













































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:Daarom dan ook de vraag: is dit een specifiek Citroen-blok (Serie I) of Douvrin (II) -probleem?
Iedere fabrikant kan (of heeft gehad) wel eens een ontwerpfoutje in hun product hebben wat vaak pas na verloop van tijd en gebruik aan het licht komt…al is niet iedere fabrikant even fair als het gaat om toegeven.
Het stuk gaan van de oliepomp is überhaupt geen CX of DS kwaal maar louter toeval wat bij één auto is voorgekomen. Van andere merken weet ik dt natuurlijk niet, maar bij de CX’en is het absoluut geen kwaal die vaak voorkomt. Gelukkig maar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je kunt je ook afvragen of het de oliepomp wel was,meestal zijn het de versleten lagerschalen die de oorzaak zijn van het knipperende olielampje.
Als het blok is vastgelopen,geloof ik wel dat het de oliepomp was.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Voorlopig blijft het dus speculeren, ergens deze week gaat het er van komen dat ik even tijd heb om een zendertje te halen.
Trouwens voordat ik een verkeerd zendertje ga zoeken, het gaat toch over het zendertje dat ongeveer recht onder de bovenste motorsteun zit?
Want waar zit het oliepeilzendertje ergens op het blok?
En nog een vraag voor Waterman: als ik inderdaad even de steun losmaak, moet ik het blok dan ondersteunen of kan je ‘m ook zo losmaken en dan het blok iets kantelen?
Sorry voor de misschien wat domme vraag maar heb nooit echt veel aan CX-en gesleuteld vandaar…
Zo,we zijn een paar maanden verder ondertussen ops:
Ik heb er uitendelijk maar op gegokt dat het de oliedrukzender zelf was (en anders zou de motor toch vanzelf in de soep lopen)
En ja het was dus de zender, echt kapot en begon olie te druppen.
Maar uh-oh toen begon deze maand ook de koppeling rap achteruit te gaan (lees slippen).En ja toen was het echt tijd om naar de garage te gaan.
De auto staat nu bij garage vd L. en krijgt behalve de nieuwe oliedrukzender ook maar gelijk een nieuwe koppeling en versnellingsbak…
‘s kijken hoeveel km’s we nu weer kunnen rijden tot de volgende ingreep.
Tot nu toe staat de teller op 100 euro garagekosten per 1000 km


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Oeps, da’s een duur geintje.
Nou ja, geleukkig was het niet de motor maar de oliezender. Bij was het dus WEL de motor..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”