verschillen tandwiel- en riemdistributie diesels
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 16 maart 2008 04:02 PM

een waarschijnlijk enigzins niet zo gewone vraag:
kan de inspuitpomp van een 2.5 dieselbok met tandwieldistributie zonder problemen worden gebruikt op een met riemdistributie? maw is het tandwiel zonder meer uit te wisselen met de poelie van een riemdisti-pomp?
de bevestigingspunten van de ophanging leken in ieder geval aardig identiek.

dezelfde vraag geld ook voor de kop….. is die een op een uitwisselbaar?

verder ook nog: is er verschil tussen de inspuitpompen van ongeblazen en turbodiesels in opbrengst?

de clou achter deze vragen is: ik heb een blok liggen met tandwieldistributie, gekocht als onderdelendonor, maar onze cx diesels hebben allemaal riemdistibutie…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 maart 2008 04:12 PM
  [ # 1 ]

Da’s straf, mijn lief is dat toevallig, as we speak, aan het uitzoeken, maar dan voor andersom.  Laughing

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2008 04:24 PM
  [ # 2 ]

we kunnen ze ook uitwisselen natuurlijk Smile maargoed, ik ben erg benieuwd naar zijn bevindingen !

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 maart 2008 04:24 PM
  [ # 3 ]

De poulies zijn verschillend, dus het zal niet gaan lukken, hoor ik hier net. De riemaangedreven gebruikt alleen rotodiesel en de tandwielen bosch of roto. De bevestigingen zouden ook verschillend zijn en waarschijnlijk kan je de kop ook niet verwisselen.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2008 04:25 PM
  [ # 4 ]

dat is erg jammer! dan heb ik 2 pompen over met tandwiel….. en een blok

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook