spuiten met de hoge druk was
ops: anders was het blokje er ook nooit aan de linkerkant weer uitgekomen.
Ik denk eerder dat je aanslagrubber al overleden was en dat je die er nu uitgeblazen hebt, want dat ding hoort redelijk bevestigd te zitten.
Animal triste post coitum