













































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Is dat 1750 inclusief BTW? Dat is wel gunstig.
Ja, incl. btw en 2 jaar garantie. Voor mijn 6 cilinder btw kostte de inbouw 1900 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
fluidphreak schreef:Is dat 1750 inclusief BTW? Dat is wel gunstig.
Ik heb nog wel last van wat schokkerig rijgedrag soms, vooral bij loslaten van het gas, en dan weer gasgeven. Dan komt de motor er met een klap ‘in’ zeg maar. Volgens de jongen die het afregelde kwam dat waarschijnlijk door een niet optimaal onstekingstijdstip, maar daar valt niet veel aan te doen. Ik zal sowieso de vervroeging even checken binnenkort.
Bij een 2400 gti kun je de voorontsteking toch afstellen?,er zit een verdeelhuis op wat je kunt verdraaien.
Gr Raymond
Het was een cx of niks





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, ik ga sowieso even controleren of de hoek nu volgens het boekje staat. Maar een beetje lukraak daaraan draaien vind ik lastig! Zou de ontsteking theoretisch op LPG vroeger moeten zijn?














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Ja, ik ga sowieso even controleren of de hoek nu volgens het boekje staat. Maar een beetje lukraak daaraan draaien vind ik lastig! Zou de ontsteking theoretisch op LPG vroeger moeten zijn?
Je cx heeft een electronische ontsteking, waarvan je geen contacthoek kunt aftellen. Natuurlijk kun je wél het onstekingstijdstip afstellen. Doe dat met een stroboscoop, want uit de losse hand gaat niet werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
ops: Ik bedoelde ook het tijdstip, middels het verdraaien van de verdeler.
Ik heb een stroboscoop met ingebouwde contacthoekmeter / toerenteller, maar ik geloof dat de toerenteller werkt via het kabeltje dat je bij een DS op de contactpuntjes aansluit. Kan dat bij de 2400 GTi ook ergens op aangesloten worden?
En dan nog het punt, moet ik hem vroeger of later zetten dan volgens het boekje om een verbetering te krijgen op LPG?
Dank, en sorry voor het enigszins off-topic gehalte…