Ik ben op zoek naar een Citroen CX GTI Turbo 1, en ik heb er 1 gevonden. Een hele mooie.
Hij staat in Duitsland en ik heb hem al van dichtbij bekeken.
Ik wil graag een CX met een goede basis waar voorlopig niks aan hoeft te gebeuren. Deze CX lijkt op het eerste gezicht OK, een paar minpunten:
- Roestig plekje onderaan linkerachterdeur
- grote kras rechterkant
- reservewiel mist
ik heb een aantal foto’s genomen: (grote foto’s, meer foto’s op aanvraag)
Nou is mijn vraag vooral over de laatste foto: is dat olie of water? En als het olie is, verwachten jullie dan een ernstig probleem?
Ik heb de olie gecheckt in het blok en deze is netjes groen(niet eens zwart) Dus misschien is de olie net bijgevuld omdat ie zovel lekt, of hij is gewoon goed onderhouden.
alvast bedankt voor de hulp!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als je op zoek bent naar een GTI Turbo, dan laat deze maar staan, want het is GEEN Turbo. De advertentietekst mag dat dan suggereren, de foto’s spreken boekdelen. Onder meer het dashboard met de roltellers verraadt dat het nooit om een Turbo kan gaan. Bovendien wordt gesproken van 128 pk en dat is precies het aantal dat een gewone GTI levert.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
OK, dank je wel. ik had al zo’n vermoeden. En wat denk je van deze auto als we de turbo even buiten beschouwing laten?

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
>> k ben op zoek naar een Citroen CX GTI Turbo 1, en ik heb er 1 gevonden. Een hele mooie.
Link
Hij staat in Duitsland en ik heb hem al van dichtbij bekeken.
Ik wil graag een CX met een goede basis waar voorlopig niks aan hoeft te gebeuren. Deze CX lijkt op het eerste gezicht OK, een paar minpunten:
- grote kras rechterkant
- reservewiel mist
Bonsoir,
sommige foto’s zie ik alleen in thumbnails…. ??
voor een gti serie 1 lijkt dit een redelijke.
dat is een vraagprijs. die kan/moet omlaag ! je hebt ook nog gedoe om haar naar NL te krijgen.
die natte onderkant is meestal niet erg, blok zweet wat, heeft mijne ook.
zit er enige vorm van garantie op ??
dat leer is wel mooi in een gti (die open naad bestuurdersstoel kan je zo laten herstellen). en zij heeft airco geloof ik, klopt dat ?
met die ‘natte’ onderkant, het leer wat wat aandacht nodig heeft, de deukjes/roest en de airco die het waarschijnlijk niet doet, missende reservewiel heb je zeker recht op een aanpassing vd vraagprijs.
deukje in deur niet erg, kan je zo andere voor halen. binnenkant vd deuren lijkt nog netjes.
roestplekje bij andere deur vol laten lopen met roestimpregnerend middel, kan je vervanging nog even uitstellen.
check voor roest rond wielkasten V/A, bij 3e raampje, kijk daarvoor ook in de kofferruimte op de binnenkant/bovenkant vd wielkasten. als er op de hoedenplank bonken roest liggen, moet je eerst nog een keer goed kijken/nadenken. en de subframes V/A helemaal zelf gezien hebben met een zaklamp op de brug. weinig km’s zegt zeker niets alles !!
en reserve wiel ligt wel ergens bij een vd cx adressen.
dus als die prijs omlaag gaat, is het te overwegen.
maar wil je een gti (rijdt overigens prima), of een turbo ?
en hier zal je wellicht toch wat aan moeten doen…... maar dat moet je bij alle dames !!
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
hallo Jim, bedankt voor de reactie. ik heb mijn reacites tussen die van jou gezet
cx25gtit2 schreef:>> k ben op zoek naar een Citroen CX GTI Turbo 1, en ik heb er 1 gevonden. Een hele mooie.
Link
Hij staat in Duitsland en ik heb hem al van dichtbij bekeken.Ik wil graag een CX met een goede basis waar voorlopig niks aan hoeft te gebeuren. Deze CX lijkt op het eerste gezicht OK, een paar minpunten:
- grote kras rechterkant
- reservewiel mist
Bonsoir,
sommige foto’s zie ik alleen in thumbnails…. ??
Ja, ik wilde eigenlijk thumpnails waar je op kan klikken om de grote foto te kunnen zien, het is dus een beetje fout gegaan. ik zal het proberen te herstellen
voor een gti serie 1 lijkt dit een redelijke.
dat is een vraagprijs. die kan/moet omlaag ! je hebt ook nog gedoe om haar naar NL te krijgen.
De vraagprijs was 3200, ik heb er al 200 afgehaald, de verkoper wil niet lager (via telefoon besproken) Invoeren kost me 400 euro in totaal.
die natte onderkant is meestal niet erg, blok zweet wat, heeft mijne ook.
zit er enige vorm van garantie op ??
Goed om te horen dat het niet erg is. garantie zit er niet op voor zover ik weet.
dat leer is wel mooi in een gti (die open naad bestuurdersstoel kan je zo laten herstellen). en zij heeft airco geloof ik, klopt dat ?
met die ‘natte’ onderkant, het leer wat wat aandacht nodig heeft, de deukjes/roest en de airco die het waarschijnlijk niet doet, missende reservewiel heb je zeker recht op een aanpassing vd vraagprijs.
deukje in deur niet erg, kan je zo andere voor halen. binnenkant vd deuren lijkt nog netjes.
roestplekje bij andere deur vol laten lopen met roestimpregnerend middel, kan je vervanging nog even uitstellen.
check voor roest rond wielkasten V/A, bij 3e raampje, kijk daarvoor ook in de kofferruimte op de binnenkant/bovenkant vd wielkasten. als er op de hoedenplank bonken roest liggen, moet je eerst nog een keer goed kijken/nadenken. en de subframes V/A helemaal zelf gezien hebben met een zaklamp op de brug. weinig km’s zegt zeker niets alles !!
en reserve wiel ligt wel ergens bij een vd cx adressen.
De airco doet het wel. Goed om te horen dat de deukjes niet zo’n probleem zijn. Ik ben van plan nog een keer te gaan kijken en dan de subframes goed te bekijken. De onderkant leek me hard(zie foto) dus ik verwacht dat de subframes ook wel ok zijn.
dus als die prijs omlaag gaat, is het te overwegen.
maar wil je een gti (rijdt overigens prima), of een turbo ?
en hier zal je wellicht toch wat aan moeten doen…... maar dat moet je bij alle dames !!Jim
Op een paar optische zaken na, heb ik eerlijk gezegd geen idee wat het verschil is tussen een gti en aan andere CX. Zijn er nadelen?
Lijkt me geen verkeerde cx op de foto. Is ie echt uit juni 83? want dan is ie in juni belastingvrij en kost import nog maar een paar tientjes.
Moeilijk te beoordelen, maar km stand orgineel?
Zou nog een keer gaan kijken met een kenner, en als het wat is meenemen! Reken altijd op een 700 euro of iets dergelijks aan kosten om hem goed te krijgen. Gti is niks mis mee, enige nadeel is verbuik, een 2 liter is iets zuiniger. Wel een taai blok!
Maar lijkt mij geen verkeerde keuze ook in frankrijk zijn serie 1 gti zoeken zeker met een normale km stand
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als er geen grote roest problemen op zitten, is dit een fraaie gti.
sterke motor, die geeft bijna nooit problemen,
en deze kleur met zwart leer/airco is wel chique !
en ze mogen er best iets voor doen, mistlampje repareren, reserve band, of wat korting daarvoor. de bak met krik ligt er nog wel in, handig !
beetje TLC, en dit wordt wel een schone dame !
succes ermee !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hoi Johan,
Zo te zien heb je de auto ‘s avonds bekeken. Het is wel het beste om nog eens overdag te kijken, want je kunt een auto alleen goed beoordelen bij daglicht. Controleer ook goed de onderkanten van de deuren, bij de rubbers daar. Het roestplekje aan de buitenkant zou wel eens het topje van de ijsberg kunnen zijn.
