Hoi luitjes,
Heeft er iemand een tip voor me om de kofferbak open te maken als deze niet meer van het slot gaat?
Met de electrische centrale vergrendeling gaat tie niet meer open, en ook als ik met de sleutel het slot omdraai kan ik de knop wel induwen maar gaat tie nog steeds niet open.
Ik heb de achterbank al verwijderd en mijn idee is nu met een ijzerdraad het slot open te vissen. Ik hoop dat het lukt want er staat nog een kist met verse peren in de kofferbak
Groetjes Rob

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik heb ooit met een heel lange sleutel de twee boutjes van het slot op het kofferdeksel eruit gedraaid vanop de achterbank .
VERSE peren :
: Dat lijkt me toch een beetje vroeg op het jaar
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Ik heb ooit met een heel lange sleutel de twee boutjes van het slot op het kofferdeksel eruit gedraaid vanop de achterbank .
VERSE peren
:
: Dat lijkt me toch een beetje vroeg op het jaar
![]()
Walter
Aha zoveel mogelijk dopsleutelsets verzamelen dus en ze aan elkaar klikken.
Vers uit spanje ofzo. Gewonnen bij de loterij in de voetbalkantine afgelopen zondag.
daar kan je bij via de achterlichten als ik mij dit kan herineren
frank vpk
frank vpk schreef:daar kan je bij via de achterlichten als ik mij dit kan herineren
frank vpk
Hmz interessant, maar hoe verwijder je de achterlichten als je de kofferbak niet in kunt :
Kakelbont schreef:frank vpk schreef:daar kan je bij via de achterlichten als ik mij dit kan herineren
frank vpkHmz interessant, maar hoe verwijder je de achterlichten als je de kofferbak niet in kunt
:
jij maakt het weer onnodig ingewikkeld. Doety iemand een sugestie
Als je het vanaf de acherbank moet doen. Is het dan niet eenvoudiger en beter om ff 2 doppen op een staaf te lassen?
Een stuk stijver en beter hanteerbaar en ook ws eenvoudiger te maken. Hoeveel verlengstukken heb je immers zelf liggen?
Je heb toch wel een koel plekje voor de voiture? Als die peren gaan rotten….
ik heb dat probleem ook een keer gehad, en dat was op vakantie, met een propvolle kofferbak…
wat ik toen heb gedaan is het volgende: zijlijsten vanhet achterraam er af schroeven en de scharnieren van de kofferklep losdraaien (in ieder geval de voorste boutjes).
vervolgens kan je de kofferklep een beetje naar achteren kantelen. Hij zit dan nog steeds in het slot, maar tussen de kier die dan ontstaat kan je vrij gemakkelijk bij de boutjes waarmee het slot vast zit.
Het is maar 10 minuten werk.
De oorzaak was in mijn geval een gebroken trekstang.
Succes!
Gijs
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Bonsoir,
moi aussi / heb hetzelfde gehad, ook tgv een gebroken trekstang.
heb dit benaderd via de achterbank / de plaat erachter, via die ventilatie sleuven: ik heb de bevestigingsbout losgedraaid uit de bodem waar het slot op vastgrijpt.
uit de doppenset de ratelsleutel + 1 opzet stuk met dop 13 mm erop gebruikt. die ratel arm heb ik verlengd met de stang van mijn garagekrik, dmv koperdraad (die voor inbouw electriciteit 220V) er omheen te wikkelen. anders kon ik er niet bij, iets te ver weg.
dat naar binnen in de kofferruimte, op die dop. had per keer maar een paar graden uitslag. dus effen geduld, maar lukt prima.
de oplossing voor herstel is verkrijgbaar bij de fietsenmaker:
een universele reserve spaak (wel juiste lengte zoeken).
1 kant iets ombuigen zodat ie pas haakt, heeft zo’n verbreding aan het uiteinde. en de ander kant heeft zo’n nippeltje die je op die schroefdraad kan verstellen voor de juiste lengte. kan je dus makkelijk pas maken voor vervanging van die gebroken trekstang. wel even vergrendelen met beetje teflon tape op die schroefdraad, zodat die niet meer kan verdraaien. als je het mechanisme open maakt, wijst het zich vanzelf.
suc6,
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hee luitjes het is opgelost!
Op m’n werk heb ik een zware dopsleutel set gepakt met alle verlengstukken en daarop via een verloopstuk m’n kleine dopsleutelset geklikt. Was een enorm lange sleutel maar het is wel gelukt. Via de achterbank inderdaad de slotboutjes losgedraaid (zaten al vrij los!).
Toen kon de kofferklep een cm open en kon ik met een schroevendraaier het slot open klikken.
Ik had idd ook een gebroken stangetje verwacht maar gelukkig was de oorzaak simpeler. Die 2 slotboutjes waren dus al losgelopen en daardoor was het gehele slotmechanisme naar beneden geschoven waardoor de induwknop naast het mechanisme greep en zo het slotje niet deblokkeerde.
De boel weer op z’n plek geschoven en vastgezet. hoppakee, verse peren!
Dank voor de feedback allemaal!
Groetjes Rob