


Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
dag iedereen,
Een paar vragen over het vervangen van het subframe vooraan onder de motor.
1. Is het betrouwbaar om een subframe van een afbreker te monteren? Zijn die frames hetzelfde voor de verschillende modellen? Zo niet waar zit het verschil? Voorlopig heb ik een nieuwprijs gekregen van 730€ en een occasiestuk van 75€. Groot verschil vandaar deze vraag.
2. Hoeveel werk is het in en uitbouwen van een subframe? Moet de motor eruit getakeld worden,...
graag jullie suggesties.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Volgens mij kan je het subframe prima onder een sloper vandaan halen, mits je het natuurlijk op voorhand goed controleert op schade en roest.
Er onderuit halen lijkt me opzich wel een fikse klus en volgens mij verschillen ze ook per uitvoering. De diravi maakt volgens mij al verschil, maar ik kan er naast zitten.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Je kan er idd een van een sloper halen. Geen probleem Let wel op welk blok er in heeft gelegen, want daar zitten wat verschillen in…
Xsara Coupe
Misschien heb ik wel een subframe voor je, type 1 2.1TD. Weet niet hoeveel haast je ermee hebt ? Scheelt je iig weer schroeven
Ouwe mopperkont



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
is subframe voor 2.1TD zelfde als een 2.1D Serie 1?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ik vermoed van wel, maar waarom zou je je subframe willen vervangen? Zit er teveel roest aan voor keuring? In België mag er niet gelast worden aan een subframe als ik me niet vergis, maar wat niet weet wat niet deert, lijkt me. Ik zou in dit geval de aangedane punten netjes lassen, goed afwerken, dik in de menie zetten en ‘r vervolgens bij een andere keuringsmeester nog eens aanbieden. Het subframe vervangen is namelijk een ontzettende pokkeklus die in geen verhouding staat tot een stukje laswerk.
Animal triste post coitum



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Serge schreef:Ik vermoed van wel, maar waarom zou je je subframe willen vervangen? Zit er teveel roest aan voor keuring? In België mag er niet gelast worden aan een subframe als ik me niet vergis, maar wat niet weet wat niet deert, lijkt me. Ik zou in dit geval de aangedane punten netjes lassen, goed afwerken, dik in de menie zetten en ‘r vervolgens bij een andere keuringsmeester nog eens aanbieden. Het subframe vervangen is namelijk een ontzettende pokkeklus die in geen verhouding staat tot een stukje laswerk.
Probleem is dat de keuring al weet dat er roest is, en je moet naar hetzelfde station gaan voor de herkeuring. Lassen mag idd niet. Quasi onzichtbaar lassen lijkt mij niet te doen, of heb ik het mis?
Ik twijfel nog om de auto te kopen.
ik kan een subframe kopen voor 75€ uit een afbreker.
de auto zelf kost twee keer niks.
Is er ergens een stappenplan te vinden voor het demonteren/monteren van het subframe?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ga er maar van uit dat het een hoop werk is, want vrijwel alles zit er aan vast. Stuurhuis, draagarmen, torsiestangen, motorsteunen en weet ik wat niet allemaal.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
struiK schreef:Serge schreef:Ik vermoed van wel, maar waarom zou je je subframe willen vervangen? Zit er teveel roest aan voor keuring? In België mag er niet gelast worden aan een subframe als ik me niet vergis, maar wat niet weet wat niet deert, lijkt me. Ik zou in dit geval de aangedane punten netjes lassen, goed afwerken, dik in de menie zetten en ‘r vervolgens bij een andere keuringsmeester nog eens aanbieden. Het subframe vervangen is namelijk een ontzettende pokkeklus die in geen verhouding staat tot een stukje laswerk.
Probleem is dat de keuring al weet dat er roest is, en je moet naar hetzelfde station gaan voor de herkeuring. Lassen mag idd niet. Quasi onzichtbaar lassen lijkt mij niet te doen, of heb ik het mis?
Ik twijfel nog om de auto te kopen.
ik kan een subframe kopen voor 75€ uit een afbreker.
de auto zelf kost twee keer niks.Is er ergens een stappenplan te vinden voor het demonteren/monteren van het subframe?
Voor een goede lasser is dat geen enkel probleem en als je ‘m nadien in de conservering zet zie je er helemaal niks meer van.
Animal triste post coitum
Het probleem in belgie is dat als ze een (stuk) schoon frame zien ze doodleuk de boel gaan afkrabben en het dan alsnog zien.
En misschien kom je dan in nog grotere problemen terecht.
Een ander goedsubframe zou de beste en veiligste oplossing zijn
Goede raad is voorraad
En net zo duur, als je het lassen uitbesteed. Met een beetje pech moet het frame dan alsnog eraf om er goed bij te komen voor een las.
Ouwe mopperkont
Is er een SS-divisie na ‘45 bij jullie achtergebleven om de autokeuringen AUS ZU FüHREN? Wat een rigide gekloot zeg.
Animal triste post coitum





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Serge schreef:Is er een SS-divisie na ‘45 bij jullie achtergebleven om de autokeuringen AUS ZU FüHREN? Wat een rigide gekloot zeg.
Citroen!



Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Serge schreef:Is er een SS-divisie na ‘45 bij jullie achtergebleven om de autokeuringen AUS ZU FüHREN? Wat een rigide gekloot zeg.
‘t is hier op zijn Belgisch, als je de mannen in het keuringstation een beetje kent gaat alles makkelijker. Maar als dat niet zo is, lijken ze erop gebrand iets te vinden dat niet in orde is.
Ik ga alvast op zoek naar een XM zonder roest aan het subframe.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ff voor de duidelijkheid; komt de XM die je net gekocht heb nu niet door de keuring vanwege het subframe, of gaat het hier om een andere auto? Je hebt het namelijk een paar posts hierboven erover dat je ‘twijfelt om de auto te kopen’.
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In Belgie moet de auto gekeurd worden bij aan/verkoop Serge, waarschijnlijk is daarbij het roestige subframe geconstateerd en gemeld op het keuringsformulier. Dit blijft bij de auto, zelfs als er reparaties zijn uitgevoerd (die dan ook weer worden vermeld). Kortom je moet terug voor een herkeuring en dan gaan ze de aangetekende punten natuurlijk wel extra goed bekijken…