1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
hydractief 1 of hydractief 2
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 18 april 2008 05:28 PM

Ik kom er niet goed uit, heb nog niet de VC eruit gehad want die heeft iemand persoonlijk knullig vastgeschroefd maar ik weet echt niet meer of ik nu een 1 versie of een 2 versie heb.
Wel zou het 2 moeten zijn.

Omschrijving:
1995 TCT tussen versie met oude motor type
oude pomp 5 plunjers geen 6+2
debietregelaar met bol omhoog
geen Smac bol
Kan alleen voor een ventiel vinden op de hydractief bol
ENNN voorschakel relais op de computerdoos

DUS??? is dit een echt 2 of een mengprodukt 1 of een echte 1 versie.

Wie kan hieruit eenduidig afleiden welke vering ik er in heb liggen

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 18 april 2008 05:35 PM
  [ # 1 ]

Uit het jaartal zou ik zeggen, type 2. Zit er een 30 polige uitleesstekker onder het stuur? Als alles zou werken naar behoren weet je gelijk of het type 1 of 2 is. Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 18 april 2008 06:53 PM
  [ # 2 ]

Die 30polige stekker was toch pas in 1997? Bij de sleutelmeeting van de XM club bij Gert de Jong het een en ander over het veersysteem gehoord. Naar ik heb begrepen deed Citroën soms ook maar wat… en lopen de overgangstypes redelijk door elkaar.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 april 2008 09:32 PM
  [ # 3 ]

ik heb 30 polletjes onder het dashbord maar wel geboorte datum juni 94…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 april 2008 10:22 PM
  [ # 4 ]

Jay Jay tis een echte hydractive 2 hoor, de overgang van 1 naar 2 is meen ik in ‘92/‘93 geweest!? Tis idd wel een overgangs type XM tct die erg lekker rijd. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 19 april 2008 12:33 AM
  [ # 5 ]

Dank eXpelliarMus,

En voor de volledigheid met 30 polige stekker net iets rechts van het midden onder het stuur, dat had ik nog vergeten te melden.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 19 april 2008 12:51 AM
  [ # 6 ]

Die stekker ga je nodig hebben voor het uitlezen!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 19 april 2008 01:46 AM
  [ # 7 ]

Jep die heb ik daarvoor ook gebruikt E2.

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 april 2008 01:11 AM
  [ # 8 ]

Je hebt net zo’n mooie 95-er TCT als ik, dus gewoon 2 hydractief dingen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 21 april 2008 02:15 AM
  [ # 9 ]

Willem en anderen, heb jij dan ook onder je motor bij de hydractief bol een los ventiel of een ingebouwde klep.
Mijn ventiel is buiten de bolunit geplaatst en kan zelfs vrijelijk bewogen worden, weet nog steeds niet of dat ok is, heb daar al eens een draadje over opgezet.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 april 2008 11:00 PM
  [ # 10 ]

Hallo JayJay,

Ben je misschien in de war met de voorraadbol? Die zit op de drukregelaar met een ontluchtingsboutje (sleutel 12). Op een hydractiveregelaar zit geen ventiel, je kunt er amper bij als de auto op een brug staat Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 24 april 2008 03:50 AM
  [ # 11 ]

Nu word ik gek!!!

Heb ik toch gelezen dat een hydractive II de elektroklep inwendig heeft zitten in het blok waar de hydractive bol op staat. Deze klep zorgt ervoor dat indien geactiveerd er een tweede hydraulisch geregelde klep dus door de LHM die gaat stromen door het openen van de beruchte klep opent. Hierdoor wordt het extra bolvolume van de hydractief bol toegevoegd aan het gezamelijk volume van de veerpoten en veert de dame dus zachter.

Nu heb ik echt onder mijn dame gelegen toen ze op de brug bij Chyparse stond en wat zien ik daar en dit werd door Martin bevestigd dat er bij mij voor dit blok met hydractief bol een losse klep zit cq los ventiel die door de veercomp geschakeld wordt.
En hier kon je goed bij komen heb de kontaktpinnetjes netjes schoon kunnen maken.

Achter heb ik echter geen ventiel kunnen vinden maar daar had ik ook geen tijd meer voor en nu zit er weer dat hitteschild voor.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 april 2008 06:52 PM
  [ # 12 ]

Ik denk dat er nu een spraakverwarring is over een elektroklep en een losse klep cq los ventiel.

Omdat je eerder zei dat er aan een ventiel bewogen kon worden en ook nog bij de hydractivebol met een los ventiel of een ingebouwde klep begreep ik het niet.

In ieder geval heb je hydractive2, dus 2 elektrokleppen. 1 Elektroklep in ieder hydractiveregelaar.

Bij hydractive1 is er 1 elektroklep buiten de voorste hydractiveregelaar en die zie je zo zitten, als de auto op de brug staat uiteraard Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 april 2008 01:08 AM
  [ # 13 ]

Hydraktief 1 heeft een schuif met de text: Comfort en Sport
Hydraktief 2 heeft Normaal en Sport.

(Zonder de techniek enz er op na te hoeven kijken.)

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 april 2008 04:16 AM
  [ # 14 ]
ambijajance schreef:

Hydraktief 1 heeft een schuif met de text: Comfort en Sport
Hydraktief 2 heeft Normaal en Sport.

(Zonder de techniek enz er op na te hoeven kijken.)

Nog een kleine aanpassing hydractive1 heeft de text: Automatisch en Sport Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 25 april 2008 04:20 AM
  [ # 15 ]

Yep nu hebben jullie het door wat er zo verwarrend is aan een overgangs model TCT 1995.
Die Fransen hadden nog wat restantjes oude techniek en een nieuwe body al om het in te proppen.

Mijn schuifje is netjes Hydra2 met normaal en sport, maar er is wel heel degelijk 1 elektroklep voor mijn hydractief bol, extern dus.

Dat maakt het voor mij vreselijk moeilijk om mijn XM weer goed hydractief verend te krijgen. Aan de andere kant het zou wel verklaren waarom ik op twee betonpalen veer als ik er de originele bollen op zet en niet de groot volume bollen die ik nu heb, 1 foutje in de computer en zij gaat op knoerte hard, hydractief 1 veerregels.

Zou ik mijn hydractiefbollen-units ook mooi galgjewoord, eruit kunnen wippen en vervangen voor hydractief 2 units met bol.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook