3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
XM en olie
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 10 maart 2008 01:44 AM
  [ # 31 ]

in mijn XM-meke is altijd van jongs af aan 5W40 in gegaan. en hebt het er weer in gestopt (zolang het gesmeerd blijft vind ik het goed Wink )

bj:1994 xm type 2

mocht m’n motoer alsnog kapor gaan claim is wel een nieuwe Laughing

net als mijn benzinepomp. vorige week stuk gegaan dinsdag weer kostenloos een nieuwe
heerlijk om garantie het hebben Wink

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 maart 2008 01:57 AM
  [ # 32 ]
Magic-Mike schreef:

in mijn XM-meke is altijd van jongs af aan 5W40 in gegaan. en hebt het er weer in gestopt (zolang het gesmeerd blijft vind ik het goed Wink )

bj:1994 xm type 2

mocht m’n motoer alsnog kapor gaan claim is wel een nieuwe Laughing

net als mijn benzinepomp. vorige week stuk gegaan dinsdag weer kostenloos een nieuwe
heerlijk om garantie het hebben Wink

prima motorolie Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 11 maart 2008 12:43 PM
  [ # 33 ]
Citrophile schreef:

Het is allang duidelijk dat volsynthetische motoroliën significant beter zijn dan halfsynthetische motoroliën. Vooral met de huidige techniek wordt het alleen maar toegepast. De oude PSA motoren kunnen volstaan met een 10W40 maar een PRV V6 12v en zeker een V6 24v het liefst een 0W40.

PSA had tijdens de introductie van de (ZPJ4) PRV V6 24v niet doorgegeven dat er 0W40 toegepast moest worden en alle Citroen en Peugeot garages vulde de motoren af met een 10W40 met de beurten…..totdat er smeerproblemen kwamen bij de hydraulische klepstoters. Toen pas werd er vanuit de importeurs verteld dat er een volsynthetische, dus dunnere olie toegepast moest worden.

Maar kan ik probleemloos nu mijn XM V6.24 ZPJ4 bijvullen met 0W40?
Ik weet niet wat voor olie er reeds in zit, misschien is dat wel gewoon 10W40 of 15W40? Die boel kan toch niet gemengd worden met 0W40 ofwel?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 maart 2008 12:46 PM
  [ # 34 ]

vol syntheet kan niet zomaar bij half syntheet of mineraal. En zelf vind ik 0W40 wel heel dun hoor.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 maart 2008 12:53 PM
  [ # 35 ]
garagestmarien schreef:

vol syntheet kan niet zomaar bij half syntheet of mineraal. En zelf vind ik 0W40 wel heel dun hoor.

Dat vind ik ook. Niet doen. In deze wat oudere motor zou ik 15W40 doen.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 11 maart 2008 12:56 PM
  [ # 36 ]

Net met Wil Wijnhoven in Boxmeer gebeld. Hij heeft zelf een ZPJ4 V6.24 met 420.000 op de teller zegt ie, en hij gooit er 10W40 halfsyntheet in. Dat moet er ook in volgens hem. Dus ga dat maar doen denk ik.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 maart 2008 01:00 PM
  [ # 37 ]
Matthijs2006 schreef:

Net met Wil Wijnhoven in Boxmeer gebeld. Hij heeft zelf een ZPJ4 V6.24 met 420.000 op de teller zegt ie, en hij gooit er 10W40 halfsyntheet in. Dat moet er ook in volgens hem. Dus ga dat maar doen denk ik.

Een ieder heeft zo zijn favoriete drankje yes

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 11 maart 2008 01:01 PM
  [ # 38 ]
garagestmarien schreef:

vol syntheet kan niet zomaar bij half syntheet of mineraal. En zelf vind ik 0W40 wel heel dun hoor.

Maar een halfsyntheet kan wel bij een mineraal?  Confused:

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 maart 2008 01:03 PM
  [ # 39 ]

Dat zou geen probleem mogen zijn, volgens mij.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 maart 2008 01:10 PM
  [ # 40 ]
garagestmarien schreef:

Dat zou geen probleem mogen zijn, volgens mij.

jij kunt met recht zeggen dat je 100% bent geintegreerd he, die fransozen mikken alles bij elkaar.

Is dat nu de franse slag ?

Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 maart 2008 11:13 PM
  [ # 41 ]

Ik jat heel even het topic voor een vraag. Kan een motor door andere olie slechter gaan starten?? In mijn diesel zat 5w40 en ik heb er nu 10w40 inzitten en hij start nu steeds kloteriger. Het lijkt mij van niet hoor maar misschien kent iemand het verschijnsel.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 maart 2008 11:31 PM
  [ # 42 ]

Met 10W40 hoort ie prima te starten.

Ik denk dat je een andere zondebok moet vinden Smile

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 maart 2008 11:34 PM
  [ # 43 ]

ik heb wel vpower diesel getankt… zou dat iets kunnen zijn?
( ik wil graag dat het een klein zondebokje is Wink  )

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 maart 2008 12:19 AM
  [ # 44 ]
eXaMple schreef:

ik heb wel vpower diesel getankt… zou dat iets kunnen zijn?
( ik wil graag dat het een klein zondebokje is Wink  )

Met VPower hoort ie prima te starten.

Het is zeker een klein zondebokje. Nu nog uitvinden welke Cool

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 maart 2008 12:35 AM
  [ # 45 ]

Dank voor de duidelijkheid Very Happy
Ik zal het topic niet verder vervuilen. Andere vragen zal ik in een eigen topic stellen Wink

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook