Dat zag ik, in die offerte.
Maar welke garage bedoel je dan met:
Volgens Google is deze garage dan wel een Citroen-specialist ?









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het kan zonder motor, maar als de koppeling vervangen wordt doe je in de praktijk meer dingen: Waterpomp, keeringen, riemen etc. Dus 1500 euro is zo weg..
Domme vragen bestaan niet.
Waarom? Zitten die aan de bak kant? Of heb je het hier over het geval dat de motor er toch uit gaat? Dan zou ik nog wel ff veel meer doen D-riem kost je dan ook nog maar een fractie van de tijd, zeker als je de waterpomp doet moet je die toch eraf hebben. Meteen hele grote beurt van maken. Sla je spaarvarken maar vast stuk
Ouwe mopperkont






Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Ik deed ook een offerte en ik kreeg ook LUK als koppelingsplaat en was voor mijn Visa 500 eutjes kwijt.. Kortom nog te duur dus ik doe het zelf wel in Amsterdam genoeg monteurs die me willen helpen
Ik ben begonnen met zelf sleutelen toen de koppeling moest. Nu kan ik vrijwel alles aan de auto doen. Kan je met zon XM 1000den euros besparen. Kost je alleen wel wat vrije tijd. Ondanks dat ik goed verdien straks, moet je aardig aanpoten wil je meer verdienen dan de garage per uur rekent Tot die tijd maak ik zelf mn handen wel vies
Ouwe mopperkont








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Dat klinkt allemaal te mooi om waar te zijn voor mij: ik word al nerveus als ik eraan denk.
Daar moet ik nog eerst een paar nachtjes over slapen
Se concentrer sur l’essentiel









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Oude V6.24 heeft een distributieketting. Als je echt een leuk klusje zoekt…
Domme vragen bestaan niet.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De koppeling van V6 en 2.5TD motoren vervangen is erg duur, de rest valt mee.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Simmetje schreef:Oude V6.24 heeft een distributieketting. Als je echt een leuk klusje zoekt…
Of een distributieriem van het nieuwe type gemakkelijk is
In ding scheelt , je hoeft het blok er niet uit te halen en open te halen.
ik heb 1 keer zo’n riem vervangen en daar wou ik het graag bij laten.
Archi schreef:Dat klinkt allemaal te mooi om waar te zijn voor mij: ik word al nerveus als ik eraan denk.
Daar moet ik nog eerst een paar nachtjes over slapen
En anders zijn er vast wel handige forum-leden bij je in de buurt die je graag een handje helpen





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoe merk je eigenlijk of je koppeling graag vervangen wil worden door een nieuwe?
Ik heb laatst mijn riemen laten vervangen en dat ‘mannetje’ wilde ook wel graag mijn koppeling doen, want die was aan zijn einde volgens hem, want hij ging zo zwaar en er ontbrak volgens hem het licht gaande stuk aan het eind van het pedaal.
Slippen doet hij niet en volgens mij ging hij altijd al zo zwaar.
Bij mij zit de koppeling “hoog.”
Nou zal dat denk ik niet in alle gevallen duiden op een versleten / bijna versleten koppeling, maar het is ook zo dat ik gewoon meer dan gemiddeld moeite moet doen om soepel en vloeiend van versnelling te wisselen.
Gisteren een mede-forummer nog laten rijden in mijn XM, en die zei ook dat mijn koppeling niet nieuw meer was.
Dat stuk aan het eind van het pedaal, bedoel je dat bij het weer omhoog laten komen van het pedaal na een versnellingswisseling?





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nee, volgens mij trap een soort van diafragma-ring in als je je koppeling intrapt.
Eerst gaat hij dan zwaar en het laatste stuk zou dan lichter moeten gaan omdat je als het ware ergens doorheen drukt.
Duidelijker kan ik het ook niet zeggen.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Een diafragmaveer heeft een bepaald veerkrachtkarakteristiek met een omslagpunt. Naarmate een koppelingsplaat slijt zal het omslagpunt eerder bereikt worden en vereist meer kracht om het pedaal in te trappen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ok.
Mijn pedaal gaat volgens mij de gehele slag nog wel best soepel en licht, alleen hetgeen bediend wordt met het pedaal doet het niet meer optimaal.
Maar: ik kan gewoon sowieso niet lekker optrekken met die auto. Andere forummers dan ik hebben er minder moeite mee, als ze in mijn XM zitten.
In mijn BX met 378.000 km, met ook geen nieuwe koppeling meer, kan ik wel enorm soepel schakelen en (ont)koppelen.