Jullie hebben de foto’s goed bekeken! Er zit een tweed interieur (stoelen)in. Was mss optie. Er liggen kokosmatten op de vloer. En hij heeft nog het zwarte dashbord met oranje cijfers. En ...airco. Dit noem ik “een CX met alles erop en eraan”
De prijs is heel erg redelijk. CGN en CT minder dan 6 maand. Hij staat in de Vendee (vlakbij Bordeaux)
Persoonlijk vind ik het rechtstreekse contact met de eigenaar het leukst. Van hem hoor je hoe hij de CX heeft behandeld.
Gr Victor
Citroen roule bien!!!

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Prachtige CX zo op ‘t eerste gezicht!
Welke kleur is dit?
@Ray: airco Ik tuur me suf, maar zie geen aanknopingspunt
ray schreef:Eerste indruk is goed,dat interieur(tweed) is een extra,zo te zien zit er ook airco op.
Als het een harde cx is,is ze zeker de moeite waard.Gr Raymond
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Hoi Ernst,
Als je heel goed kijkt,zie je net een halve schakelaar van de airco.
Die zit bij de serie 1 op de plek waar normaal het ronde plaatje zit waar alle versnellingen op aangeduid worden.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Heb ook nog een vraagje: Hadden de serie 1 CX’en geen stoelen met visgraatmotief (zoals bij de 2400 GTi)?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95

- C1 Ambiance
- CX Gti
@Ray: Nou je het zegt, maar ik weet ook niet hoe airco in een CX eruit ziet hehe.
@stefaan5089: Je bedoelt als de serie 2 GTi en sommige TRSen? De GTi 2400 en 2500 type 1 hadden altijd dit interieur:
In blauw, grijs en bruin geloof ik. Verder in zwart, beige/creme en bruin leer en, alleen in 1979, in 2 kleuren leer. En dus als laatste in dat baumwolle grijs, ik dacht alleen de laatste bouwjaren van type 1 dus 1984/85.
Aanvullingen/opmerkingen welkom
stefaan5089 schreef:Heb ook nog een vraagje: Hadden de serie 1 CX’en geen stoelen met visgraatmotief (zoals bij de 2400 GTi)?

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het visgraat interieur zat alleen in de serie 2, het interieur van het al besproken overgangsmodel komt wat in die richting.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik bedoelde idd het interieur zoals op de foto van Ernst. (was ook zo’n interieur, maar dan in bruin, in mijn vader zijn CX Pallas D).
Op de 2e foto van de GTi lijken de zetels meer op die van de 2500 Super D (behalve dan de stof zelf) die mijn vader had (Rechte repen in 1 stuk ipv in het midden in 2 gedeeld). Ik dacht dus dat er andere zetels in deze GTi zaten.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ernst23 schreef:...en, alleen in 1979, in 2 kleuren leer….
Ja het is mierenneuken maar dat was in 1977 , wat tevens het eerste bouwjaar van de gti was, en ook gti’s waren zonder achterspoiler en bolletjes asbak…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- C1 Ambiance
- CX Gti
Dank voor de aanvulling, je heb natuurlijk gelijk hehe.
sans-pareil schreef:ernst23 schreef:...en, alleen in 1979, in 2 kleuren leer….
Ja het is mierenneuken maar dat was in 1977
, wat tevens het eerste bouwjaar van de gti was, en ook gti’s waren zonder achterspoiler en bolletjes asbak…