Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Bij de XM type 2 (vsx tct ‘96) van onze vader is het raammechanisme naar zijn grootje gegaan, ik heb het hele raammechanisme er al uit gehaald ervan uitgaande dat de kabel gebroken zou zijn, nee dus, na enig speurwerk bleek dat het tandwiel dat de kabel bediend gescheurd/gebroken is zie hier:
Nu is de vraag heeft iemand van jullie nog zo’n raammechanisme liggen, het is er een met een snelknop om het raam in een keer naar boven en naar beneden te laten gaan, zie hier:
Ze heeft ook een 9 polige stekker eraan zitten, zie hier:
Weet iemand onder ons of “DIT” raammechanisme ook in andere auto’s van de PSA groep zijn gebruikt, of in Renault’s!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ha Wes,
Weet niet of er verschil is in t1 en t2 maar ik heb nog wel wat liggen afkomstig uit een t1.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Xsara Scootertje.
Arjan, het gaat mij om het zwarte ronde gedeelte met de drie schroefjes, waar het tandwieltje zichtbaar is, als dat het zelfde is (overzetbaar) heb ik wel interesse, type 1 of 2 maakt niet uit, ik weet alleen niet of dat het zelfde is gebleven in al die productie jaren!?

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zie ik daar nu de befaamde ringen van een aldi opstaan,op die motor??
Wes,
Ik heb even voor je nagekeken, dat mechaniek is echt met deur en al naar de vuilstort gegaan ops:
ops:
Ik zou meteen het hele type 1 mechaniek overzetten. Die zijn veel beter van kwaliteit!
Xsara Coupe
kan het zijn dat in een deur van een uitvoering zonder die snelknop toch hetzelfde mechnasime heeft ?
heb het bij mijn xm vervangen,en dacht dat dat het zelfde motortje was , maar alleen een andere stekker.
zou het ff terug moeten openmaken om het zeker te weten.
maar het is dus wel doenbaar.
rik.

- Xsara Scootertje.
gompy58 schreef:kan het zijn dat in een deur van een uitvoering zonder die snelknop toch hetzelfde mechnasime heeft ?
Nee die heeft een ander stekker in de deur liggen, het zou te fixen zijn als ik zo’n zelfde tandwielhuis kan vinden zet ik het over en klaar is kees.
Marco hoe kun je nou zo iets doen!!!!!!!!!! Ga je schamen!!

- Xsara Scootertje.
caravan sleper schreef:heb het bij mijn xm vervangen,en dacht dat dat het zelfde motortje was , maar alleen een andere stekker.
zou het ff terug moeten openmaken om het zeker te weten.
maar het is dus wel doenbaar.
rik.
Yep, dat het te doen is weet ik al nu de spullen nog!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Blooper1963 schreef:Zie ik daar nu de befaamde ringen van een aldi opstaan,op die motor??
Ik dacht eerst, wat bedoel je toch? Maar nu zie ik het.
Nee, het zijn niet “de” ringen, maar een ovaaltje waar een nummer in staat (volgens mij 058).
Zo, ik heb nog geen nieuwe leesbril nodig!
Nou ops:
We waren tot 1 uur snachts op zondag bezig met het blok er uit te halen. Daarna is de auto zsm weg gegaan en om 1 uur snachts had niemand meer zin er een raammechanisme uit te vissen
Xsara Coupe

- Xsara Scootertje.
Xsara Coupe schreef:Nou
ops:
We waren tot 1 uur snachts op zondag bezig met het blok er uit te halen. Daarna is de auto zsm weg gegaan en om 1 uur snachts had niemand meer zin er een raammechanisme uit te vissen
![]()
![]()
Xsara Coupe
Tis je vergeven Marco.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik moet dringend naar de oogarts

- Xsara Scootertje.
Nou de zoek tocht naar een goedwerkend raammechanisme gaat door. Ik heb het raammechanisme van Arjan gezien, het is een type 1 die gaat ons niet helpen, is totaal anders helaas pindakaas!!
Wie o wie heeft er nog een liggen waar we wel wat mee kunnen!?
doet mij ff bellen, ik denk dat ik wel een oplossing heb….
Wes je hebt mijn raammechaniekjes gezien, helaas zijn die allen met een 2 poligstekkertje.
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.