Dag kenners,
Mijn cx 20 re (‘86) begon vandaag met enorm veel rook (uit de uitlaat) uit te stoten. Wat zou dat kunnen zijn? Hij is zes weken geleden onderhouden en gekeurd, dus daaraan kan het niet liggen.
Groet!
Re: Enorm veel rook
aschreud schreef:Dag kenners,
Mijn cx 20 re (‘86) begon vandaag met enorm veel rook (uit de uitlaat) uit te stoten. Wat zou dat kunnen zijn? Hij is zes weken geleden onderhouden en gekeurd, dus daaraan kan het niet liggen.
Groet!
Blauwe, witte of zwarte rook ?
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Van het ene op het andere moment veel rookontwikkeling wijst meestal op een doorgeslagen koppakking.
Gelukkig is een RE een carb-kar, dus dit is vrij eenvoudig (ook zelf) te doen…
kost je een zaterdag..
Ter controle: heb je luchtbellen in je koelvloeistofreservoir wanneer de motor draait?
‘Spirit of avant-garde’
BIG charlie, het is witte rook (misshien met een ietwat blauwig waas), maar het is volgens mij wel rook en geen damp. Wat willen die verschillende kleuren zeggen?
Pascal, hoe merk je die luchtbellen.
Ik vraag me trouwens af of ik met zo’n auto met kuren nog wel een lange vakantie kan ondernemen van de zomer.
Thanks alvast voor het meekijken!
Duidelijk de kopppakking
Rene van Maren schreef:Duidelijk de kopppakking
Inderdaad, ik vrees ook voor een doorgeblazen koppakking.
Daardoor komt er koelwater in je cylinders en verbrand dan mee.
Jammer maar helaas.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
maar wel prima zelf te vervangen met een werkplaatshandboek in de hand en een beetje durf…..
CX GTi Turbo 2 - All Black





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Haal de dop van je expansievaatje wanneer de motor draait; als er hierin belletjes borrelen is de koppakking door.
Nogmaals: de RE is een carb-auto en heeft dus geen extra electriek en leidingwerk rond de kop.
Met een WPH en wat durf is zo’n pakking (tientjeswerk) op een zaterdag prima zelf te vervangen.
Laten doen kost al snel 500 euro.
En op je laatste vraag: natuurlijk kun je met een RE op vakantie: ze zijn gemaakt voor de lange baan.
Die van mij is komende zomer in Italië te bewonderen…
‘Spirit of avant-garde’



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Pascal schreef:
En op je laatste vraag: natuurlijk kun je met een RE op vakantie: ze zijn gemaakt voor de lange baan.
Die van mij is komende zomer in Italië te bewonderen…
Maar niet met een lekke koppakking natuurlijk.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zien ze in Spanje ook eens een stoomboot….
‘Spirit of avant-garde’
bedankt voor het meekijken allemaal!