2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Dood van een dame….. :(
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 29 april 2008 01:32 PM
  [ # 16 ]

Hey das mooi!
Nieuwe filmpjes komen er dus aan Wink

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 29 april 2008 01:35 PM
  [ # 17 ]

Hahaha, zeker!

Iemand geen zin om me te helpen met een filmpje te maken over het vervangen van enkele HD leidingen? WinkWink

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 09 mei 2008 06:52 PM
  [ # 18 ]

Hoi Allemaal

Na wat heen en weer gedoe is hij dan toch maandag in de garage aangekomen. Deze heeft hem op de brug gegooid en volledig nagekeken.

Conclusie was een XM welke zeer slecht is onderhouden geweest in zijn levensjaren. De leidingen zijn zodanig verrot, ze zouden nog nooit een neveltje “Dinitrol” hebben gehad.

De garagist heeft de diesel tank moeten uitbouwen om aan de leidingen te komen. Er is nu 13 uur gewerkt en ongeveer een 100-tal euro aan nieuwe leidingen en olie. Deze avond krijg ik een totale prijs. De garagist heeft me ook foto’s doorgestuurd om aan te tonen hoe erg de leidingen zijn.

Nu deed de garagist mij zojuist een mailtje. Ze wilde net een testritje doen, maar de auto wilt niet. Hij start en de motor draait voor 1 seconden, en valt terug stil. Hebben ze geprobeerd de computer uit te lezen, en deze geeft geen communicatie :S

Dus ja, nu is het dit weer!! Even afwachten dus.

De foto’s:

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 mei 2008 07:16 PM
  [ # 19 ]

ik hoop dat je baas niet een max heeft opgegeven want als ik het zolees kan het nog stevig oplopen….

Best kans dat je beter uit was met een andere….  Heb je niet vooraf een prijs opgave gevraagd? Ik bedoel… 13 arbeidsuren…

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 09 mei 2008 10:02 PM
  [ # 20 ]

Tja, ik heb al zoveel garages afgelopen, en dit leek mij de meest eerlijke.
En ja, je moet toch eerst uitproberen vooraleer je echt weet of ie je een oor aan naait of niet, denk ik hé.

Juist reactie gehad van de garage, dit is zijn antwoord:

De computer van uw wagen is niet dood , ons nieuwste diagnosetoestel herkent echter dat systeem blijkbaar niet

Zodoende nam ik er ons toestel ELIT jaren negentig erbij

Wel DIAGNOSE

De EPIC electronisch gestuurde brandstof injectie pomp geeft een storing aan

Sensor ROTOR   intern in deze pomp is een sensor op de rotor van de pomp

Deze storing kan veroorzaakt worden door luchtbellen in de pomp

Echter zijn zeker en vast nu alle luchtbellen uit die pomp

Echter blijft elke keer wanneer ik deze storing wis, ze na de eerste startpoging terug komen

Tot op dit moment kennen wij hier geen andere oplossing voor dan de pomp eraf nemen en

Laten ontgrendelen of herstellen !

Dure aangelegenheid

We blijven nog nadenken en proberen, en raadplegen collega’s of ze dit voorval kennen of herinneren

Dus ja….enige suggesties?

Xeno

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 mei 2008 10:48 PM
  [ # 21 ]

ik zou zeggen ZELF op naar de sloop…. Lever jij die pomp aan je garage.

Met zoveel arbeidsloon kan hij dat moeilijk weigeren.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 10 mei 2008 12:24 AM
  [ # 22 ]

Vind maar eens een goeie pomp op de sloop.. Die krengen zijn vreselijk duur en zeldzamer dan betrouwbare garage’s..

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 mei 2008 12:27 AM
  [ # 23 ]

Kan je ‘m niet alsnog aan die geinteresseerde slijten en dan een betere kopen? Die foto’s stemmen niet erg hoopvol. Confused En dan komt ook de diagnose van die garage erbij.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 10 mei 2008 12:33 AM
  [ # 24 ]

Dat is geen slecht advies..
Ik weet uit ervaring dat ALS een garage aan het spitten gaat en er komen allemaal nare dingen naar boven… dan is het einde een beetje zoek.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2008 12:35 AM
  [ # 25 ]

Ik kan dit gewoon niet begrijpen! die XM is van 1997 en zo rot???
Die van mij is van 1992,en ziet er als nieuw uit onderaan???
die van mij heeft net 87.000 km, die van de topicstarter heeft er meer dan 250.000 km,dus die van mij heeft meer stil gestaan,dan gereden op haar 15 jarige leeftijd.dus zou die van mij in ergere staat moeten verkeren,niet?? Shocked

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 10 mei 2008 12:37 AM
  [ # 26 ]

Dat blijft inderdaad ook nog heel idioot. De ene XM is gewoon roestgevoeliger dan de andere terwijl ze allemaal met robots zijn gebouwd…

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 439
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 10 mei 2008 03:49 AM
  [ # 27 ]

Een dieselpomp voor een XM D12T heb ik nog wel liggen. Keuze tussen automaat en handbak.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 mei 2008 03:56 AM
  [ # 28 ]

Dat van die poreuze slang, das helemaal niet zo’n gek idee Confused

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 10 mei 2008 10:56 AM
  [ # 29 ]

De brandstof tank is er af geweest en na hermontage is er iets fout gegaan Crying or Very sad

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 10 mei 2008 11:57 AM
  [ # 30 ]

Hydrauliek ziet er inderdaad roestig uit.

Als je echter een auto lopend brengt moet ie ook lopend de werkplaats uit. Ik vind niet dat de garage jouw voor de rekening kan laten opdraaien.

Dit klinkt inderdaad als een probleem met de brandstoftoevoer.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook