Hoi luitjes,
Omdat de mijne al enige tijd in 3 stukken lag (kapotgeschopt) en de APK eraan zit te komen heb ik op citromobile voor 2 tientjes een nieuwe(!) spiegel gescoord. Gewoon een simpele zwarte, handbediend van binnenuit, voor een pallas type 1.
Ik heb de spiegel vergeleken met mijn ouwe en deze leken exact hetzelfde, hij zat ook in een origineel citroen doosje nog in dichte verpakking, dus monteren maar!
Gisteren aan de gang gegaan, deurpaneel demonteren viel me alles mee gelukkig.
Het volgende ‘probleem’ doet zich voor;
Het afstelnokje krijg ik niet meer in het gat van het deurpanneel, ik heb hem natuurlijk om de raamgeleiders laten lopen net als de originele maar het lijkt wel of de kabel te kort is. Hij komt zo’n 5cm te kort.
Voorlopig zit alles op z’n plek terwijl het nokje los achter m’n deurpaneel bungelt Voor de apk verwacht ik geen problemen, binnenkort alles maar weer loshalen en de kabel van de oude spiegel op de nieuwe overzetten (gepriegel!).
Maar heeft iemand hier al eens vaker tegen dit probleem aangelopen, en waarom zou een originele spiegel in godsnaam een kortere kabel hebben?
Groetjes Rob

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik neem aan, dat het om de linker spiegel gaat. Op de doos staat dus artikelnummer 95495828?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb even een deur voor je opengemaakt:
De ring met de vier inkepingen links is een moer. Die ligt in de ring in je deurpaneel en schroeft op de schroefdraad onder het nokje. Dus nokje door het gat en met die ‘moer’ vastzetten met een punttang. De kabels kan je ook zien lopen, zoals ze bij deze deur zitten. Meer kan ik je niet vertellen.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
spiegel
ik had eerder een visa, buitenspiegel vond ik altijd veel lijken op de zwarte plastiken versie op de cx. ook zelfde bedien mechanisme.
check onderdeel nummer van garagestmarien !
ik heb er ergens nog een liggen, zal lengte eens checken.
of weet iemand of die toch anders is ??
en ik zit hard te denken of je niet de kabels los kon maken, ook bij de spiegel zijde. dacht zelfde bevestiging met verdikking aan het eind die je ergens achter haakt. dan maak je van 2 weer 1.
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
spiegel
oh, ja de kabels zijn kleur gecodeerd, noteer die eerst even voor demontage. zie de foto uit st marien.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Re: spiegel
Doosje is al weg
cx25gtit2 schreef:
en ik zit hard te denken of je niet de kabels los kon maken, ook bij de spiegel zijde. dacht zelfde bevestiging met verdikking aan het eind die je ergens achter haakt. dan maak je van 2 weer 1.
Jim
Bovenstaande was ook mijn idee. Kan ik gelijk vergelijken of ze idd niet even lang zijn. Eerst maar eens op naar de APK
To be continued!