Op zich ziet-ie d’r verder fraai uit!
Motorolie is overigens niet groen, of bedoelde je de LHM?
Ik heb hem inderdaad savonds bekeken, maar ik heb een goede camera meegenomen waarmee je uiteindelijk meer kan zien dan overdag. Als ik hem koop kom ik er sowieso overdag, dus dan bekijk ik hem nog eens goed.
[url]http://img398.imageshack.us/img398/5310/dsc0059ub5.jpg [/URL]
Dit is het roestplekje op de deur aan de binnenkant, er is nog niks te zien hier.
En je hebt gelijk over de motorolie, ik heb me vergist
[url]http://img151.imageshack.us/img151/9793/dsc0076ni5.jpg [/URL]
(thumbnails werkt niet op het forum hier?)
Negatief
Het lijkt erop dat de krukaskeering lek is,als ie wat zweet kun je er nog wel even mee rijden,anders vervangen (veel werk).
Het leer is niet origineel in deze cx omdat ie voor de rest grijs is,is in dit geval waardevermindering.
Onderschat een deukje niet,wil je er zo mee rijden,of wil je haar laten bijspuiten?,niet goedkoop.
Op een van de foto’s zie je dat de blanke lak verweerd is op het linker voorscherm,fijne strepen.
Is de blanke lak op veel delen minder?,even goed bekijken.
De roestplek op het portier is hoogstwaarschijnlijk van binnenuit,uiteindelijk zul je het portier moeten vervangen.
Ga ervan uit dat een goede beurt,en wat reparaties voor de apk op minstens 1000 euro uitkomt,moeten er geen grote dingen aan mankeren.
Dan kost de cx al snel 5000 euro,dan is er optisch nog niks aan gebeurd.
Ik vind dat geen koopje,of buitenkans.
Positief
Zo te zien is het een goede basis om in orde te maken,geen bodemloze put.
Ik zou zeker nog even verder kijken,misschien kun je wel iets op kenteken kopen hier in ned.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Deze cx is van een lid van de duitse andre citroen club,is een eerlijke auto,en in dezelfde prijsklasse.
Is in een betere staat,in ieder geval optisch.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=330225052926&ssPageName=STRK:MESE:IT&ih=014
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik vind de grijze ook niet echt een koopje op basis van die foto’s. En sluit me ook aan bij wat Ray zegt hierboven. Die witte met blauw daarentegen daar word ik heel wat vrolijker van. Mooie combinatie dat wit met blauw, maar goed ik ben bevooroordeeld met een GSA in dezelfde kleuren. Enige directe nadeel zijn de TRX-en, daar zou ik direct ” normale” velgen op zetten. Het is immers een gewone GTi.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die grijze heeft ook TRXen
Lijkt me ook geen koopje, zoek liever wat verder.
Die schade en roest op de deuren is ook niet zo lekker en dat interieur is idd niet origineel, was me ook al opgevallen.
Verder houd ik niet van grijs interieur, maar da’s persoonlijk.
Succes met de zoektocht!
baroen schreef:Ik vind de grijze ook niet echt een koopje op basis van die foto’s. En sluit me ook aan bij wat Ray zegt hierboven. Die witte met blauw daarentegen daar word ik heel wat vrolijker van. Mooie combinatie dat wit met blauw, maar goed ik ben bevooroordeeld met een GSA in dezelfde kleuren. Enige directe nadeel zijn de TRX-en, daar zou ik direct ” normale” velgen op zetten. Het is immers een gewone GTi.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”