van de regen in de ......
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 maart 2008 05:35 PM

drup drup drup…...

regenbuitje…. alleen stonden m’n stadslichten opeens te knipperen.
dat hoort niet, en ja hoor nat zekering blok.
beetje roestwater, dus niet van vandaag…...... slik.

hing druppel aan bekabeling boven de zekering kast. kan iets omhogkijken, maar natuurlijk is de bron verstopt.

tips ?
ergens thv hoek voorruit/ a stijl .... ??
wat ik kan zien geen grote roesterij.

het voorste deel van de naad van waar de zwarte sierlijst boven de portieren op vast zit geklikt, is niet helemaal dicht geperst aan deze kant, bijrijders zijde wel. (over 5 as 10 cm voor de sierlijst) die kit ik alvast maar eens dicht. je weet maar nooit.

en dan opvanggoot bovenop net naast de motorkap, direct voor het scharnier vd motorkap. water verzamelt daar ook, en loopt dan ergens in het voorscherm weg, direct achter het voorwiel - waar gaat dat heen ??

ik ga maar eens lokaal water sprenkelen, kijken wat ‘t wordt.

voiture is mijn ‘88 gti turbo 2

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2008 12:45 AM
  [ # 1 ]

die naad waar de zwarte strip op zit stond over 5 cm iets open, juist die 5 cm voor die zwarte strip (niet goed samengeperst id fabriek) zit nu dicht met kit.
bovenaan de deurstijl, net boven niveau van het bovenste deurscharnier zit ook een tochtkiertje, waar ie richting de a stijl gaat. aan de binnenzijde, net naast/boven de zekeringskast zit een groot ventilatie gat. wellicht is dit een porte d’entree voor vocht ??
dus kier ook hier dichtgekit…..

toen ruim water gekieperd thv gootje bij het scharnier. stroomt nog niet naar binnen…..

heb zekeringskast nog open staan, gaan later nog eens goed loeren met zaklamp, en een watertestje of 2 er aan wagen…...

iemand suggereerde lekkage langs het raamrubber vd voorruit.
dan voorruit er uit, met ruim kit terug plaatsen ??

andere tips ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 maart 2008 01:22 AM
  [ # 2 ]

Er zit een zwak punt aan de onderkant van de A-stijl, nog onder de voorruit. Meestal kan je zien of de voorruit lekt, ik denk het haast niet.
Het punt onder de A-stijl gaat over in een bekleding van schuim met een plastic coating. Dat schuim kan een hoop water huisvesten en dat drupt waarschijnlijk in je zekeringenkast. Ik denk, dat het punt aan de onderkant van die A-stijl wat rot is. Dat kan je nergens goed zien, behalve als je het hele dashboard eruit sloopt en de bekleding van het schutboard afhaalt. Zelfs dan is het nog moeilijk te vinden.
Juist dat schuim maakt het zo moeilijk, want dat kan zorgen dat water omhoog getransporteerd wordt.
Ik wens je heel veel succes en nog meer geluk, dat je met je emmertjes water een lek vindt, maar ik vrees, dat het toch dieper zit dan deur- of raamrubbers.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook