mmm, ik zou dat dan van te voren heel goed met hem afspreken. Straks heeft hij zich vergist in het moddel en kun je het dubbele aftikken
Je kan idd de bak ernaast leggen dus ik denk dat hij wel weet waar hij het over heeft. Persoonlijk lijkt het me geen ideale situatie maar hij zal wel vaker met het bijltje gehakt hebben
6/7 uur is in mijn ogen optimistisch maar ik heb het wel eerder gehoord, die getallen. IK ben dan zelf ook geen pro en heb geen brug
Materiaal 370ex is wel weer veul
700ex btw is nog steeds bijna 850 in de btw… wat ene bedragen
Ouwe mopperkont
@Gompy: Dat komt voor zijn risico.
Ik ben jurist genoeg me daar uit te helpen.
Volgens Google is deze garage dan wel een Citroen-specialist, maar dat ze een LUK willen monteren
:
LUK is gewoon rommel, het bewijs is de LUK set die uit mijn Xantia kwam vorige week, er zit nu een Valeo in dat rijdt velen malen fijner, mag ook wel voor een prijsverschil van 2,5x t.o.v. LUK.
@Archi, voor een 2.0i in een XM ben je niet zo heel lang bezig, de motor kan op zijn plek blijven, de bak kun je onder de auto uit laten zakken. De aandrijfassen moeten er altijd uit, anders krijg je de bak nooit van zijn plek.
Wie wil er een LUK monteren, ZX1.4i?
Ik heb dezelfde slechte ervaring gehad met LUK koppelingsset.
Koppeling pakte echt in 1x, hij hapt dus heel erg.
Bovendien slijten de drukvingers van de drukgroep erg snel in. En als er 1 doorgesleten is, dan heb je een probleem.
Valeo heb ik goede ervaring mee. Sachs weet ik niet uit eigen ervaring, maar heb gehoord dat die ook wel OK zijn. Schijnt net wat minder netjes te koppelen dan een Valeo, maar voor een Valeo betaal je ook meer.
Ik geloof dat Luk nu ook Valeo levert, of andersom. Zelf heb ik ook betere ervaringen met Valeo, Sachs is ook prima spul
Ouwe mopperkont
Loutre schreef:Ik heb dezelfde slechte ervaring gehad met LUK koppelingsset.
Koppeling pakte echt in 1x, hij hapt dus heel erg.
Bovendien slijten de drukvingers van de drukgroep erg snel in. En als er 1 doorgesleten is, dan heb je een probleem.
Valeo heb ik goede ervaring mee. Sachs weet ik niet uit eigen ervaring, maar heb gehoord dat die ook wel OK zijn. Schijnt net wat minder netjes te koppelen dan een Valeo, maar voor een Valeo betaal je ook meer.
hoezo ? ops:
Als die vinger niet meer meedoet wordt een deel van je koppeling niet meer ontkoppelt. Ook wil je druklager er dan wel eens uitlopen
Ouwe mopperkont








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Druklager dan ook meteen met de koppelingsplaat vervangen.
Ik zou ook kiezen voor Valeo. Het is dat weliswaar een aanslag op je budget, maar de reputatie is stukker beter dan een LUK.
Se concentrer sur l’essentiel
Matthijs2006 schreef:Net Wil Wijnhoven gebeld in Boxmeer.
Materiaal kost 370 ex BTW zegt ie.
Zou het hier, gelet op de prijs, om een Valeo gaan of niet?

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik heb vorig jaar een Valeo koppelingsset voor de V6 besteld en dat was al 420 euro incl BTW via de Citroen dealer. 350 euro ex BTW, volgens Laser dus waarschijnlijk is het een Valeo.
Ook ik blijf bij Valeo koppelingen, het zijn de beste
@Matthijs2006 als je wil kun je mijn nieuwe koppelingsset kopen, nog helemaal nieuw in de originele doos.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij een V6 of een V6 24V moet de gehele motor eruit , anders wil het niet.
Heb het zelf geprobeert maar je hebt geen ruimte genoeg om de bak weg te leggen.
Ik heb tot volle tevredenheid een LUK set gemonteerd.
Toch typisch dat ik vanmorgen een garagist aan de lijn had die uit ervaring wist te melden dat het wel kon met de motor erin en de bak aan de kant.
Matthijs2006 schreef:Wie wil er een LUK monteren, ZX1.4i?
Dat staat in de link van de offerte die jij gepost heb, er staat:
In bovenstaande offerte is daarom opgenomen:
De koppelingset van: LUK
citro-power schreef:Bij een V6 of een V6 24V moet de gehele motor eruit , anders wil het niet.
Ik ben ook van mening dat de motor eruit moet, anders lukt het niet.
Er zijn vast wel goede ervaringen met een LUK, maar de meeste ervaringen en zeker die op lange termijn zijn bedroevend. Valeo is inderdaad een aanslag op je budget, maar het koppelt wel lekker soepel.