







Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zit een laagdaks prestige dan lager achterin dan een standaard sedan?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De voorstoelen in een s1 staan wat lager dan in een s2. Soms zijn de stoelrails ook verlengd waardoor de stoelen hoger worden, ook als ze overnieuw bekleed zijn met extra vulling komen een boel mensen tegen het plafond aan… varieert van CX tot CX dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Feit is dat achteraan de zit van een prestige wel degelijk anders is dan van een berline de hellingshoek van de zit met rug is anders. en daarom is het ook dat veel grote mensen +1.78 tegen het lage dak kwamen. het verschil tussen een latere prestige is maar 3cm ofzo maar dat is natuurlijk genoeg….
ik heb ook gehoord dat de eerste prestiges in 2 braken? feit is wel dat het dak toen nog aaneen werd gezet en de lasnaad niet werd werggewerkt daarom dat er een vinyl dak op kwam…later werd het dak uit een stuk gemaakt.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Allereerst: schitterende auto! ontzettend gefeliciteerd!
Over hoogte van zittingen; ik ben 1.94 en zit ook regelmatig tegen het dak aan, vooral op mijn leren interieur, stof zakt blijkbaar een stukkie verder door, dat zou wel eens het verschil kunnen maken..Hoogtregeling van de stoel doet ook wel wat maar is eigenlijk meer naar achteren kiepen dan echt lager zitten volgens mij.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Te weinig hoofdruimte?
Koop een DS.
Citroen!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
DriverD schreef:Te weinig hoofdruimte?
Koop een DS.
Ja maar dat ding heeft geen DIRAVI… en daar ben ik nu net zo zot van…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
DriverD schreef:Te weinig hoofdruimte?
Koop een DS.
Ja ja, wel ‘ns in een CX gereden?
DriverD schreef:Te weinig hoofdruimte?
Koop een DS.
Of een hoogdaks CX Prestige ...
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Hele fraaie dame! Gefeliciteerd.
En nu snel lid worden van CX Club.
Als je een de import rond hebt, zou je d’r gegevens dan willen doorgeven voor het Nederlandse CX register, samen met fotootjes?
Ja? top!
Benodigde info Kentekenregister Citroën CX Club - att. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
> 1. Kenteken (blauw YA-01-74)(geel 26-pg-sr)
2. Type (2200 pallas)
3.> 2kleur (Rouge Soleil)( kleurcode op de rechter veerpoot, net boven de > veerbol(vaak genoteerd als XXX-X, bij de oudere typen CX staat deze > code op een rond schijfje, bevestigd naast de voorraadbol van het > koelsysteem, begint met EMC of AC))
4. serie (1 of 2)
5. 1e datum > toelating
6. 1e datum toelating Nederland (bij import)_
7. RDW > goedgekeurd
8. Foto van de auto
9. Carrosserie (berline, verlengd, > break, familiale, *)
10. motor (2.0,2.5 etc)
11. brandstof (benzine, > diesel, lpg, olijfolie, *)
12. Transmissie
13. uitvoering (pallas, > prestige, *)
14. Eigenaar
15. lidnr CCCN
16. Eerdere eigenaar(s)
17. > organr. (onder de motorkap, voor aan het linker binnenscherm, achter > wat bedrading)
18. chassisnummer (zie kentekenbewijs deel 1)
19. > overige opmerkingen / historie
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
fluidphreak schreef:DriverD schreef:Te weinig hoofdruimte?
Koop een DS.
Ja ja, wel ‘ns in een CX gereden?
In een vroege CX Gti, met Jaeger-tableau. Mooi, maar slecht….
Citroen!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Remco H. schreef:
> 1. Kenteken (blauw YA-01-74)(geel 26-pg-sr)
2. Type (2200 pallas)
3.> 2kleur (Rouge Soleil)( kleurcode op de rechter veerpoot, net boven de > veerbol(vaak genoteerd als XXX-X, bij de oudere typen CX staat deze > code op een rond schijfje, bevestigd naast de voorraadbol van het > koelsysteem, begint met EMC of AC))
4. serie (1 of 2)
5. 1e datum > toelating
6. 1e datum toelating Nederland (bij import)_
7. RDW > goedgekeurd
8. Foto van de auto
9. Carrosserie (berline, verlengd, > break, familiale, *)
10. motor (2.0,2.5 etc)
11. brandstof (benzine, > diesel, lpg, olijfolie, *)
12. Transmissie
13. uitvoering (pallas, > prestige, *)
14. Eigenaar
15. lidnr CCCN
16. Eerdere eigenaar(s)
17. > organr. (onder de motorkap, voor aan het linker binnenscherm, achter > wat bedrading)
18. chassisnummer (zie kentekenbewijs deel 1)
19. > overige opmerkingen / historie
20. je pincode.
Jeetje, wat een lijst zeg!
Wat een ophef over de hoogte van een “laagdaks”. De naam doet misschien vermoeden dat ze laag is maar ze is gewoon niet verhoogt en dat is alles. Iedereen die in een “normale” CX past zit ook goed in deze laagdaks. Mij hoor je niet, ik geniet gewoon.
De lasnaden zijn inderdaad te zien door het vinyl heen. als ik weer beetje geld heb laat ik dat ff netjes maken. Verder ben ik natuurlijk al lang lid van de CX-club en als alle gegeven er zijn zal ik het invoeren
Heb haar vandaag naar de specialist gebracht voor een nieuwe dynamo. Deze was dus echt aan gort. Verder nieuwe bandjes, filtertjes, vloeistoffen, nieuwe accu en verder klaar maken voor de APK. Hopelijk kan ik er maandag mee naar de RDW. daarna keuren, wachten op het oldtimerkenteken dat thuisgestuurd wordt en dan blauwe platen laten maken (duurt ook nog een dag of 3) dus over een dag of 10 hoop ik over de Nederlandse wegen te zweven.
O ja, en voor onze BX man; Elke Prestige beschikt over diravi
Marty schreef:. Verder ben ik natuurlijk al lang lid van de CX-club en als alle gegeven er zijn zal ik het invoeren
.
Sorry ik kan niet altijd je Alias linken aan een naam . . .
Marty schreef:. Heb haar vandaag naar de specialist gebracht voor een nieuwe dynamo. Deze was dus echt aan gort. Verder nieuwe bandjes, filtertjes, vloeistoffen, nieuwe accu en verder klaar maken voor de APK. Hopelijk kan ik er maandag mee naar de RDW. daarna keuren, wachten op het oldtimerkenteken dat thuisgestuurd wordt en dan blauwe platen laten maken (duurt ook nog een dag of 3) dus over een dag of 10 hoop ik over de Nederlandse wegen te zweven.
Succes!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.