Hoever slaat bij jullie de drukmeter uit ? of hoort deze uit te slaan? Mijn type1 maar een beetje rauw turbo geluid, terwijl mijn type 2 heel mooi fluit. De meter komt ongeveer tot iets over de helft ~ 2/3 van de meter.
Ouwe mopperkont
turbometer?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ja, de turbodrukmeter in het dash van een type1:
Ouwe mopperkont




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter!




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Hangt er vanaf natuurlijk
Ik rij erg rustig. Het metertje gaat dan niet gauw voorbij het ‘u’-ke, maar wanneer je es flink doorgaat (en de achterliggers in het roet zet) gaat dat vlot rond de ‘b’ draaien. Ook bij het hernemen op autostrades kan de turbo flink op toeren komen.
In principe hoor je deze turbo mooi fluiten en afhankelijk van de stand van je gaspedaal kan je met een redelijk constant fluitje versnellen.
eXaMple schreef:Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter!
Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
dan zetten jullie een klokken paneel van een t1 in je t2..
hoewel ik dit wel gevaarlijk vind… Julie gaan alleen maar naar dat metertje staren ipv dde weg




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
kwestie van prioriteiten he
malle pietje schreef:eXaMple schreef:Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter!
Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!
Ik ben Frank… Sjonnie is mijn middelste naam






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is die meter elektronisch, of werkt dat gewoon met een slangetje vanaf het spruitstuk naar het dash?
Eveneens ben ik tevens ook.




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Het metertje begint in ieder geval niet te flippen als de gsm gaat!
Dus ik veronderstel dat het niet elektronisch is.
gompy58 schreef:malle pietje schreef:eXaMple schreef:Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter!
Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!Ik ben Frank… Sjonnie is mijn middelste naam
![]()
![]()
Precies man, eindelijk heb je me door! Trouwens, heeft iemand ervaring met dit inbouwen?
Ideaal als bekerhouder namelijk.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Geef mij maar een olietemperatuurmeter, die turbo-boost voel ik wel
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik heb een conrad turbometer in het vakje waar normaal de radio achter zit, in mijn type 2, die geeft 0.9 bar aan als ik hem vloer in zn 5 .
Mijn type 1 meter de schokt omhoog, met stapjes van 0.5cm dus denk dat het wel electronisch is.
Die van mij komt ook max tot de B geloof ik
Ouwe mopperkont
Ik heb hem meerdere malen net niet op de o gehad…





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
citroenzot schreef:Hangt er vanaf natuurlijk
Ik rij erg rustig. Het metertje gaat dan niet gauw voorbij het ‘u’-ke, maar wanneer je es flink doorgaat (en de achterliggers in het roet zet) gaat dat vlot rond de ‘b’ draaien. Ook bij het hernemen op autostrades kan de turbo flink op toeren komen.
In principe hoor je deze turbo mooi fluiten en afhankelijk van de stand van je gaspedaal kan je met een redelijk constant fluitje versnellen.
Zo werkt het bij mij ook ongeveer. Ik heb het idee dat hij in het begin niet voorbij de 12 uur kwam, maar sinds ik aan de roetstop etc heb zitten schroeven komt hij daar iets overheen. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft, de auto rijdt sindsdien wel een stuk pittiger, maar ik heb (nog niet) aan de turbodruk zelf zitten draaien.
Nu C5 tijger…