3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Prestige laagdak opgehaald uit Fr.
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 08 april 2008 05:26 PM
  [ # 31 ]

Zit een laagdaks prestige dan lager achterin dan een standaard sedan?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 april 2008 05:51 PM
  [ # 32 ]

De voorstoelen in een s1 staan wat lager dan in een s2. Soms zijn de stoelrails ook verlengd waardoor de stoelen hoger worden, ook als ze overnieuw bekleed zijn met extra vulling komen een boel mensen tegen het plafond aan… varieert van CX tot CX dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 april 2008 03:17 PM
  [ # 33 ]

Feit is dat achteraan de zit van een prestige wel degelijk anders is dan van een berline de hellingshoek van de zit met rug is anders. en daarom is het ook dat veel grote mensen +1.78 tegen het lage dak kwamen.  het verschil tussen een latere prestige is maar 3cm ofzo maar dat is natuurlijk genoeg….

ik heb ook gehoord dat de eerste prestiges in 2 braken?  feit is wel dat het dak toen nog aaneen werd gezet en de lasnaad niet werd werggewerkt daarom dat er een vinyl dak op kwam…later werd het dak uit een stuk gemaakt.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 april 2008 04:20 PM
  [ # 34 ]

Allereerst: schitterende auto! ontzettend gefeliciteerd! very good

Over hoogte van zittingen; ik ben 1.94 en zit ook regelmatig tegen het dak aan, vooral op mijn leren interieur, stof zakt blijkbaar een stukkie verder door, dat zou wel eens het verschil kunnen maken..Hoogtregeling van de stoel doet ook wel wat maar is eigenlijk meer naar achteren kiepen dan echt lager zitten volgens mij.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 april 2008 04:32 PM
  [ # 35 ]

Te weinig hoofdruimte?

Koop een DS. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 april 2008 07:10 PM
  [ # 36 ]
DriverD schreef:

Te weinig hoofdruimte?

Koop een DS. Very Happy

Ja maar dat ding heeft geen DIRAVI… en daar ben ik nu net zo zot van… Crying or Very sad

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 april 2008 08:17 PM
  [ # 37 ]
DriverD schreef:

Te weinig hoofdruimte?

Koop een DS. Very Happy

Ja ja, wel ‘ns in een CX gereden?  Very Happy

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 09 april 2008 08:27 PM
  [ # 38 ]
DriverD schreef:

Te weinig hoofdruimte?

Koop een DS. Very Happy

Of een hoogdaks CX Prestige ... Cool

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 09 april 2008 08:28 PM
  [ # 39 ]

Hele fraaie dame! Gefeliciteerd.

En nu snel lid worden van CX Club. Wink

Als je een de import rond hebt, zou je d’r gegevens dan willen doorgeven voor het Nederlandse CX register, samen met fotootjes?
Ja? top!

Benodigde info Kentekenregister Citroën CX Club - att. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

> 1. Kenteken (blauw YA-01-74)(geel 26-pg-sr)
2. Type (2200 pallas)
3.> 2kleur (Rouge Soleil)( kleurcode op de rechter veerpoot, net boven de > veerbol(vaak genoteerd als XXX-X, bij de oudere typen CX staat deze > code op een rond schijfje, bevestigd naast de voorraadbol van het > koelsysteem, begint met EMC of AC))
4. serie (1 of 2)
5. 1e datum > toelating
6. 1e datum toelating Nederland (bij import)_
7. RDW > goedgekeurd
8. Foto van de auto
9. Carrosserie (berline, verlengd, > break, familiale, *)
10. motor (2.0,2.5 etc)
11. brandstof (benzine, > diesel, lpg, olijfolie, *)
12. Transmissie
13. uitvoering (pallas, > prestige, *)
14. Eigenaar
15. lidnr CCCN
16. Eerdere eigenaar(s)
17. > organr. (onder de motorkap, voor aan het linker binnenscherm, achter > wat bedrading)
18. chassisnummer (zie kentekenbewijs deel 1)
19. > overige opmerkingen / historie

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 april 2008 08:57 PM
  [ # 40 ]
fluidphreak schreef:
DriverD schreef:

Te weinig hoofdruimte?

Koop een DS. Very Happy

Ja ja, wel ‘ns in een CX gereden?  Very Happy

In een vroege CX Gti, met Jaeger-tableau. Mooi, maar slecht…. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 april 2008 09:07 PM
  [ # 41 ]
Remco H. schreef:

> 1. Kenteken (blauw YA-01-74)(geel 26-pg-sr)
2. Type (2200 pallas)
3.> 2kleur (Rouge Soleil)( kleurcode op de rechter veerpoot, net boven de > veerbol(vaak genoteerd als XXX-X, bij de oudere typen CX staat deze > code op een rond schijfje, bevestigd naast de voorraadbol van het > koelsysteem, begint met EMC of AC))
4. serie (1 of 2)
5. 1e datum > toelating
6. 1e datum toelating Nederland (bij import)_
7. RDW > goedgekeurd
8. Foto van de auto
9. Carrosserie (berline, verlengd, > break, familiale, *)
10. motor (2.0,2.5 etc)
11. brandstof (benzine, > diesel, lpg, olijfolie, *)
12. Transmissie
13. uitvoering (pallas, > prestige, *)
14. Eigenaar
15. lidnr CCCN
16. Eerdere eigenaar(s)
17. > organr. (onder de motorkap, voor aan het linker binnenscherm, achter > wat bedrading)
18. chassisnummer (zie kentekenbewijs deel 1)
19. > overige opmerkingen / historie

20. je pincode.
Jeetje, wat een lijst zeg!  Shocked

Profiel  
 
Marty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 26-12-2006

Gepost: 09 april 2008 11:37 PM
  [ # 42 ]

Wat een ophef over de hoogte van een “laagdaks”. De naam doet misschien vermoeden dat ze laag is maar ze is gewoon niet verhoogt en dat is alles. Iedereen die in een “normale” CX past zit ook goed in deze laagdaks. Mij hoor je niet, ik geniet gewoon.

De lasnaden zijn inderdaad te zien door het vinyl heen. als ik weer beetje geld heb laat ik dat ff netjes maken. Verder ben ik natuurlijk al lang lid van de CX-club en als alle gegeven er zijn zal ik het invoeren Wink

Heb haar vandaag naar de specialist gebracht voor een nieuwe dynamo. Deze was dus echt aan gort. Verder nieuwe bandjes, filtertjes, vloeistoffen, nieuwe accu en verder klaar maken voor de APK. Hopelijk kan ik er maandag mee naar de RDW. daarna keuren, wachten op het oldtimerkenteken dat thuisgestuurd wordt en dan blauwe platen laten maken (duurt ook nog een dag of 3) dus over een dag of 10 hoop ik over de Nederlandse wegen te zweven.

Profiel  
 
Marty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 26-12-2006

Gepost: 09 april 2008 11:42 PM
  [ # 43 ]

O ja, en voor onze BX man; Elke Prestige beschikt over diravi Wink

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 09 april 2008 11:51 PM
  [ # 44 ]
Marty schreef:

. Verder ben ik natuurlijk al lang lid van de CX-club en als alle gegeven er zijn zal ik het invoeren Wink .

Sorry ik kan niet altijd je Alias linken aan een naam . . .

Marty schreef:

. Heb haar vandaag naar de specialist gebracht voor een nieuwe dynamo. Deze was dus echt aan gort. Verder nieuwe bandjes, filtertjes, vloeistoffen, nieuwe accu en verder klaar maken voor de APK. Hopelijk kan ik er maandag mee naar de RDW. daarna keuren, wachten op het oldtimerkenteken dat thuisgestuurd wordt en dan blauwe platen laten maken (duurt ook nog een dag of 3) dus over een dag of 10 hoop ik over de Nederlandse wegen te zweven.

Succes!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook