Turbodruk meter XM 2.1TD type 1
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 maart 2008 10:32 PM

Hoever slaat bij jullie de drukmeter uit ? of hoort deze uit te slaan? Mijn type1 maar een beetje rauw turbo geluid, terwijl mijn type 2 heel mooi fluit. De meter komt ongeveer tot iets over de helft ~ 2/3 van de meter.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 20 maart 2008 10:45 PM
  [ # 1 ]

turbometer?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 maart 2008 11:14 PM
  [ # 2 ]

Ja, de turbodrukmeter in het dash van een type1:

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 maart 2008 11:46 PM
  [ # 3 ]

Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter! Wink

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 21 maart 2008 02:31 AM
  [ # 4 ]

Hangt er vanaf natuurlijk

Ik rij erg rustig. Het metertje gaat dan niet gauw voorbij het ‘u’-ke, maar wanneer je es flink doorgaat (en de achterliggers in het roet zet) gaat dat vlot rond de ‘b’ draaien. Ook bij het hernemen op autostrades kan de turbo flink op toeren komen.

In principe hoor je deze turbo mooi fluiten en afhankelijk van de stand van je gaspedaal kan je met een redelijk constant fluitje versnellen.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 maart 2008 11:35 AM
  [ # 5 ]
eXaMple schreef:

Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter! Wink


Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!  Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 maart 2008 11:39 AM
  [ # 6 ]

dan zetten jullie een klokken paneel van een t1 in je t2..

hoewel ik dit wel gevaarlijk vind… Julie gaan alleen maar naar dat metertje staren ipv dde weg

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 21 maart 2008 11:45 AM
  [ # 7 ]

kwestie van prioriteiten he Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 maart 2008 12:04 PM
  [ # 8 ]
malle pietje schreef:
eXaMple schreef:

Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter! Wink


Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!  Laughing

Ik ben Frank… Sjonnie is mijn middelste naam Cool

Laughing  Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 maart 2008 12:47 PM
  [ # 9 ]

Is die meter elektronisch, of werkt dat gewoon met een slangetje vanaf het spruitstuk naar het dash?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 21 maart 2008 02:34 PM
  [ # 10 ]

Het metertje begint in ieder geval niet te flippen als de gsm gaat!
Wink
Dus ik veronderstel dat het niet elektronisch is.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 maart 2008 03:19 PM
  [ # 11 ]
gompy58 schreef:
malle pietje schreef:
eXaMple schreef:

Waarom zit dat niet meer in een type 2???
Ik wil ook een meter! Wink


Ja verdomd, die wil ik ook! Hoe meer meters hoe mooier!  Laughing

Ik ben Frank… Sjonnie is mijn middelste naam Cool

Laughing  Wink

Precies man, eindelijk heb je me door! Trouwens, heeft iemand ervaring met dit inbouwen?

Cool  Laughing

Ideaal als bekerhouder namelijk.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 maart 2008 05:26 PM
  [ # 12 ]

Geef mij maar een olietemperatuurmeter, die turbo-boost voel ik wel

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 maart 2008 08:17 PM
  [ # 13 ]

Ik heb een conrad turbometer in het vakje waar normaal de radio achter zit, in mijn type 2, die geeft 0.9 bar aan als ik hem vloer in zn 5 Smile.
Mijn type 1 meter de schokt omhoog, met stapjes van 0.5cm dus denk dat het wel electronisch is.

Die van mij komt ook max tot de B geloof ik

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 21 maart 2008 09:25 PM
  [ # 14 ]

Ik heb hem meerdere malen net niet op de o gehad…

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 21 maart 2008 11:42 PM
  [ # 15 ]
citroenzot schreef:

Hangt er vanaf natuurlijk

Ik rij erg rustig. Het metertje gaat dan niet gauw voorbij het ‘u’-ke, maar wanneer je es flink doorgaat (en de achterliggers in het roet zet) gaat dat vlot rond de ‘b’ draaien. Ook bij het hernemen op autostrades kan de turbo flink op toeren komen.

In principe hoor je deze turbo mooi fluiten en afhankelijk van de stand van je gaspedaal kan je met een redelijk constant fluitje versnellen.

Zo werkt het bij mij ook ongeveer. Ik heb het idee dat hij in het begin niet voorbij de 12 uur kwam, maar sinds ik aan de roetstop etc heb zitten schroeven komt hij daar iets overheen. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft, de auto rijdt sindsdien wel een stuk pittiger, maar ik heb (nog niet) aan de turbodruk zelf zitten draaien.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook