2 van de 2
 < Vorige 1 2

vogeltje
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 10 maart 2008 09:04 PM
  [ # 16 ]

Re: vogeltje

[Klopt, remklauw splitsen is noodzakelijk. O-ringen zijn bij de lokale Citroën garage te verkrijgen. De moeilijkheid bij het vervangen van het wiellager is dat je de binnenste lager ring alleen met een pers van de naaf kan verwijderen. En daarvoor moet je eigenlijk even naar een garage waar ze dat voor je kunnen doen met een hydraulische pers…. En dan maar meteen je nieuwe lager erop laten persen !!

Een versleten wiellager klinkt echt anders dan een vogeltje…..
Zou dus maar eerst beginnen met de zaak te smeren alvorens het wiellager te vervangen.

Kan het afpersen van de binnenste lagerring gebeuren met de naaf op de auto of moet de naaf dan helemaal verwijderd worden?

Heb ook het idee dat het wiellager nog niet rot is , ik voel tenminste niet echt wat in mijn stuur en hoor ook geen gerommel.

Het geluid zit linksvoor (net als bij Jaco) en als ik naar links stuur is het geluid zo goed als weg, ik kan alleen niet eeuwig rondjes blijven rijden..

Zoals eerder werd aangegeven door prestige 31 en na de reactie van Jaco, denk ik erover om de centrale bout van de aandrijfas los te halen en de aandrijf as iets naar binnen te duwen en met tsl smurvenvet de boel ertussen eens lekker in te smeren.

Story continues…

C’est le Nooord!!!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 maart 2008 12:44 AM
  [ # 17 ]

Heb nu wel het bekende vogeltje van de kachelaanjager (serie 2)..... Moet ik nog eens naar kijken.

Hey…. Die heb ik ook op bepaalde snelheden van de ventilatie. Wat is daar de oorzaak van?

Profiel  

roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 11 april 2008 02:52 AM
  [ # 18 ]

heeft iemand m’n vogeltje gezien(gehoord)?

Heeft even geduurd,

maar ben aan het klusje toegekomen.

Moest eerst dop 35 aanschaffen, weer apart maatje erbij…
Enigzins flink stuk pijp nodig gehad om de moer v.d aandrijfas los te krijgen, maar met een paar krachttermen erbij lukte het.

De aandrijfas kon ik toen een cm of 3 naar binnenduwen.

Op de puddingbuks 30cm oude benzineslang gemonteerd welke ik mooi tussen de aandrijfas en achterzijde van wiellager kon prikken en lekker volgeprut met tsl smurfenvet.
Boel weer netjes vastgezet en het vogeltje is gevlogen.

bedankt voor de tips!!!

C’est le Nooord!!!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook