Gelukkig kan ik melden dat ie nu weer goed loopt. Geen inhouden, stotteren etc. meer aan de orde. Hopelijk blijft het zo!
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Volgens mijn dealer is de LPG-aktie eind deze maand afgelopen.
Wie dus nog een Xsara Picasso of een C4 (Grand) Picasso op LPG wil bestellen moet zich haasten!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)


































Totaal aantal Berichten: 15730
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat verhaal heb ik in oktober, januari, februari en maart ook al gehoord
graddus schreef:Dat verhaal heb ik in oktober, januari, februari en maart ook al gehoord
Ik kan ook bevestigen dat die actie eind vd maand stopt.
hlapre schreef:Kan dit ook te maken hebben met de nieuwe THP motoren van BMW. Zijn die wel geschikt voor LPG? Of is dit het einde van het LPG-tijdperk voor de C4
Nee de actie stopt nu gewoon en zal denk ik ander soort actie komen, die nieuwe motoren komen pas na de zomer geloof ik




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Tot nu toe alleen maar positief. Motor start vlot, draait en trekt goed. Verbruik is normaal tussen 1:8 en 1:9 afhankelijk van omstandigheden. Met een volle tank (43 liter) kom je dan tussen de 340 en 400 kilometer ver. Met de huidige brandstofprijzen en 24000 kilometer (privé) per jaar is het voordeel zo’n 1200 euro per jaar. Leuk meegenomen
gasinstallatie
nog even over het aantal km wat je moet rijden op benzine alvorens over te gaan op gas ? De een zegt na twee tanken benz. de ander na 2500 km ensoms nog meer ,is er misschien iemand die mij hierover uitsluitsel kan geven ?
bvd strootje
C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017
Mijn dealer (van Wijngaarden uit Rhoon) heeft gezegt dat ik gelijk op gas kan gaan rijden daar de motoren reeds ingelopen zijn vanuit de fabriek, echter houdt ik toch maar 1000 km rijden aan op benzine. Die heb ik bijna gemaakt dus volgende week ga ik rijden op gas de auto heb ik gehaald op woensdag 16 april.
C4 Grand Picasso LB 1.8 LPG.
te vroeg gejuicht
Mijn dealer zei ook dat gas vanaf het begin geen probleem is. maar wissel in de eerste tijd regelmatig even af was het advies. Dat heb ik ook zo gedaan.
Wat betreft de storingen waar ik eerder over schreef: in juichte te vroeg. Het is wel beter dan het was, maar dit is nog niet acceptabel.
Je merkt ook als ie stationair loopt dat na een paar seconden het toerental even terugvalt en daarna meteen weer opklimt. Als je net op zo’n moment optrekt, dan verslikt ie zich en stokt dan. Al met al rijd je dan dus schokkend weg, of hij slaat af. Ook bij schakelen van 1 naar 2 gebeurt het soms.
Ben ik de enige met dit probleem??
O ja, laatste verbruikcijfer over 3000 km, 1 op 11,9! En er is niet altijd rustig mee gedaan. M’n dochter van 20 heeft hem ook regelmatig mee:).
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Dealer gaf ook het advies advies eerste 2500 km op benzine te rijden. Tot nu toe geen problemen met de reset van de benzinemeter. De dealer heeft hier bij inbouw een software aanpassing op gemaakt.
LPG
Heb ook de eerste 2500 km op benzine gereden. Inmiddels staat de teller op 5400 km. Loopt prima op lpg. Merk ook vrijwel geen verschil. Het overschakelen van benzine naar lpg gaat onopvallend, ik mag wel zeggen onmerkbaar .
Greetzz, Mart1n






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Re: LPG
Mart1n schreef:Heb ook de eerste 2500 km op benzine gereden. Inmiddels staat de teller op 5400 km. Loopt prima op lpg. Merk ook vrijwel geen verschil. Het overschakelen van benzine naar lpg gaat onopvallend, ik mag wel zeggen onmerkbaar
.
Greetzz, Mart1n
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Dinsdag gaat ie voor het inhouden en stotteren op gas weer een dagje naar de inbouwer. Da’s al voor de derde keer!
Is er echt niemand anders met dit probleem????
Het brandstofverbruik is (gemeten over 3600 km) nu 1 op 11,92. En dat bij een literprijs van 51,9 cent!
O ja, vorige week hing de beschermplaat onder de motor ineens los onder de auto. Slordigheidje van de gasinbouwer misschien? De dealer heeft het weer netjes vastgezet.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
De coupé is weer terug en het heeft geholpen. Hij pakt echt prima op, een heel verschil. Ze hebben het inlaathuis losgehad, geïnspecteerd en weer opnieuw gemonteerd. Waarschijnlijk heeft de afdichting een klein beetje valse lucht doorgelaten. Dat had ie bij een auto van een andere dealer vorige week ook gehad. Hoe dan ook, nu lijkt het voor elkaar.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
jhvink schreef:Volgens mijn dealer is de LPG-aktie eind deze maand afgelopen.
Wie dus nog een Xsara Picasso of een C4 (Grand) Picasso op LPG wil bestellen moet zich haasten!
LPG-aktie op de C4 en Xsara Picasso is inderdaad afgelopen, tenminste ik kan het op de website niet meer terugvinden. Voor de C4 (Grand) Picasso is het wat duurder geworden: EUR 895 ipv 395.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)