Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat zijn nu de uiterlijke verschillen tussen de overbekende TRX-velgen en de 14” velgen die op TRX-en lijken maar die elke 14” band accepteren?
De velgen worden regelmatig aangeboden; ik zoek dus de look-a-likes (da’s een stuk makkelijker in je bandenkeuze)...
Bedankt alvast.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Volgens mij is het enige verschil dat TRX velgen 15.5 inch zijn ipv de 14 inch van de look-a-likes. Geen idee of er ook nog verschil zit in de breedte van de velgen. Maar het is dus vooral de 15.5 inch die het em doet dat er geen andere banden omheen passen dan de Michelin TRX banden.

- ID/DS DSuper
Ik doel eigenlijk meer op uiterlijke kenmerken, zodat je meteen in één oogopslag kunt zien met welke velg je te maken hebt….snappie?
Toch bedankt voor je input
‘Spirit of avant-garde’
Die zijn er dus niet (afgezien van de turbovelgen).
Voor die ene oogopslag zul je gewoon een stukkie touw mee moeten nemen van 14”. Als ie te klein is heb je een trx (of je kijkt naar de band die om de velg zit ).
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
toch kan je het wel aan de velg zien ook al zijn er geen verschillen ,als het een trx is ,zie ik het meteen..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Bij een TRX staat er op de band erg duidelijk ook TRX… en de verhouding band/velg is heel anders… daar zie ik het meestal aan. Al vind ik het toch lastig te zien.
volgens mij staat er op de velg ergens ook een maataanduiding….
CX GTi Turbo 2 - All Black

- ID/DS DSuper
Aangezien ik geen CX-clublid ben, en naar ik begreep hier wat kleurnummers worden gegeven voor de TRX-velgen…
En ze staan ook niet in de tiplijst (hint?)..
Wie kan me dus de kleurnummers geven voor de TRX-velg; de ‘piramides’ zijn gewoon blank/ ongespoten, maar wat is de achtergrond?
Merci!
‘Spirit of avant-garde’