
























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt! CX-rijk buurtje met nog 2 andere om de hoek (GTi in de Piet Heinstraat en Athena in de Semmelinkstraat). Mooi wonen…
Heb je hem toevallig bij Jan Teunissen in Groesbeek laten spuiten, daar stond een jaar of 2 geleden een (toen nog) grotendeels witte CX?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Klopt! In juli 05 daar opnieuw laten spuiten. Goede vakman. Nu ben ik nog op zoek naar een goede garage doe voor een schappelijke prijs een blok wilt wisselen. Het zou toch zonde zijn om de auto nu weg te doen. Toch alles bij elkaar aardig wat geld in gestoken, maar daar kan jij geloof ik ook over meepraten…
CX 2500 TD 1978

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja, hou maar op… Ik hoop de komende tijd een beetje kostenvrij te blijven, gelukkig is de auto keihard en keurig onderhouden. Maar het blijft een CX…
Jan Teunissen heeft in die tijd mijn Vespa gespoten, vandaar. Ik was over het spuitwerk erg te spreken maar over de voorbehandeling wat minder (plamuur waar lassen beter was geweest). Maar hij was niet duur.
In de omgeving van Nijmegen ken ik alleen Wil Wijnhoven in Boxmeer. Maar die hanteert denk ik ook gewoon 40 euro per uur, dus dan gaat het al gauw in de papieren lopen. Mede-forummer en Nijmegenaar dolfmoon heeft daar nog een donor TRDT2 staan, geen idee of dat blok te koop is en wat dat zou moeten kosten. Heeft wel al 620.000 gedraaid… Maar liep nog prima toen de carrosserie volledig op was.
En Bieberg in Groesbeek, tegenover Jan Teunissen. Maar daarover gaan wat wisselende verhalen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Bieberg ken ik, ik heb daar uit een sloop serie 2 cx eerst een linkerhoedenplank raampje en 2 maanden later ook het rechterraampje gekocht. Beide ramen waren er een voor een uitgewaaid op de snelweg…
Wat je al niet zo meemaakt met een CX! Je moet wel een prijs afspreken/ onderhandelen anders betaal je zo teveel bij hem.
Ik zal eens die Wijnhoven bellen daar ben ik nog niet geweest. Eens kijken hoeveel uren hij denkt nodig te hebben voor deze klus. Waar ga jij eigenlijk naar toe of doe je alles zelf?
CX 2500 TD 1978

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hehe, was dat maar waar. Twee linkerhandjes, al leer ik wel bij… Onderhoud van de CX (en de XM) bij Citroville in Borculo. Wel een eind rijden inderdaad. XM komt daar ook vandaan, CX is via Citroville gespoten.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Nu zag ik nog een ander motorblok te koop, uit een CX 25 TRD uit 1989. Deze heeft toch geen turbo? Zou ik dit blok dan zo kunnen omzetten of moet ik dan ook de aandrijfassen aanpassen?
Hoi Jer,
Dat is mijn advertentie! Het is een 2500 diesel zonder turbo! Het blok is in perfecte staat en heeft pas 157000 gelopen. Het blok komt uit mijn cx van 1989 en past in een smalspoor! Ik heb ook aandrijfassen van een breedspoor als je interesse hebt!
Er is momenteel 250 euro geboden op het blok! Laat maar weten of je interesse hebt!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Ah, dat mooi om te horen! Heb je ook de 5-bak erbij? Ik zag dat je hem eruit hebt dus dat is handig. Dit blok heeft een distributieriem neem ik aan. Moet deze nog vervangen worden of is dit al gebeurd bij de 100.000km beurt
CX 2500 TD 1978
zeg Nijmegenaren;
ik zie in jullie verhaal Bart Ebben nergens voorbij komen ...
Speciale oorzaak?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Ik vind Bart Ebben vaak erg duur met onderdelen, ik weet niet hoe hij verder is als garage. Is Bart Ebben de garage waar jij naar toe gaat?
CX 2500 TD 1978
Mulder schreef:Hehe, was dat maar waar. Twee linkerhandjes, al leer ik wel bij… Onderhoud van de CX (en de XM) bij Citroville in Borculo. Wel een eind rijden inderdaad. XM komt daar ook vandaan, CX is via Citroville gespoten.
Ik kwam toen ik nog een Dsuper had daar bij de buren, Toon. Je zult hem wel kennen. Mooie vent. Maar inderdaad een aarig stukje rijden, ik zoek daarom eigenlijk al een hele poos een goede garage voor mijn CX in de buurt. Laatst bij Eef Heijmnick geweest. Goede garage verder voor een goede prijs, maar je merkt gewoon dat ze je eigenlijk liever niet hebben als klant. Ze werken liever aan moderne auto’s.
CX 2500 TD 1978
jer schreef:Ik vind Bart Ebben vaak erg duur met onderdelen, ik weet niet hoe hij verder is als garage. Is Bart Ebben de garage waar jij naar toe gaat?
ik ga (nog) niet naar een citroen-garage (zie onderschrift)
Ik heb even met het plan gelopen een XM te kopen;
voor het vervangen van de d-riem compleet was Ebben een stuk goedkoper dan de merkgarage en zelfs dan de vakgarage in Molenhoek.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Hoi, nee de 5 bak heb ik er niet bij!
Het blok heeft een distributieband en die is nog goed. Hij is inderdaad met de laatste grote beurt vervangen door de vorige eigenaar.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Jules Unlimited schreef:Hoi, nee de 5 bak heb ik er niet bij!
Het blok heeft een distributieband en die is nog goed. Hij is inderdaad met de laatste grote beurt vervangen door de vorige eigenaar.
Ik ben nog met het idee bezig om van mijn 2500 diesel een turbo2 te maken. Natuurlijk wel erg leuk dat extra vermogen (+50%!)[removed]emoticon(’:P’)
Razz, maar het is nogal een operatie[removed]emoticon(’:cry:’)
Crying or Very sad.
De kosten zijn sowieso niet mis omdat ik aandrijfassen (voor 5bak ipv 4bak) moet wisselen ivm breedspoor motor+bak / en smalspoor auto. Dit probleem zal ik met jouw motor ook hebben en daarom gaat nu nog de voorkeur uit naar de Turbo 2 optie. Die extra pk’s zijn dan toch wel lekker, na zoveel geld te hebben uitgegeven. En ik ben niet zo iemand die alles origineel moet hebben vert papyrus werd ook niet geleverd geloof ik in 1978….
Conclusie: wordt de turbo 2 variant me toch te duur, dan doe ik nog een bod op je blok. ik hoop dat het dan nog op m.p. staat. Deze week ben ik er hoop ik uit… [removed]emoticon(’:smt139’)
think
CX 2500 TD 1978




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Mulder schreef:Onderhoud van de CX (en de XM) bij Citroville in Borculo. Wel een eind rijden inderdaad.
Mijn mening: Beter verder rijden, iets meer betalen en tevreden over goed werk, dan gezeur dichtbij!
Ik kom al sinds 1988 bij Citroville, laat Dibert (en/of zijn medewerker Rob) al het onderhoud en indien nodig grotere klussen doen. Ik bespaar daar absoluut niet op en heb nog nooit goedkoper gereden dan in mijn CX Croisette op LPG. In 10 jaar 300.000 km, inclusief spuitbeurt in 2001 en motorwissel en nieuwe LPG-installatie bij 380.000 km; € 0,18/km inclusief alles.
Door het goede onderhoud ben ik in 10 jaar minder dan een handvol keren langs de weg blijven staan. Kom daar eens om met een moderne auto!
Dat heeft mij doen besluiten nu weer een 20 jaar oude CX als dagelijkse voiture in gebruik te nemen. Waarvan Dibert en Rob onlangs flink wat achterstallig onderhoud preventief weggewerkt hebben. Ik zal vast nog wel wat tegenkomen, maar ik ben ervan overtuigd dat die CX er ook weer een hele tijd tegenaan kan.
N.B. Niets ten voor- of nadele van ID/DS-specialist Langelaar, maar het zijn twee verschillende bedrijven, die voor het gemak en de uitstraling ‘twee-onder-een-kap’ zitten. Gooi ze niet op één hoop.
Ik heb al jaren geleden geconcludeerd dat goed onderhoud zichzelf terug verdient & dat ik dat bij Citroville gevonden heb.
Bij deze wil ik een goede garage graag eens publiekelijk prijzen.
Om niemand tekort te doen; zo is er nog een handjevol CX specialisten elders in het land; allemaal de moeite waard om een eind voor te rijden.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.