1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Met je eigen koppeling naar een garage gaan? P6
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 02:41 AM

Hoewel ik nog prima kan rijden met mijn XM en huidige koppeling, zou ik voor meer comfort en rijgemak/plezier op termijn wel een nieuwe koppeling erin willen hebben.

Iemand een idee wat ik daaraan kwijt zal zijn ongeveer, materiaal + arbeid?
Ik heb er echt geen idee over.  huh

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 03:10 AM
  [ # 1 ]

Ai….

Bij een specialist toch 1750 euro, puur vanwege de uren.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 03:17 AM
  [ # 2 ]

Pfff….
Linker voorwiel eraf, aandrijfas eraf, versnellingsbak eraf, ff simpel gezegd…hoeveel arbeidsuren hebben we het dan over?

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 03:19 AM
  [ # 3 ]

Helaas heb je het over een 24v… En dat gaat allemaal niet zo simpel. Je bent zo 25-30 uur onderweg.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 06 mei 2008 03:24 AM
  [ # 4 ]

Dat menen jullie niet wapsie flapsie zeg.

Mijne is ook zo onderhand aan vervanging toe maar dat is een TCT 1995 oud model motor.

Geloof dat die nog te vervangen is zonder complete demontage, maar wat gaat zoiets dan kosten.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 03:25 AM
  [ # 5 ]

Waarom is dat lastiger en meer werk dan bij een XM 2.0i ofzo?
Om erbij te kunnen, zullen er toch delen gedemonteerd moeten worden die elke XM heeft?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12531
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2008 03:49 AM
  [ # 6 ]

Omdat een V6-24V met zijn ME5-bak een stuk groter is dan de 2.0i met BE-Bak.
Bij de V6 kan de complete motor eruit als ik me niet vergis, bij een 2.0i kan de motor ingebouwd blijven en kun je de bak van de motor losmaken en onder de auto uitnemen. Het is een pokkeklus, ook bij een 2.0i, heb pas de koppeling bij mijn Xantia diesel gedaan, als ik het geld zou hebben, dan had ik het lekker laten doen ipv zelf doen, het is en blijft veel werk.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 mei 2008 10:01 AM
  [ # 7 ]

Inderdaad, bij de BE3 bakken kan je de bak relatief makkelijker losmaken dan de ME5 bakken. Ik heb voor mijn 2.1TD de hele motor eruit gehaald (moest toch nog wat andere dingen doen. Sommigen hebben wel de mening dat het gaat met de bak aan de kant gelegd maar 10 tegen 1 dat je dan niet lekker je bouten los krijgt van de drukgroep.


Daarbij, ALS de bak eraf kan op die manier zit je nog wel met wat meer werk hoor:
Beide wielen en assen eruit, hele zwikkie boven je baksteun losbouwen (accu, hydroliek, airco, etc). Daar ben je alleen al een halve dag aan kwijt. En dan moet je die rots van een bak nog eens gaan manouvreren in dat beetje ruimte dat je hebt, over en langs alle dunne hydroliek leidingen. Als je dr 1 plet ben je verder van huis Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 mei 2008 12:00 PM
  [ # 8 ]

Bij de 16v koste het me 40k km gelden 500 euries en het kan goedkoper.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 mei 2008 12:27 PM
  [ # 9 ]

als ik me niet vergis is zon 16v ook een ‘kleine’ BE3 bak.
Koppeling van mijn 2.1TD kostte alleen al +-250 euro ofzo (kortingen daargelaten) en zon V6.24 is daar niet veel goedkoper in

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 01:03 PM
  [ # 10 ]

Probeer eens de site mijngarage.nl, daar kun je in ieder geval de richtprijs zien. Probeer toch even van tevoren een prijs te bepalen: je weet maar nooit Cool

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12531
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2008 01:24 PM
  [ # 11 ]
Matthijs309 schreef:

als ik me niet vergis is zon 16v ook een ‘kleine’ BE3 bak.
Koppeling van mijn 2.1TD kostte alleen al +-250 euro ofzo (kortingen daargelaten) en zon V6.24 is daar niet veel goedkoper in

Die BE bak is inderdaad kleiner en lichter, die laat je zo onder de auto uitzakken, een diesel of V6 is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik zo een BE bak al niet te tillen, laat staat een ME bak, die zijn loodzwaar.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 01:38 PM
  [ # 12 ]

ZX1.4i

Hoe lang duurt zo’n eerste koppelingswissel voor een 2.0i? Moet dan ook de motor los? En hoe zit het dan met de aandrijfas?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7868
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 06 mei 2008 01:42 PM
  [ # 13 ]

Heb het even mijn collega gevraagd. Hij heeft indertijd zijn koppeling laten vervangen (V6.24) bij Hegru in Veldhoven en was 900 euro inclusief btw en materiaal kwijt. Maar ja, da’s de Hegru..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 02:13 PM
  [ # 14 ]
Archi schreef:

Probeer eens de site mijngarage.nl, daar kun je in ieder geval de richtprijs zien. Probeer toch even van tevoren een prijs te bepalen: je weet maar nooit Cool

Gedaan.
Zie hier .

Prijs valt erg mee.
Maar ze noemen dan ook wel een rijtje garages die ik niet ken als Citroën-specialist en waarvan ik niet weet of ik daar een XM V6.24 heen moet brengen.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 02:31 PM
  [ # 15 ]

Net Wil Wijnhoven gebeld in Boxmeer.
Materiaal kost 370 ex BTW zegt ie.
Arbeidsuren: 6 !!  Shocked  Very Happy

Hij zegt dat het blok er niet uit hoeft.
Hij maakt de versnellingsbak los, en die “legt” ie neer op het subframe. Zodoende kan hij voldoende erbij om de koppeling los te halen en te vervangen.

Totaalprijs: 700 euro ex BTW.

Dat gaan we dus doen, op termijn.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook