2 van de 2
 < Vorige 1 2

hydractief 1 of hydractief 2
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 april 2008 12:44 PM
  [ # 16 ]

Goh dat is vreemd Shocked .Normaal gesproken heeft een serie1 modeljaar `94 al hydractive2, zo`n XM heb ik. Mijn V6.24 is een modeljaar `93 met hydractive1, vind ik persoonlijk lekkerder veren alleen de rekenregels zijn nog niet zo uitgebreid als bij hydractive2.
Als je dat wilt aanpassen kun je de veercomputers uitwisselen.

Als je zeker weet dat het hydractive1 is zou ik de originele hydractive1 bollen plaatsen, maar je kunt wel experimenteren met hydractive2 bollen. Maar complete units vervangen is geen doen, beide systemen verschillen teveel van elkaar.
Laat je veercomputer ook eens uitlezen, aan de hand van bepaalde storingen kan het zijn dat het permanent stug is.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 25 april 2008 12:51 PM
  [ # 17 ]

Jay, de keer dat ik erin gereden heb, ben ik nu niet direct tot de conclussie gekomen dat je betonpalen hebt hoor…

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 april 2008 01:04 PM
  [ # 18 ]
JayJay schreef:

Yep nu hebben jullie het door wat er zo verwarrend is aan een overgangs model TCT 1995.
Die Fransen hadden nog wat restantjes oude techniek en een nieuwe body al om het in te proppen.

Mijn schuifje is netjes Hydra2 met normaal en sport, maar er is wel heel degelijk 1 elektroklep voor mijn hydractief bol, extern dus.

Dat maakt het voor mij vreselijk moeilijk om mijn XM weer goed hydractief verend te krijgen. Aan de andere kant het zou wel verklaren waarom ik op twee betonpalen veer als ik er de originele bollen op zet en niet de groot volume bollen die ik nu heb, 1 foutje in de computer en zij gaat op knoerte hard, hydractief 1 veerregels.

Zou ik mijn hydractiefbollen-units ook mooi galgjewoord, eruit kunnen wippen en vervangen voor hydractief 2 units met bol.

greetz,

JayJay

Er wordt elke keer gesproken van twee electrokleppen voor H2, maar is dat wel zo zeker ?
Als ik dit verhaal lees kom ik dat niet met zoveel woorden tegen, alleen dat H2 veel ingewikkeldere rekenregels heeft..

Edit: en een gewijzigde layout voor met name het centrale bollencircuit

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 april 2008 01:06 PM
  [ # 19 ]
Citrophile schreef:
ambijajance schreef:

Hydraktief 1 heeft een schuif met de text: Comfort en Sport
Hydraktief 2 heeft Normaal en Sport.

(Zonder de techniek enz er op na te hoeven kijken.)

Nog een kleine aanpassing hydractive1 heeft de text: Automatisch en Sport Wink .

Sorry, je hebt gelijk…

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 138

Gepost: 26 april 2008 12:12 AM
  [ # 20 ]

Gompy dat klopt mijn dame veert nu redelijk ok, maar dat is omdat we eigenlijk het hydractief verhaal buiten spel hebben gezet.

Kijk de situatie was en is in principe nog steeds zo dat hij als beton veert doordat mijn hydractief bol of iets anders niet meespeelt MAAAARRRRR…
door bollen met een flink groter volume te plaatsen heb je zeg maar het zelfde volume dat je zou krijgen door het bijschakelen van de originele hydractief extra bol. Dus hij veert nu ok, maar schakelt niet om naar hard, dat betekend geen hydractief om scherpe bochten op te vangen dus rustig bochtjes nemen anders begint de koets wel heel erg over te hangen.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 26 april 2008 12:39 AM
  [ # 21 ]
JayJay schreef:

Yep nu hebben jullie het door wat er zo verwarrend is aan een overgangs model TCT 1995.
Die Fransen hadden nog wat restantjes oude techniek en een nieuwe body al om het in te proppen.

...................
JayJay

Je suggereert hier dat je een mix van H1 en H2 zou hebben, maar dat lijkt me echt sterk (lees: uitgesloten). H2 werd juist al toegepast (gepropt) in serie 1. Dus nieuwe techniek in oude bodies… Wink

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 april 2008 01:29 AM
  [ # 22 ]

Ambijajance,

Wat je daar zegt weet je dat ik langzamerhand wel het idee hebt dat dat wel het geval is.
Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat de dame van een XM club lid is geweest. Dus er is wel meer dan 1 ding niet “normaal” aangepast.
VB
Raammechanieken zijn grotendeels serie 1
Er zitten/zaten draden aan mijn veercomputer die er niet horen te zijn
Er zijn Ledjes toegevoegd met een fuktie onbekend

ENNN er zit dus een losse klep/ventiel voor de hydractiefunit voor, achter zit het onder het hitteschild dus dat heb ik niet kunnen controleren.

Dat is dus niet zoals het volgens mij hoort te zijn bij een H2. Echter zou dit een noodoplossing kunnen blijken te zijn als de elektroklep in de hydractief unit de geest heeft gegeven dat je dan een voorzetklep maakt uit een unit van H1.
Dit is maar een gedachte maar ik zoek en zoek naar een oplossing om mijn vering weer hydractief ok te krijgen.

Greetz,

JayJay

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 26 april 2008 01:35 AM
  [ # 23 ]
JayJay schreef:

Ambijajance,

Wat je daar zegt weet je dat ik langzamerhand wel het idee hebt dat dat wel het geval is.
Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat de dame van een XM club lid is geweest. Dus er is wel meer dan 1 ding niet “normaal” aangepast.
....................................
Greetz,

JayJay

Haha, nu suggereer je weer dat XMclubleden rare lui zijn die een XM doorgaans helemaal verkloten…

(mischien heb je wel gelijk ook Surprisedops: )

Een XMclublid…

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 april 2008 02:15 AM
  [ # 24 ]

Ik suggereer helemaal niets ik weet het zeker.
Dat verkloten valt misschien nog wel mee alhoewel er veel zelf gedaan wordt zoals ook de vorige eigenaren van mijn dame hebben geprobeerd, wat niet altijd even goed uitpakt.

Daarbij als je hetzelf niet kan doen ben je de pineut.

En ik ben er 1 van zei de gek.

Daarom rij ik ook een hydraulisch geveerde citroen en geen japje.

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2008 01:09 AM
  [ # 25 ]

Is het een lastige klus en waar moet ik op letten om de hydractief units voor en achter eraf te sleutelen?

Hoelang ben je daarmee ongeveer mee bezig als je dat nog nooit gedaan hebt en is het haalbaar zonder hele achterassen achter te moeten laten zakken of andere voor mij nog te ingewikkelde ongein?

greetz,

JayJay

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 mei 2008 01:15 AM
  [ # 26 ]

die voorste unit is vrij eenvoudig. iig bij een 16v. ik zit zelf nog op een vrije brug te wachten dan schroef ik de mijne eronder uit om ze helemaal schoon te maken.

Achterste valt ook wel, kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk is. Hitteschild weghalen enzo.

Wel zorgen dat je een sleuteltje 10 ring met spleet hebt…

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2008 04:49 AM
  [ # 27 ]

Ehhh Gompy,

Ik ben redelijk nieuw op het vlak van knutselen op deze schaal aan je eigen dame, maar uhhh een 10 ring met spleet??? Daar val ik stil bij, en denk iets heel geks.
Hoe ziet die sleutel eruit?

greetz,

JayJay

PS
Want zonder dollen ik heb geen benul en het ziet er naar uit dat ik die voor zaterdag zal moeten aanschaffen. Of Marco moet die zo hebben liggen of heb jij hem in de achterbak liggen?

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2008 04:51 AM
  [ # 28 ]

Ennuh Gompy,

Waarschuw me als je daarmee aan de slag ga, indien ik kan kom ik graag helpen goede oefening voor mijn dame plus heb je een handje meer.

greetz,

JayJay

Profiel  

JayJay
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 mei 2008 03:49 AM
  [ # 29 ]

Gompy je hebt gelijk bij hydractief2 zijn de voorste en de achterste hydractiefunit geheel gelijk.

Greetz,

JayJay

Ennuh nog bedankt voor het T-shirt

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 15 mei 2008 04:58 AM
  [ # 30 ]

om die leidingen los te maken heb je een ring sleutel nodig. Steek kan ook, maar dan loop je het risico dat je de boel gladdraait.

alleen een ring sleutel krijg je er natuurlijk niet omheen als de leiding erop zit. Daar kun je 2 dingen doen. Je koopt zo’n ding kant en klaar met een spleet erin. Of je zaagt er een stukje uit.

Officieel heten ze geloof ik remleiding ringsleutel ???

Overigens, heb je ze alletwee al volledig schoongemaak en gedemonteerd? alle kleine kanaaltes schoongespoten? de klep eruit gehad?

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook