13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT van Furio: HIJ GAAT TOCH WEG (definitief)
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 28 april 2008 01:04 AM
  [ # 181 ]

Ik was vandaag een stukje aan het rijden en toen had ik toch zoiets van ‘het loopt allemaal niet zo heeeel lekker’ .

Want:

Wat betreft de motor/uitlaat/benzinetoevoer:

- bij wat meer toeren (vooral in de 2 en 3) trilt er iets irritants waardoor je geneigd bent in te houden (lijkt de voorpijp)
- Nog steeds is de benzinetank niet ontlucht, want een volle tank halen duurt ongeveer 8 minuten. Als je gewoon tankt klotst het er zo weer uit.

Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen of dat iemand weet wat de oorzaken kunnen zijn van deze symptomen..

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 april 2008 01:09 AM
  [ # 182 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

- Hoe kan het dat steeds de stuurasrubbers los raken??? Dat is echt heel irritant, want het kost me heel veel moeite om ze er steeds weer goed (naja, wat is goed? ze gaan steeds weer los) omheen te krijgen. Weer iemand een manier waarop ze niet meer los gaan?

Bedoel je de hoezen die bij de tandheugel zitten?

Die heb ik ook een keer vervangen en gewoon vastgezet met een slangklem Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 28 april 2008 01:14 AM
  [ # 183 ]

Die hoezen waar je heel moeilijk bijkomt. Die! Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 april 2008 01:16 AM
  [ # 184 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Die hoezen waar je heel moeilijk bijkomt. Die! Wink


Tsja, ik had het bij de 1400 gedaan, en dat is allemaal net iets ruimer.
(Zat alleen wel tot aan m’n ellebogen in de smurrie.  Laughing )

En ik weet niet of je met die stuurbekrachteging wel een slangklem erom heen kan krijgen Rolling Eyes

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 02 mei 2008 11:30 PM
  [ # 185 ]

Ik was vandaag een stukje aan het rijden en toen had ik toch zoiets van ‘het loopt allemaal niet zo heeeel lekker’ .

Want:

Wat betreft de motor/benzinetoevoer:

- bij wat meer toeren (vooral in de 2 en 3) trilt er iets irritants waardoor je geneigd bent in te houden (lijkt de voorpijp)
- Nog steeds is de benzinetank niet ontlucht, want een volle tank halen duurt ongeveer 8 minuten. Als je gewoon tankt klotst het er zo weer uit.


Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen of dat iemand weet wat de oorzaken kunnen zijn van deze symptomen..


Kan iemand mij wat hints geven??

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 23 mei 2008 01:36 PM
  [ # 186 ]

Dat trilprobleem is opgelost. Dat was de kap van de distributie die los zat. Die zit nu weer mooi vast. Dat scheelt een boel. Wat kan een oplossing soms makkelijk zijn.

Ook de matte derde zijruitjes zijn opgelapt. Ik heb het zoals McDean gedaan, met blanke lak. Het ziet er echt een stuk mooier uit zo.

De GT staat overigens te koop voor 900. Zie advertentie bij ‘aangeboden’

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 02 juni 2008 01:08 AM
  [ # 187 ]

Met al die regenvoorspellingen (ik heb nog niets gezien) heb ik maar eens nieuwe regenwissers gemonteerd. Gelukkig heb ik ze nog neit uit hoeven proberen.

Owja. De tank heeft zichzelf opeens ontlucht. Ik kon vandaag normaal tanken!!

Omdat ik nog steeds zo van dit beestje geniet, zolang het nog kan, heb ik hier nog wat nieuwe foto’s.

.... en toen was mijnalbum.nl in onderhoud haha Rolling Eyes

Foto’s volgen

Wie is de eerste BX GT liefhebber die er voor het (in mijn ogen belachelijk lage) miezerige bedrag van 850 euro met deze prachtauto vandoor gaat??

Voor die prijs gaat ie alleen naar een liefhebber Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 02 juni 2008 11:12 PM
  [ # 188 ]

Nu werkelijk nieuwe foto’s:

Ik had Coen nog een keer belooft een foto met brandende mistlichtjes te sturen. Bij deze:

En nog wat andere plaatjes.

Wat me eigenlijk zo opvalt aan mijn GT, en dat is geen verkooppraatje, is dat het interieur echt nog heel mooi is voor een auto van dik 22 jaar oud. Er zit geen naadje los, geen gaatje in, geen vlekje op, en het stinkt niet.

En het is mooi…....

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 juni 2008 11:17 PM
  [ # 189 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

-knip-  en het stinkt niet.  -knip-

Mazzelaar Laughing Ik heb nog altijd een beetje vaag het aroma ‘grote hond’...

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 juni 2008 08:19 PM
  [ # 190 ]

ik ben benieuwd hoe het ruikt.. Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 juni 2008 11:10 PM
  [ # 191 ]

Hahaha Laughing  Laughing  Laughing

CitZX1.8iFurio schreef:

Wat me eigenlijk zo opvalt aan mijn GT, en dat is geen verkooppraatje, is dat het interieur echt nog heel mooi is voor een auto van dik 22 jaar oud. Er zit geen naadje los, geen gaatje in, geen vlekje op, en het stinkt niet.

Da’s het mooie van velours….. Cool

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 juni 2008 11:45 PM
  [ # 192 ]

Zonde dat ze dat ook niet in de goedkopere modellen hebben gestopt. Die dunne bekleding van andere type ééns is zo dan en is vaak al helemaal kaput nu.

Wat zou het toen extra hebben gekost om velours bekleding in je 1400 of 1600 te stoppen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 juni 2008 11:56 PM
  [ # 193 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Wat zou het toen extra hebben gekost om velours bekleding in je 1400 of 1600 te stoppen?

Volgens mij was dat “fabrieks-af” helemaal niet mogelijk toen.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 juni 2008 10:29 PM
  [ # 194 ]

Ik heb wat overpeinzingen. Hopelijk kunnen jullie mij er wat bij helpen. Ik wist niet zo goed waar ik dit moest paatsen, dus dan maar hier…

Ik ben op zoek naar een GS/A, maar mijn bezwaar er tegen blijft toch een beetje dat ik ‘m niet binnen kan zetten. Ergens vind ik het dan een GS onwaardig om hem het hele jaar buiten te hebben. Maar goed, ik geef het een grote kans dat ik spontaan verliefd wordt als ik een betaalbare mooie GS tegenkom en er dus één koop.

Ook ziet de komende 1,5 jaar van mij er ietwat vreemd uit. Ik zal de komende 1,5 jaar veel naar het buitenland gaan en daarbij zal ik veel rijden (ook langere afstanden). Ik ga een half jaar in Duitsland wonen/studeren en daarna een half jaar in Brussel wonen/werken (dit weet ik net). Om, in voor mij nog onbekende (grote) steden de hele tijd met een GS/A rond te rijden en aldaar buiten te hebben staan, vind ik ook nog al wat. Een beetje zonde eigenlijk. Daarnaast is het in het buitenland wel fijn om over een betrouwbare goed onderhouden auto te beschikken. Ik weet nog niets van GS/A-tjes….

Moet ik met dit vooruitzicht nu wel een GS/A aanschaffen? Dan eventueel die GSA van Pasman met lelijk plaatwerk??

Het alternatief zou voor mij een andere leuke type 1 BX zijn die wat zuiniger is kwa verbruik. Een 1400 of 1600 misschien. Eventueel op gas…?

Een andere mogelijkheid is tot 1000 euro in mijn GT pompen en dan vooral de motor/carb/choke aanpakken zodat ie wat zuiniger gaat rijden wellicht. Met een goed afgestelde motor moet het ding toch 1 op 13 kunnen rijden ipv 1 op 11. Zou dat mogelijk zijn? Maar als ik dat ga doen, wil ik dat onder supervisie van een echte sleutelaar/kenner, want dat durf ik niet in mn eentje aan. Daarnaast is eht leuker met iemand aan de GT te sleutelen.  Dus dan moet ik een paar dagen hulp gaan inroepen van mede-forummers. Op die manier kan ik ook echt iets leren. Nadeel van 1000 euro in de GT pompen is wel dat je die 1000 euro nooit terug zal zien als je m weer verkoopt.

Kunnen jullie mij adviseren?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 04 juni 2008 11:32 PM
  [ # 195 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

I
Een andere mogelijkheid is tot 1000 euro in mijn GT pompen en dan vooral de motor/carb/choke aanpakken zodat ie wat zuiniger gaat rijden wellicht. Met een goed afgestelde motor moet het ding toch 1 op 13 kunnen rijden ipv 1 op 11. Zou dat mogelijk zijn? Maar als ik dat ga doen, wil ik dat onder supervisie van een echte sleutelaar/kenner, want dat durf ik niet in mn eentje aan. Daarnaast is eht leuker met iemand aan de GT te sleutelen.  Dus dan moet ik een paar dagen hulp gaan inroepen van mede-forummers. Op die manier kan ik ook echt iets leren. Nadeel van 1000 euro in de GT pompen is wel dat je die 1000 euro nooit terug zal zien als je m weer verkoopt.

Kunnen jullie mij adviseren?

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al. Blijf in je BX rijden, dat is sowieso de goedkoopste oplossing. Van die 1000 heb je nog een hoop plezier als je BX weer gemaakt is, dat zie je dus terug in het verbeterde verbruik…. Daarnaast denk ik dat je voor de beschreven reparaties geen 1000 Euro kwijt hoeft te zijn, zoek gewoon een goede specialist op…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
 
13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook