3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Met je eigen koppeling naar een garage gaan? P6
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 mei 2008 08:52 PM
  [ # 31 ]

Dat zag ik, in die offerte.

Maar welke garage bedoel je dan met:

Volgens Google is deze garage dan wel een Citroen-specialist ?

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 10:05 PM
  [ # 32 ]

Het kan zonder motor, maar als de koppeling vervangen wordt doe je in de praktijk meer dingen: Waterpomp, keeringen, riemen etc. Dus 1500 euro is zo weg..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 mei 2008 11:30 PM
  [ # 33 ]

Waarom? Zitten die aan de bak kant? Of heb je het hier over het geval dat de motor er toch uit gaat? Dan zou ik nog wel ff veel meer doen Wink D-riem kost je dan ook nog maar een fractie van de tijd, zeker als je de waterpomp doet moet je die toch eraf hebben. Meteen hele grote beurt van maken. Sla je spaarvarken maar vast stuk Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 06 mei 2008 11:33 PM
  [ # 34 ]

Ik deed ook een offerte en ik kreeg ook LUK als koppelingsplaat en was voor mijn Visa 500 eutjes kwijt.. Kortom nog te duur dus ik doe het zelf wel in Amsterdam genoeg monteurs die me willen helpen Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 mei 2008 11:35 PM
  [ # 35 ]

Ik ben begonnen met zelf sleutelen toen de koppeling moest. Nu kan ik vrijwel alles aan de auto doen. Kan je met zon XM 1000den euros besparen. Kost je alleen wel wat vrije tijd. Ondanks dat ik goed verdien straks, moet je aardig aanpoten wil je meer verdienen dan de garage per uur rekent Wink Tot die tijd maak ik zelf mn handen wel vies Cool

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 12:13 AM
  [ # 36 ]

Dat klinkt allemaal te mooi om waar te zijn voor mij: ik word al nerveus als ik eraan denk.

Daar moet ik nog eerst een paar nachtjes over slapen Confused

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 12:16 AM
  [ # 37 ]

Oude V6.24 heeft een distributieketting. Als je echt een leuk klusje zoekt…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 mei 2008 12:17 AM
  [ # 38 ]

De koppeling van V6 en 2.5TD motoren vervangen is erg duur, de rest valt mee.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 mei 2008 12:19 AM
  [ # 39 ]
Simmetje schreef:

Oude V6.24 heeft een distributieketting. Als je echt een leuk klusje zoekt…

Of een distributieriem van het nieuwe type gemakkelijk is Laughing

In ding scheelt , je hoeft het blok er niet uit te halen en open te halen.

ik heb 1 keer zo’n riem vervangen en daar wou ik het graag bij laten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12531
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 mei 2008 12:20 AM
  [ # 40 ]
Archi schreef:

Dat klinkt allemaal te mooi om waar te zijn voor mij: ik word al nerveus als ik eraan denk.

Daar moet ik nog eerst een paar nachtjes over slapen Confused

En anders zijn er vast wel handige forum-leden bij je in de buurt die je graag een handje helpen Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 12:44 AM
  [ # 41 ]

Hoe merk je eigenlijk of je koppeling graag vervangen wil worden door een nieuwe?

Ik heb laatst mijn riemen laten vervangen en dat ‘mannetje’ wilde ook wel graag mijn koppeling doen, want die was aan zijn einde volgens hem, want hij ging zo zwaar en er ontbrak volgens hem het licht gaande stuk aan het eind van het pedaal.

Slippen doet hij niet en volgens mij ging hij altijd al zo zwaar.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 07 mei 2008 12:54 AM
  [ # 42 ]

Bij mij zit de koppeling “hoog.”
Nou zal dat denk ik niet in alle gevallen duiden op een versleten / bijna versleten koppeling, maar het is ook zo dat ik gewoon meer dan gemiddeld moeite moet doen om soepel en vloeiend van versnelling te wisselen.
Gisteren een mede-forummer nog laten rijden in mijn XM, en die zei ook dat mijn koppeling niet nieuw meer was.

Dat stuk aan het eind van het pedaal, bedoel je dat bij het weer omhoog laten komen van het pedaal na een versnellingswisseling?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 12:57 AM
  [ # 43 ]

Nee, volgens mij trap een soort van diafragma-ring in als je je koppeling intrapt.
Eerst gaat hij dan zwaar en het laatste stuk zou dan lichter moeten gaan omdat je als het ware ergens doorheen drukt.

Duidelijker kan ik het ook niet zeggen.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 mei 2008 01:02 AM
  [ # 44 ]

Een diafragmaveer heeft een bepaald veerkrachtkarakteristiek met een omslagpunt. Naarmate een koppelingsplaat slijt zal het omslagpunt eerder bereikt worden en vereist meer kracht om het pedaal in te trappen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 07 mei 2008 01:03 AM
  [ # 45 ]

Ok.
Mijn pedaal gaat volgens mij de gehele slag nog wel best soepel en licht, alleen hetgeen bediend wordt met het pedaal doet het niet meer optimaal.

Maar: ik kan gewoon sowieso niet lekker optrekken met die auto. Andere forummers dan ik hebben er minder moeite mee, als ze in mijn XM zitten.  Confused
In mijn BX met 378.000 km, met ook geen nieuwe koppeling meer, kan ik wel enorm soepel schakelen en (ont)koppelen.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook