1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Dood van een dame….. :(
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109

Gepost: 12 april 2008 09:13 PM

Hoi allemaal

Een beetje triester nieuws van het belgen front.

Vorige week ben ik langs de garagist geweest om nieuwe remschijven en remblokken te gaan halen. Toen heeft hij, op mijn aanvraag, de XM eens op de brug gegooid, omdat de uitlaat nogal klapperde.

De garagist wist mij te melden dat de uitlaat fout was terug gemonteerd door de vorige garagist (Autogarden Hasselt, mijn jaarwissel avontuur). De uitlaat is schuin terug gemonteerd waardoor hij tegen de veerbol aanslaat.

Daarnaast kreeg ik ook te horen dat ik een LHM lek had. De wagen was nat van de olie onderaan. Dit moest dringend aangepakt worden, zei hij.

Deze middag heb ik dan de remschijven en remblokken vanachter gemonteerd. Dit is prima verlopen. Toen ik echter een testritje ging maken, merkte ik bij het uitstappen dat, op iedere plaats waar ik geremd had, een grote plas LHM lag.

Daarna heb ik de auto terug op blokken geplaatst en gekeken waar nu weer het lek was. De LHM spuit op 3 plaatsen, achteraan in het midden van de auto, eruit.

Niet prettig. Exact op diezelfde plaats waar hij enkele maanden geleden “gemaakt” zou zijn. Alleen een stapje erger nu. De moed zakt je zo in de schoenen!

Nu is het toeval dat mijn baas wil dat ik met een firmawagen ga rijden, en ook mag gebruiken voor privé doeleinden. Dus moet ik de pijnlijke keuze maken, om de wagen weg te doen.

Om de XM, die dan gaat stilstaan, te houden kost het mij aan tax en verzekering alleen al € 200 per maand. Daarnaast moet dan ook het lek gemaakt worden, wat betekend een hele zooi nieuwe HD leidingen eronder en een nieuwe uitlaat. Hier sta ik dan weer zeker naar een € 1000 te kijken. En dit allemaal voor een wagen die ik moet laten stilstaan. En stilstaan…..is dus dodelijk.

Niet fijn allemaal….maar de dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn.

Dus ik heb hier nu een XM 2.1 TD staan, versie Prestige, bouwjaar 1997. Interieur was ik aan bezig om een computer in te bouwen, dus het middenconsole mist het opbergvakje en DIN slot. En ja….hij heeft dus nieuwe remmen achteraan Smile

Als iemand interesse heeft…..zit natuurlijk een beetje met de handen in het haar….

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 12 april 2008 09:50 PM
  [ # 2 ]

ik heb net een hele sliert HD leidingen onder mijn 2.1TD uit 92’ getrokken, mocht je ermee geholpen zijn?

Ouwe mopperkont

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 13 april 2008 03:10 AM
  [ # 3 ]

Zet er even een foto op joh , verkoopt beter !
En anders , succes met `t repareren !
Groet ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2008 02:59 PM
  [ # 4 ]

Ok

Reparatie is voor mij geen optie. Om het zelf te doen heb ik de kennis/plaats niet en voor dit uit te besteden aan een garage is het de kost niet meer waard, aangezien ik zeer binnenkort met een firmawagen wordt “verplicht” te rijden.

Hier allesinds al fotos:

Enkele van de binnenkant:

De zijpanelen van het middenconsole gaan er nog terug op. (Die waar je nu de kabelboom ziet lopen). Aan de achterkant komt de sigarettenaansteker en afdekplaatje er ook nog op natuurlijk.

Dan zijn er twee beschadigingen aan de buitenkant van de auto.
Een gebroken linkerbuitenspeigel:

En een stukje ingedeukte nummerplaathouder:

En een foto van de motor:

De distriebutieriem is 1 jaar geleden vervangen. De veerbollen zijn een half jaar geleden vernieuwt. Ook is de niveauregelaar vanachter vernieuwt en 1 van de HD leidingen. Voor de rest heeft de auto 275000 KM op de teller en rijdt hij nog prima. Interieur is ook zeer verzorgt.

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 13 april 2008 04:28 PM
  [ # 5 ]

Eeuwig zonde om zoiets moois naar de sloop te brengen.

Indien je het toch overweegt, houd ik mij graag aanbevolen voor de wieldeksels Exclamation

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2155

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 april 2008 04:39 PM
  [ # 6 ]

Ziet er best nog goed uit.
Plakspiegel kun je zo laten maken voor een tientje, die deuk is minder mooi.

Maar als je hem netjes maakt en een beetje oppoetst moet je er toch wel zo’n €2000 voor kunnen krijgen lijkt me.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2155

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 april 2008 04:41 PM
  [ # 7 ]
Archi schreef:

Indien je het toch overweegt, houd ik mij graag aanbevolen voor de wieldeksels Exclamation

Volgens mij is er nog iemand op het forum die een setje wieldoppen zoekt Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 13 april 2008 05:15 PM
  [ # 8 ]

Een plakspiegel op maat kost 10€ bij Auto 5, de waarde van de auto stijgt meteen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 april 2008 05:22 PM
  [ # 9 ]

Hè wat zonde!  Confused

Mocht je toch gaan slopen, dan hou ik me aanbevolen voor de beide voorschermen, het knipperlicht rechtsvoor, de achterlichtunit linksachter en het stuur!

Nee toch, we zijn hem nu al aan het verdelen!  Rolling Eyes Stelletje aasgieren zijn we.

Opknappen en proberen te verkopen Xeno! Een XM moet blijven rijden, zeker als ze nog zo mooi is!

Wat ga je trouwens voor firmawagen rijden? Een C6 lijkt me de enige optie nietwaar? Wink

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 13 april 2008 07:20 PM
  [ # 10 ]

zonde

zonde van zo een XM….

iemand had een setje voor je liggen… wellicht als er mensen zijn die meehelpen met het eronderzetten denk ik dat je voor 200 euri klaat bent….

en dan ev. verkopen… of doorrijden

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2008 07:21 PM
  [ # 11 ]

Hahaha, jaja, stelletje aasgieren Laughing

Zonde is het inderdaad….eindelijk na zo een lange tijd mijn eigen citroën, en dan door samenloop van omstandigheden moeten wegdoen.

Maar, als onderdelen verkopen zie ik niet direct zitten. Daar is die nog gewoon te goed voor. Ik wil hem graag verkopen zoals hij er nu bijstaat. Goede motor, goed interieur, LHM lek vanachter, deukje naast de nummerplaat en kapotte plakspiegel links.

En de kost voor hem op te knappen haal ik er nooit uit…dus ja, dat zie ik niet echt meer als een optie Confused

Dus ik richt mij eigenlijk ook een beetje naar jullie….wat is de waarde van de auto, wat is een redelijke en eerlijke prijs voor beide partijen?

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2008 07:32 PM
  [ # 12 ]

En qua firmawagen, is een C6 natuurlijk de droom, maar ik vrees dat dit bij een peugeot gaat blijven….Met een beetje geluk weet ik hier morgen meer over Smile

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 13 april 2008 10:07 PM
  [ # 13 ]

Dus ik richt mij eigenlijk ook een beetje naar jullie….wat is de waarde van de auto, wat is een redelijke en eerlijke prijs voor beide partijen?

Zonde man , dat je niet wat handiger bent .
Voor een beetje sleutelaar is dit denk ik een dagje werk , het hydraulische gebeuren dan hè .

Ik zou zeggen in deze staat € 1500,-.

Veel sterkte , snik ,
Je makker Dirk very sad

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2008 10:26 PM
  [ # 14 ]

Jah, ik weet het….niet de plaats en ook niet de kennis voor dit tot een goed einde te brengen.

Dus voor mij stopt het XM avontuur vrees ik Sad

Wat ik dan inderdaad graag zou willen, zijn de kosten die ik aan de wagen heb gehad, voor het grootste deel zie terugkomen. € 1.500 is natuurlijk al aangenaam.

Ik vermoed wel, of laat ik het anders zeggen, ik zou het liefste hebben dat de auto in handen van een mede-liefhebber valt. Ook omdat de HD moet nagekeken worden en omdat deze wagen, voor een echte XM-er, zeker de moeite waard is…

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

Xenomorph
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 april 2008 12:57 PM
  [ # 15 ]

ITS ALIVE!!

Oke, na twee weken heen en weer gedoe met de baas, kwam hij zelf nu met het mooie idee van dan toch maar de XM te laten herstellen. Kwestie vergoeding betaald die de tax, verzekering, diesel, groot/klein onderhoud.

Waarom doet die daar nu twee weken over om uiteindelijk dan toch te zeggen dat ik de wagen mag houden !?!?!?

Maar goed, uiteindelijk was er al een koper komen naar kijken. Hij was zeer enthousiast over de wagen trouwens. Een heel vriendelijke man die, ondanks ik hem heb moeten teleurstellen door uiteindelijk te vertellen dat die de wagen niet kon kopen, toch de moeite heeft genomen om te vertellen welke de staat van de wagen was en waar ik op moet letten in de toekomst. (Het was ook een kenner)

Naast het feit dat het LHM lek moet hersteld worden, waar de auto volgende week maandag voor binnen gaat, schijnt:

- De koppeling te zwaar te zijn welke er zou op wijzen dat de platen aan het verslijten zijn
- De turbo niet snel genoeg optrekt, wat erop zou wijzen dat er enkele slangen verduurd zijn

Dit zijn zaakjes die aan een slecht onderhoud in het verleden van de wagen moeten liggen, zo blijkt.

Dus, eerste fase LHM lek, hopen dat dit niet te hoog oploopt, en dan zien we verder Smile

Hier zit een blije, verder rijdende XM zwever!

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook